Pieter Dijkstra

  • Henk Dijkstra
    Message 1 of 3 , Nov 24, 2009
      Ik ben Henk Dijkstra uit Helmond en ik ben al jaren bezig met alles wat met Dijkstra in NO-Friesland samenhangt. (thans heb ik plm 7000 Dijkstra's in beeld).

      Aangezien ik niet vaak in Friesland kom, (afstand ), zou ik een van de leden van dit forum een gunst willen vragen:

      Wie kan de volgende overlijdensaktes voor mij nakijken en de respectievelijke ouders van de overleden kinderen even noteren en aan mij doorgeven: ?

      t.w.:
      Overlijdensakte Oostdongeradeel, 1900
      Aangiftedatum 27 december 1900, akte nr. 157
      Pieter Dijkstra, overleden 25 december 1900, man
      Oud 5 maanden.

      Overlijdensakte Oostdongeradeel, 1901
      Aangiftedatum 21 december 1901, akte nr. 161
      Pieter Dijkstra, overleden 20 december 1901, man
      Oud 16 maanden.

      Eventueel antwoord naar mijn eigen email: dijkstrahenk@...

      mijn dank zal zeer groot zijn.

      Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.

    • annemarthsterringa
      Message 2 of 3 , Nov 25, 2009
        Dag Henk,

        Ik antwoord hier voor het geval er ook andere geinteresseerden zijn.
        Uit het Friese ladenblok van het CBG:

        Overlijdensakte Oostdongeradeel, 1900
        Aangiftedatum 27 december 1900, akte nr. 157
        Pieter Dijkstra, overleden 25 december 1900, man
        Oud 5 maanden.
        =
        zoon van Tjibbe Dijkstra, arbeider, en Geeske Hiemstra.
        Pieter geboren en overleden te Engwierum.
        leeftijd 5 maanden klopt!

        Geboorteakte Oostdongeradeel, 1900
        Aangiftedatum 8 juli 1900, akte nr. 135
        Pieter Dijkstra, geboren 5 juli 1900
        Zoon van Tjibbe Dijkstra en Geeske Hiemstra
        ***

        Overlijdensakte Oostdongeradeel, 1901
        Aangiftedatum 21 december 1901, akte nr. 161
        Pieter Dijkstra, overleden 20 december 1901, man
        Oud 16 maanden.
        =
        zoon van Kornelis Dijkstra, koopman, en Neeltje de Boer.
        Pieter geboren en overleden te Morra.
        leeftijd 16 maanden klopt!

        Geboorteakte Oostdongeradeel, 1900
        Aangiftedatum 4 augustus 1900, akte nr. 160
        Pieter Dijkstra, geboren 3 augustus 1900
        Zoon van Kornelis Dijkstra en Neeltje de Boer

        Met vriendelijke groet,
        Annemarth Sterringa
        http://home.zonnet.nl/annemarthsterringa/

        Message 3 of 3 , Nov 25, 2009