attema...

  • Appy de Vries
    Message 1 of 10 , Aug 27 7:18 AM
      Medesp.;
      Wie kan voor mij ouders bij deze persoon vinden?
      Ate Jolkes Attema geb.Cnijpe [1747]
      omgerekend, ged.23-01-1772,
      Cnijpe [doopsgezindt]
      overl.25-05-1807 Cnijpe,
      geh.? Geertie Roels geb.15-03-1735
      Katlijk overl.29-08-1816 Ben.Knijpe,
      dochter van Roel Jochems en
      Lysbert Gooitses.
      vraag;
      wie zijn de ouders van Ate Jolkes?
      b.v.d. en groetsjes
      Appy.

    • braaksma444
      Message 2 of 10 , Aug 27 11:12 PM
        Hallo Appy,

        Vandaag even aan het zoeken geweest, maar niets gevonden.
        Zelfs in de Quotisatiecohieren komt geen Jolke voor, die in aanmerking komt als vader...
        Heeft Ate Jolkes naast Roelof (1767) en Jolke (1769) nog meer kinderen gehad?

        Groeten,
        Kees

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Appy de Vries" <appydevries@...> wrote:

        > Medesp.;
        > Wie kan voor mij ouders bij deze persoon vinden?
> [...]
      • Appy de Vries
        Message 3 of 10 , Aug 28 1:30 AM
          Hallo Kees;
          Allereerst dank voor jouw reactie,
          hier de kinderen;
          1; Roelof Ates geb.03-02-1767 Cnijpe
          overl.08-12-1838 Bovenknijpe,
          gehuwd 30-06-1799 met
          Sjoerdje Annes [Schoppen],
          geb.ca 1766 Langezwaag,
          overl. 04-01-1839 Bovenknijpe
          Roelof was Houtbaas /eigenaar no.123 Cnijpe.
          2; Jolke Ates geb.19-11-1769 Cnijpe
          overl.21-1-1853 Cnijpe,
          gehuwd 20-05-1798 met
          Akke Siebes ten Cate geb.ca.1776
          Bovenknijpe [mijn voorouders!],
          overl.07-10-1826 Cnijpe,
          in 1813 was Jolke winkelier in de Cnijpe.
          3; Tjeerd Ates ca.1775 overl.21-12-1867 Cnijpe,
          gehuwd 15-09-1799 met
          Corneliske Hanses [Oosterhof]
          geb.06-07-1778 Bovenknijpe,
          overl.04-04-1806 Cnijpe,
          Moeder Tjeerd [Geertje Roels] woont
          bij hem in.
          4; Lysbert Ates 21-02/21-03-1773,
          te Catlijck overl.13-07-1845 Lippenhuizen [ongehuwd],
          voor zover ik weet!!
          Folle groetsjes

          <appydevries@...> wrote:

          > Medesp.;
          > Wie kan voor mij ouders bij deze persoon vinden?
> [...]

        • braaksma444
          Message 4 of 10 , Aug 28 2:12 AM
            Hallo Appy,

            Mogelijk zijn de namen van zijn ouders niet te vinden, als ze Hervormd getrouwd zijn, want in Knijpe zijn de trouwinschrijvingen vanaf 1756 bewaard gebleven.

            Zoals ik al zei, is er ook niets in de Quotisatiekohieren te vinden, wel van de ouders van Geertie Roels:

            wed. Roel Jochums, Schoterland
            Plaats: Katlijk
            Omschrijving: van gemeene staat
            Gezin volw: 4
            Aanslag: 26-3-0
            Verhoging:
            Vermogen:
            Bron: Schoterland, fol. 11

            Niets te vinden onder Jolke of Jalke in 1749!

