Re: [Friesland-genealogy] Re: attema...

  • Appy de Vries
    Message 1 of 10 , Sep 8, 2009
      Egbert;
      Sorry voor de late reactie,was even niet fit!!
      als kinderen van ;
      Jalke Jalderts en Minke Freerks heb ik;[huw.niet gevonden],

      1;Hinke Jalkes 13/30-04-1747 [2de huw; Sicke Tjebbes],
      mijn Sikkema fam.
      2; Teye Jalkes 1748 overl.03-04-1818 Terwispel
      gehuwd 16-05-1776 Wypkjen Tjeerds 1750 overl
      09-03-1819 Terw.
      3; Wytske Jalkes de Vries 08/24-05-1750 ,overl.
      29-01-1821 Terw.
      gehuwd 26-05-1771 Terw.
      Jaldert Jeens [1744]overl. 19-04-1834 Langezwaag
      4; Gielke Jalkes 01/29-04-1753 .
      Ik heb het gevoel dat dit allemaal op een of
      andere manier fam. van elkaar is!!
      maar hoe ik dat aan elkaar moet knopen,geen idee!
      noch tank en folle groetsjes
      Appy.

      Datum : 5 april 1808
      Plaats : Lippenhuizen
      Lijkt mij ook een zoon van Jalke Tjeerds (geboren ca 1745)

      > Teye Jalkes de Vries geb.1748[omgerekend], overl.03-04-1818
      > Terwispel,gehuwd 16-05-1776 Opsterl.,met Wypkjen Tjeerds
      > geb.1751 [omgerekend]
      > overl.09-03-1819 Terwispel.[zij kregen 6 kinderen].
      > als ouders Teye;
      > Jalke Jalderts en Minke Freerks
      > als ouders Wypkjen;
      > Tjeerd ?en Trijntje Bruins.
      > misschien wel fout??

      (Ate Jolkes is rond 1740 geboren aangezien hij op 67-jarige