Re: [Friesland-genealogy] Antje Jans Honderd +1849

  • Rita Veeken - Ritsma
    Message 1 of 4 , Nov 24, 2009
      Hallo Annemarth,

      Als de naam Jan Douwes Jansma klopt, heet de vader waarschijnlijk Douwe
      Jans.

      Welke weet ik helaas ook niet.

      Groetjes, Rita

      Datum : 12 mei 1828, akte nr. 16

      Huwelijksakte Dantumadeel, 1831
      Man : Auke Jans Honderd, oud 27 jaar, geboren te Dokkum
      Ouders: Jan Douwes Honderd en Antje Jans
      Vrouw : Froukjen Hayes Haisma, oud 22 jaar, geboren te Murmerwoude
      Ouders: Haye Ebeles Haisma en Janke Wiegers
      Datum : 15 februari 1831, akte nr. 4
      *

      Vraag:
      -Waar en wanneer hertrouwde Antje Jans Honderd?
      -Van wie was haar 1ste man Jan Douwes Jansma/Honderd een zoon?

      Reuze bedankt alvast en met vriendelijke groet,

      Annemarth Sterringa
      http://home. <http://home.home.nl/annemarthsterringa/>
      home.nl/annemarthsterringa/

    • annemarthsterringa
      Message 2 of 4 , Nov 25, 2009
        Hi Nynke,

        Dat is zeker een mogelijkheid!
        De aangevers waren 45 en 44 jaar oud, bekenden van de overledene.
        Zij hebben Antjes echtgenoot Jan Douwes helemaal niet zelf gekend!

        Misschien kom ik met dit takje wel noooit verder:-)

        Groetjes,
        Annemarth