            Groeten uit Maarssen,

          • tabepap
            Message 5 of 10 , Aug 29 8:43 AM
              Beste Appy,
              Aangezien dit geslacht verwant kan zijn aan mijn voorouders, heb ik eens wat verder gezocht (Ate Jolkes is rond 1740 geboren aangezien hij op 67-jarige leeftijd overleed te Bovenknijpe). Mede i.v.m. zoon Tjeerd zit ik te denken aan Jalke Tjeerds als mogelijke vader. Hij was arbeider te Lippenhuizen in 1749 (2 volw., 3 kind.) en kwam uit een doopsgezind gezin (vader Tjeerd Jallerts en moeder Sietske Ates). In mijn aantekeningen heb ik Feye en Sietze Jalkes de Vries als zonen van Jalke Tjeerds staan. Gelet op de opgegeven leeftijd in hun overlijdensaktes zijn zij beiden rond 1747 geboren.

              Groet,
              Egbert

            • Appy de Vries
              Message 6 of 10 , Aug 30 4:54 AM
                Egbert;
                Dit zou best eens kunnen,
                alleen heb ik deze fam.de Vries ook
                in mijn lijn ,mijn man zijn fam.!
                o.a. deze;
                Teye Jalkes de Vries geb.1748[omgerekend], overl.03-04-1818
                Terwispel,gehuwd 16-05-1776 Opsterl.,met Wypkjen Tjeerds
                geb.1751 [omgerekend]
                overl.09-03-1819 Terwispel.[zij kregen 6 kinderen].
                als ouders Teye;
                Jalke Jalderts en Minke Freerks
                als ouders Wypkjen;
                Tjeerd ?en Trijntje Bruins.
                misschien wel fout??
                jij zult als ''super-genealoog'',dit
                misschien wel weten [grapje/of eigenlijk ook niet!]

              • Wijtske Jousma
                Message 7 of 10 , Aug 30 10:30 AM
                  Ook ik heb belangstelling voor deze familie's. Mijn twee neefjes met de
                  achternaam Joldersma, stammen (via o.a. Rintze Jalderts en Grietje Jacobs)
                  af van Eeuw Jolderts en Jeen Rintses.
                  Ik heb onderstaande gegevens in mijn bestand staan, met bronvermelding zoals
                  ik de gegevens op het internet gevonden heb (Zie ook de kwartierstaat
                  Joldersma op mijn website: http://www.wjousma.nl/genealogie/).

                  Met vriendelijke groet.
                  Wijtske Visscher-Jousma

                  Doop van Wijpkjen Tjeerds
                  Opsterland, dopen, geboortejaar 1754, doopjaar 1754
                  Dopeling: Wijpkjen
                  Geboren op 18 april 1754
                  Gedoopt op 28 april 1754 in Kortezwaag
                  Dochter van Tjeerd Brugts en niet genoemde moeder
                  Opm.: De dopeling is anderhalve week.
                  Overleden 09-03-1819 Opsterland Tresoar blad nr: 10

                  I.1 TJEERDS, Jallert
                  Relatie [16718] met NN, NN (I.2).
                  Uit deze relatie:
                  1. v JOLDERTS, Eeuw, geboren circa 1657 (zie II.2).
                  2. m JALLERTS, Tjeerd, geboren circa 1660 (zie II.3).
                  3. v JOLLERTS, Trijntje (II.5), dochter van TJEERDS, Jallert (zie I.1) en
                  NN, NN (I.2).

                  II.2 JOLDERTS, Eeuw, geboren circa 1657 (bron: Dhr. K. de Winkel
                  (Internet)), overleden voor 1728. Ook genoemd Eeuwkje, Jallerts.
                  Is in 1714 een van de borgen voor zoon Joldert en zijn vrouw Jinke Feddes.
                  Gebruiker van stem 11 te Terwispel in 1718.
                  Gehuwd voor de kerk circa 1675 met RINTSES, Jeen (II.1), boer, geboren circa
                  1650 te Terwispel (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)), overleden voor 1714,
                  (Ouders aanname?)
                  Ook genoemd Jean, Rinses.
                  Gebruiker van stem 28 te Lippenhuizen in 1698. Zoon van RIENKS, Rinse en
                  JELKES, Wietske.
                  Uit dit huwelijk:
                  1. m JEENS, Rinse (III.1), boer, geboren circa 1675. Stond in 1714 borg
                  voor zijn broer Joldert. Zoon van RINTSES, Jeen (II.1), boer, en JOLDERTS,
                  Eeuw (zie II.2).
                  2. m JEENS, Tjeerd (III.2), geboren circa 1675 te Terwispel (bron: Dhr.
                  K. de Winkel (Internet)), overleden circa 1728. Was voogd over de wezen van
                  Tiebbe Ybles (of Aebles) en Corneliske Jans.
                  Tiebbe Ybles is boer op de familieboerderij Lippenhuizen 21, die in bezit is
                  van zijn broer Otte. Na zijn dood worden Hans Ybles en Tjeerd Jeens tot
                  voogden benoemd over de dochters Lipkje en Sjoukje Tiebbes. Zoon van
                  RINTSES, Jeen (II.1), boer, en JOLDERTS, Eeuw (zie II.2).
                  3. m JEENS, Jallert, geboren circa 1680 (zie III.3).
                  4. v JEENS, Wietske, geboren circa 1680 (zie III.6).

