Re: [Friesland-genealogy] OT Aan tafel met Stijntje.

  • rluiks
    Message 1 of 3 , Oct 6, 2009
      Ken je het boekje "1772 De welkokende Vriesche keukenmeid en verstandige
      huishoudster", uitgegeven in 1975 door de VVV Friesland?

      Riana Luiks

      Op 5 oktober 2009 21:49 schreef johanpetermels <jpmels01@...> het
      volgende:

> [...]
      > http://www.hollandsepot.dordt.nl/artikelen.html
      > http://www.culturescope.nl/content/view/252/54/lang,nl/
      > en ook voor de echte Fries de volgende
      > http://www.annabee.net/streek.html
      >
      > Nu de donkere dagen weer aanbreken wil ik mijn verzameling over eten
      > uitbreiden, uiteraard zo Fries mogelijk. Het gaat over ver in de tijd terug
      > tot nu. Ik houd mij aanbevolen voor tips over vaatwerk, bestek, verhalen,
      > recepten en bijbehorende drankjes vooral uit Friesland.
      >
      > Met dank en groet, Johan
      >
      > NB Wieger Ketellapper, Friese kruidkoek, ligt ook in de lijn van Stijntje.

    • johanpetermels
      Message 2 of 3 , Oct 6, 2009
        Heel hartelijk bedankt Riana. Deze tip brengt mij een heel stuk verder. (krijg ondertussen trek in Bollebuizen)

        Groet, Johan