vOOROUDERS VAN HIDDE FIJLSTRA

  • Anny
    Message 1 of 4 , Oct 3, 2009
      Het is de eerste x dat ik iets vraag. En dat is de volgende.
      Hidde Fijlstra stierf op 23 augustus 1860. Hij is volgens de akte van
      Tresoar 79 jaar zijn geworden.
      Hij was getrouwd met Trijntje Bleyenga die stierf in 1870 op 84 jarige
      leeftijd.
      Nu kan ik niets vinden over de vader van Hidde Zijlstra en over zijn moeder.
      De vader moet, als ik het goed kan lezen op de akte Evert Fijlstra zijn
      geweest,
      en de moeder Aukje of Antje Hiddes.
      Wie kan mij op weg helpen met betrekking tot de ouders en eventuele
      voorouders van Hidde Fijlstra? Ben doodbenieuwd of mijn eerste vraag jullie
      bereikt en of ik een antwoord kan verwachten.
      Anny Gramsma, Amersfoort
    • Fr@ns Krom
      Message 2 of 4 , Oct 3, 2009
        Hallo Anny,

        De eerste x iets vragen en dan ook antwoord krijgen, dat is 1 uit 1.

        Wat dacht je van deze:
        Sneek, dopen, geboortejaar 1781, doopjaar 1781
        Dopeling: Hidde
        Geboren op 8 januari 1781
        Gedoopt op 18 januari 1781 in Sneek
        Kind van Evert Ydes en Antje Hiddes

        Dopeling : HIDDE of HITJE
        Vader : EVERT IEDES
        Moeder : ANTJE HIDDES

        Bron:
        Herv. gem. Sneek, doop 1772-1788
        Inventarisnr. : DTB 662
        Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

        Groet.
        Frans Krom

        Message 3 of 4 , Oct 4, 2009
          Naamsaanneming 1811:

          Sneek, deel 1 folio 134
          Vijlstra, Hidde Everts, Sneek
          Kinderen:
          Evert 5, Anne 3, Tjitske 8, Lysbet 3/4

          Dus ik denk dat Frans goed heeft gedacht ;-).

          Evert van Dijken

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

          Message 4 of 4 , Oct 5, 2009
            Hallo Annie,
            nog een paar aanvullingen op vorige antwoorden:
            Sneek, huwelijken 1775
            Vermelding: Bevestiging huwelijk op 12 november 1775
            Man : Evert Ydes afkomstig van Sneek
            Vrouw : Antje Hiddes afkomstig van SneekSneek, dopen, doopjaar 1749
            Dopeling: Evert
            Gedoopt op 31 oktober 1749 in Sneek
            Kind van Yde Ariens en Hendrikjen EvertsSneek, huwelijken 1742
            Vermelding: Bevestiging huwelijk op 14 januari 1742
            Man : Yde Ariens afkomstig van Sneek
            Vrouw : Hendrikjen Everts afkomstig van Sneek

            Sneek, dopen, doopjaar 1717
            Dopeling: Yde
            Gedoopt op 26 maart 1717 in Sneek
            Kind van Aryen Symens en Nieske Idses
            Sneek, huwelijken 1707
            Vermelding: Bevestiging huwelijk op 26 januari 1707
            Man : Arjan Symens afkomstig van Sneek
            Vrouw : Nieske Idses afkomstig van Sneek
            Dit alles(en nog veel meer) is te vinden op www.tresoar.nl Original
            Message -----