                  II.3 JALLERTS, Tjeerd, geboren circa 1660 (bron: Dhr. E. Lantinga
                  (Internet)), overleden na 1729. Gebruiker Terwispel nr. 14 in 1698, voor 1/6
                  eigenaar van Terwispel nr. 29 vanaf 1706, gebruiker Lippenhuizen nr. 33 in
                  1718.
                  Q 19 689 (29 4 1706):
                  Tietske Jans, huisvrouw van Otte Ybles verkoopt een zesde van zathe
                  Terwispel 29 aan Tjeerd Jalderts en Sytske Ates voor 290 Car.gld.
                  Relatie met ATES, Sietske (II.4), geboren circa 1667 (bron: Dhr. E. Lantinga
                  (Internet)), overleden 1730. Erfde 19 12 1705 zeven mad maden onder
                  Terwispel uit het bezit van haar vader, lidmaat DG Gorredijk Lippenhuizen
                  1707.
                  Dochter van OTES, Ate, boer, en YNSES, Sietske. Trouwen voor 28-5-1689
                  (erfenis van de helft van een tweetal zathes te Langezwaag aanvaard door
                  Syts Ates en haar man Tjeerd Jalderts).
                  Uit deze relatie:
                  1. m TJEERDS, Ynse (III.8), arbeider, geboren circa 1705 te Terwispel
                  (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)), overleden circa 1782 te Terwispel
                  (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)). Ook genoemd Iense, Inse, Tieerdts.
                  Wonende te Terwispel in 1736, met vrouw lidmaat doopsgezinde gemeente
                  Lippenhuizen en Gorredijk. Koopman en winkelier "boven bij de vaart in de
                  Panseburen te Lippenhuizen. (RA OPS X22 721; schuld van 400 caroligulden aan
                  Jan Foocke Eyles, koopman en veenbaas te Kortezwaag vanwege levering van
                  winkelwaren; N.B. deze Jan Foocke is een zoon van Foocke Eyles, doopgezinde
                  leraar te Gorredijk in 1711); Ops 133 928 (Procl. 8, 19 en 26-2-1739) Jacob
                  Ypes en Richtje Cornelis kopen 3/4 parten van 7 mad maden te Terwispel,
                  waarvan het overige 1/4 part van Ynse Tjeerds is. Ten oosten Sybren Jelkes
                  c.s., ten westen Ruurd Folkerts' erven, ten zuiden de weg en ten noorden de
                  maden van de Tingwalden. Bezwaard met wegslasten en de vrije menninge, reed
                  en drifte van de noorderse gelegene maden. Gekocht van Jallert Tjeerds,
                  huisman, Tjepk Tjeerds, getrouwd met huisman Jeen Hendriks en Jalcke
                  Tjeerds, wonende te Terwispel en Lippenhuizen, elk voor 1/3 part.
                  Zoon van JALLERTS, Tjeerd (zie II.3) en ATES, Sietske (II.4).
                  Gehuwd voor de kerk circa 1736 (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)) met
                  ATES, Fokje (IV.15), overleden voor 1786 te Lippenhuizen (Opsterland) (bron:
                  Dhr. K. de Winkel (Internet)). Ook genoemd Foock. Dochter van YPES, Ate
                  (III.5) en JEENS, Wietske (zie III.6).

