Re: IJsbrantie Tietes????

  • hurkonides
    Message 1 of 7 , Nov 1, 2009
      Hallo,

      Secundair betekent hier gewoon tweede. De eerste inscriptie is dus de originele, de tweede later toegevoegd.

      Mogelijk is er verband tussen beide personen. Ik heb het niet kunnen vinden.

      Hessel
    • hurkonides
      Message 2 of 7 , Nov 1, 2009
        De lepel is gemaakt door een onbekende zilversmid uit Bolsward en omgeving, eerste helft 18de eeuw. De inscriptie moet dus veel later - als herinnering - zijn aangebracht.

        Hessel
      • hurkonides
        Message 3 of 7 , Nov 1, 2009
          Ha Margreet,

          Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Zelf ben ik trouwens primair secundair :)

          Hessel