Familie Boll uit Ee

  • dutchjohn2006
    Message 1 of 5 , Sep 12, 2009
      Hallo allemaal
      Een poosje terug ben ik er achter gekomen dat mijn voorvader Beernt of Berent of Bernt Boll in 1640 burger van Utrecht werdt. Hij kwam uit Ee
      en was waarschijnlijk ongeveer 25 jaar oud.
      Nu probeer ik meer over hem en zijn ouders te weten te komen maar weet niet of dit op het internet mogelijk is.
      Weet iemand hier iets over een familie Boll (kan ook Bol zijn) in Friesland?
      Of weet iemand waar ik op het internet meer zou kunnen vinden ?
      Alvast bedankt.
      John Bol
    • Karin & Auke
      Message 2 of 5 , Sep 12, 2009
        Hoi John

        voor Friesland kijk eens op onderstaande link
        veel succes.

        http://www.stamboomforum.nl/extern.php?url=http://www.tresoar.nl

        Grtn Auke Osinga

        Message 3 of 5 , Sep 12, 2009
          John kijk ook eens op detelefoongids.nl

          Ik ging naar de middelbare school in Dokkum en toen zat er een willem bol uit Ee bij mij in de klas .

          Groetnis

          Message 4 of 5 , Sep 14, 2009
            Hallo John,

            Via Tresoar.nl zijn er weinig bronnen van voor 1675 over Ee beschikbaar. Op de Sneuper site http://www.angelfire.com/vt/sneuper zou je in de rubriek Indexen kunnen kijken.
            Omdat mijn voorouders uit Ee komen weet ik toevallig dat er rond 1640 een Berend in Ee schoenmaker was (zonder vermelding van patroniem of achternaam). Als de vermelding in Utrecht dat beroep ook aangeeft is er een mogelijke match.

            Groetnis,
            Hans
            http://sneuperdokkum.blogspot.com

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "dutchjohn2006" <dutchjohn2006@...> wrote:

> [...]
            > Weet iemand hier iets over een familie Boll (kan ook Bol zijn) in Friesland?
            > Of weet iemand waar ik op het internet meer zou kunnen vinden ?

          • John
            Message 5 of 5 , Sep 17, 2009
              Hallo
              Ik wilde Auke, Johannes en Hans even bedanken voor hun reactie.
              Het heeft,helaas, nog niets opgeleverd maar ik ben er nog mee bezig.
              Groeten
              John Bol