                  III.3 JEENS, Jallert, boer, geboren circa 1680 (bron: Dhr. Roorda),
                  overleden voor 1744 (bron: Dhr. K. de Winkel). Ook genoemd Joldert, Jaldert,
                  Jans.
                  'van Drachten', maar zijn doop is daar niet gevonden.
                  Gebruiker van stem 6 te Terwispel in 1708 en 1718 (Dhr. K. de Winkel).
                  Gehuwd voor de kerk circa 1710 met FEDDES, Jinke (III.4), geboren circa 1685
                  te Lippenhuizen (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)), overleden na 1739
                  (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)). Ook genoemd Hinke, Janke. Dochter van
                  LIEUWES, Fedde en HARMENS, Jinke.
                  Uit dit huwelijk:
                  1. m JALDERTS, Bouwe (IV.1), geboren voor 1714 te Terwispel (bron: Dhr.
                  K. de Winkel (Internet)), zoon van JEENS, Jallert (zie III.3) en FEDDES,
                  Jinke (III.4).
                  Gehuwd voor de kerk circa 1747 met SYTSES, Rints (IV.2) (bron: Tresoar
                  (Internet)).
                  2. m JALDERTS, Jalke (IV.3), veldwachter, boer, geboren voor 1714 te
                  Terwispel (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)). Ook genoemd Jolke, Jolderts.
                  Boer op stemdragende boerderij Terwispel, sate 20. In 1748, 1758, 1768 en
                  1778 switser (huursoldaat belast met politietaken). Zoon van JEENS, Jallert
                  (zie III.3) en FEDDES, Jinke (III.4).
                  Relatie met FREERKS, Menke (IV.4), geboren circa 1725 te Terwispel (bron:
                  Dhr. Roorda). Ook genoemd Maaike, Minke. Dochter van HENDRIKS, Freerk en
                  TEIJES, Sjoerdje.
                  3. v JALDERTS, Eeuwke (IV.6), geboren circa 1715 te Terwispel (bron: Dhr.
                  K. de Winkel (Internet)), overleden circa 1761 te Terwispel. Overleden in de
                  kraam na de geboorte van Eeuwkje. Ook genoemd Eeuwkje, Eukjen, Jallerts,
                  Jolderts.
                  Van Terwispel.
                  Overleden in de kraam na de geboorte van Eeuwkje. Eeuwkje Jalderts is
                  oudgrootmoeder van de familie van der Hoek (via haar zoon Freerk Tammes).
                  Dochter van JEENS, Jallert (zie III.3) en FEDDES, Jinke (III.4).
                  Gehuwd voor de kerk op 27-11-1745 te Terwispel (bron: Tresoar (Internet),
                  aktenummer: DTB nr. 628). Trouwregister Hervormde gemeente Oudega Nijega
                  Opeinde
                  DTB nr. 628, 1704 1811
                  Vermelding: Eerste proclamatie van 27 november 1745, Oudega
                  Man: Tamme Freerks, Opeinde
                  Vrouw: Eukjen Jallerts, Terwispel.
                  Echtgenoot is FREERKS, Tamme (IV.5), geboren circa 1720 te Opeinde (bron:
                  Dhr. K. de Winkel (Internet)), overleden circa 1806 te Terwispel (bron: Dhr.
                  K. de Winkel (Internet)). Van Opeinde. Zoon van SIERDS, Freerk en KARSTES,
                  Bauck. Hij hertrouwt met HARMENS, Janke.
                  4. m JALDERTS, Jeen (IV.7), koemelker, geboren circa 1715 te Terwispel
                  (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)), overleden circa 1801. Ook genoemd
                  Jalderts, Jeldertz.
                  In 1749 koemelker en arbeider te Terwispel met 2 personen boven en 3 onder
                  de 12 jaar (aanslag 28-5-0).
                  Boer op stemdragende boerderij (Terwispel 35) in 1748, 1758, 1768 en 1778.
                  Zoon van JEENS, Jallert (zie III.3) en FEDDES, Jinke (III.4).
                  Gehuwd voor de kerk circa 1740 (bron: Dhr. E. Lantinga (Internet)) met
                  FEITSES, Grijtje (IV.8), geboren circa 1717 te Noorderdrachten (bron: Dhr.
                  Roorda), overleden circa 1786 te Terwispel (bron: Dhr. K. de Winkel
                  (Internet)). Ook genoemd Grietje. Dochter van ROELOFS, Feitse, schipper, en
                  BRANDS, Piertje.
                  5. m JALDERTS, Rintze (IV.9), arbeider, geboren circa 1720 te Terwispel
                  (bron: Tresoar (Internet) Dhr. Roorda). Van Terwispel.
                  Ook genoemd Rintje Yalderts, waarschijnlijk ook genoemd Rense Jeenen.
                  In de overlijdensakte van zijn dochter Jakobje Rensen wordt hij ook Rense
                  Kiewit genoemd.
                  Woont te Lippenhuizen 1748/1750. Quotisatie 1749: Arbeider, arm, te
                  Terwispel, gezin van 2 personen boven 12 jaar en 3 personen jonger dan 12
                  jaar, aanslag F16,50.
                  Laat in 1760 te Beilen, 4 kinderen dopen. Als naam van de vader wordt dan
                  Rense Alberts vermeld. Zoon van JEENS, Jallert (zie III.3) en FEDDES, Jinke
                  (III.4).
                  Gehuwd voor de kerk op 29-08-1745 te Rottevalle (bron: Tresoar (Internet),
                  aktenummer: DTB nr.630). Trouwregister Hervormde gemeente Rottevalle
                  DTB nr. 630, 1724 1811
                  Vermelding: Bevestiging huwelijk van 29 augustus 1745, Rottevalle
                  Man: Rintje Yalderts, Terwispel
                  Vrouw: Griete Jacobs, Rottevalle.
                  Echtgenote is JACOBS, Grietje, 26 jaar oud (IV.10), gedoopt op 02-10-1718 te
                  Oudega (bron: Tresoar, aktenummer: DTB 627). Smallingerland, doopjaar 1718
                  Oudega, Nijega en Opeinde, Doop Herv. gem. 1708 1811
                  DTB: 627
                  Dopeling: Griet
                  Gedoopt op 2 oktober 1718
                  Kind van Jacob Ants en niet genoemde moeder. Wonende te Rottevalle.
                  Ook genoemd Grietje Jacobs Jolderts. Dochter van AUTS, Jacob en AESGIS,
                  Ybeltje.
                  6. v JALLERTS, Trijntje (IV.12), overleden circa 1770 (bron: Dhr. K. de
                  Winkel (Internet)). Ook genoemd Jalkes.
                  (Ouders aanname), dochter van JEENS, Jallert (zie III.3) en FEDDES, Jinke
                  (III.4).
                  Relatie met GEERTS, Jan (IV.11) (bron: Dhr. K. de Winkel (Internet)),
                  overleden circa 1770. De vader is bij de geboorte van Jantje 04-02-1770
                  overleden.

