OT Aan tafel met Stijntje.

  • johanpetermels
    Message 1 of 3 , Oct 5, 2009
      Medespeurders,

      Al een poos lang heb ik de gegevens van mijn onderzoekje naar Stijntje Ijdes klaar liggen "om er wat mee te doen".Een boekwerkje schrijven om de data van alle personen die ik vond.
      Na rijp beraad met mijn dochter zal het boekje gaan over eten en alles daar om heen. Ik vond een paar mooie site's over eten.
      http://www.hollandsepot.dordt.nl/artikelen.html
      http://www.culturescope.nl/content/view/252/54/lang,nl/
      en ook voor de echte Fries de volgende
      http://www.annabee.net/streek.html

      Nu de donkere dagen weer aanbreken wil ik mijn verzameling over eten uitbreiden, uiteraard zo Fries mogelijk. Het gaat over ver in de tijd terug tot nu. Ik houd mij aanbevolen voor tips over vaatwerk, bestek, verhalen, recepten en bijbehorende drankjes vooral uit Friesland.

      Met dank en groet, Johan

      NB Wieger Ketellapper, Friese kruidkoek, ligt ook in de lijn van Stijntje.
    • rluiks
      Message 2 of 3 , Oct 6, 2009
        Ken je het boekje "1772 De welkokende Vriesche keukenmeid en verstandige
        huishoudster", uitgegeven in 1975 door de VVV Friesland?

        Riana Luiks

        Op 5 oktober 2009 21:49 schreef johanpetermels <jpmels01@...> het
        volgende:

        Message 3 of 3 , Oct 6, 2009
          Heel hartelijk bedankt Riana. Deze tip brengt mij een heel stuk verder. (krijg ondertussen trek in Bollebuizen)

          Groet, Johan