Grafstenen kerk Oudeschoot

  • hurkonides
    Message 1 of 4 , Nov 17, 2009
      L.S.

      Vandaag bezoek gebracht aan de kerk van Oudeschoot. Moest ik als een van de laatste nog controleren.

      De grafstenen zijn helaas zeer afgesleten. Daarom niet zoveel foto's.

      Toch nog wat nieuws:

      [Ao] 1602 de 16 iulij sterf ... Tiaerdts z seccretaris ...

      Leuk om hier uit af te kunnen leiden (gecombineerd met de naamlijsten van Martin Engels) dat het hier om Pieter Tjaards van Heloma moet gaan, grietenijsecretaris vanaf 1601. Wel met foto en met wapen.

      http://www.walmar.nl/inscripties.asp

      Groet

      Hessel de Walle
    • Appy de Vries
      Message 2 of 4 , Nov 17, 2009
        Hessel;
        Wat aardig dit is mijn fam.!
        Pieter Tjaerds geb.in 1572 secretaris
        van Schoterland,1601-1602,overl.Heerenveen
        16 Juli 1602,begraven Oudeschoot tr.Auckjen Feijckes
        kinderen;
        Tjaerd Pieters [ ongehuwd overl.]
        Pietke Pieters vermeld 19 Dec.1629.
        Groetsjes
        Appy .

        Message 3 of 4 , Nov 17, 2009
          Hallo Appy,

          En dit levert mij weer een geboortejaar op!

          Hessel

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Appy de Vries" <appydevries@...> wrote:

> [...]
          > Pieter Tjaerds geb.in 1572 secretaris
          > van Schoterland,1601-1602,overl.Heerenveen
          > 16 Juli 1602,begraven Oudeschoot tr.Auckjen Feijckes

        • Lucy Van Leeuwen
          Message 4 of 4 , Dec 18, 2009
            In de Dekema-archieven kom ik deze namen tegen in Aengwirden rond 1552:
            Tjebbe Tjaerds, Meint Tjaerds, Iemke Tjaerdsdr.

            Wie weet of dit familie is van Pieter Tjaerds?

            Groeten,

            Lucy

            Genealogy yn Fryslân: http://www.genealog y-yn-fryslan. nl.

            http://groups. yahoo.com/ group/Friesland- genealogy