                  III.6 JEENS, Wietske, geboren circa 1680 (bron: Dhr. K. de Winkel
                  (Internet)). Na 1707 vertrokken naar Luinjeberd.
                  Relatie (1) met YPES, Ate (III.5), overleden circa 1707 (bron: Dhr. K. de
                  Winkel (Internet)). In 1698 samen met zijn stiefvader Pieter Bienses
                  gebruiker van de stemmen nr. 37 te Lippenhuizen en nr. 19 te Terwispel.
                  Doopsgezind lidmaat met vrouw te Langezwaag in 1707. Zoon van ULBES, Ype en
                  JOUKES, Hiltje.
                  Relatie (2) met FEDDES, Lieuwe (III.7), boer, geboren circa 1680. Woonachtig
                  te Lippenhuizen. Overleden tussen 1698 en 1713. In 1698 gebruiker van stem
                  41 te Lippenhuizen. Zoon van LIEUWES, Fedde en HARMENS, Jinke.
                  Uit de eerste relatie:
                  1. v ATES, Hiltje (IV.14), geboren circa 1698 (bron: Dhr. K. de Winkel
                  (Internet)). Gedoopt in 1735 te Gorredijk/Lippenhuizen op belijdenis.
                  Overleden circa 1752 (bron: Dhr. E. Lantinga (Internet)), dochter van YPES,
                  Ate (III.5) en JEENS, Wietske (zie III.6).
                  Relatie [16336] met TJEBBES, Tije (IV.13), geboren circa 1702 (bron: Dhr. K.
                  de Winkel (Internet)). Gedoopt in 1735 te Gorredijk/Lippenhuizen op
                  belijdenis. Overleden circa 1752 (bron: Dhr. E. Lantinga (Internet)).
                  2. v ATES, Fokje (IV.15), overleden voor 1786 te Lippenhuizen
[...]
                  JALLERTS, Tjeerd [40054] (zie II.3) en ATES, Sietske [40055] (II.4).
                • Godwin Zwanenburg
                  Message 8 of 10 , Aug 30 12:53 PM
                    Beste mensen,

                    Ik ben op zoek naar de herkomst van Grietje Alberts Sprietsma,
                    getrouwd met Cornelis Meinderts Knijpstra, schoolmeester in de Knijpe.
                    Ik heb wel haar overlijden, maar kan haar afkomst niet vinden.

                    Wie helpt?

                    Groeten,
                    Godwin

                    Cornelis Meinderts Knijpstra, gedoopt De Knijpe (Fr) op 11 juni
                    1758, beroep te Beneden Knijpe (Fr) schoolmeester, later houtbaas,
                    overleden op 26 mei 1819, zoon van Meindert Harkens Knijpstra en
                    Martjen Hommes.

                    Hij is getrouwd De Knijpe (Fr) op 19 november 1780 met
                    Grietje Alberts Sprietsma, afkomstig uit De Knijpe (Fr), geboren
                    rond 1753, overleden te Beneden Knijpe (Fr) op 15 mei 1827.
                    Uit dit huwelijk:

                    1 Martjen, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 28 december
                    1781, gedoopt De Knijpe (Fr) op 13 januari 1782.

                    2 Albert, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 5 september
                    1783, gedoopt De Knijpe (Fr) op 21 september 1783.

                    3 Tjeetje, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 22 februari
                    1785, gedoopt De Knijpe (Fr) op 13 maart 1785.

                    4 Johanna, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 23 september
                    1786, gedoopt De Knijpe (Fr) op 8 oktober 1786, overleden te Beneden
                    Knijpe (Fr) op 25 januari 1848.
                    Zij is getrouwd De Knijpe (Fr) op 15 januari 1814 acte 1 met
                    Klaas Wiebes Bijliam, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 3 maart
                    1785, gedoopt De Knijpe (Fr) op 15 mei 1785 , overleden aldaar op 16
                    augustus 1860, zoon van Wiebe Hendriks Bijliam en Swaantje Pieters.

                    5 Meindert, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 3 september
                    1788, gedoopt De Knijpe (Fr) op 28 september 1788.

                    6 Meindert, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 5 november
                    1790, gedoopt De Knijpe (Fr) op 21 november 1790.

                    7 Jan, geboren te Beneden Knijpe (Fr) op 17 maart 1793,
                    gedoopt De Knijpe (Fr) op 7 april 1793.

                    Godwin Zwanenburg
                    Uthof 24
                    9202 HM Drachten
                    The Netherlands
                  • tabepap
                    Message 9 of 10 , Sep 1, 2009
                      Beste Appy,
                      Volgens de naamsaanneming is het inderdaad Teye Jalkes de Vries. Opvallend vind ik de volgende zaken:
                      - Hinke Jalkes is op 12 april 1747 geboren, mochten Sytse en Teye broers van haar zijn dan was het zo vlak voor 1749 wel erg druk met achtereenvolgende geboortes in het gezin van Jalke Jalderts en Minke Freerks
                      - Voorzover ik het kan overzien komt de naam Minke niet voor in het nageslacht van Sytse en Teye (wel in die van Hinke als zij degene is die eerst in Drachten met Gauke Roels trouwde en daarna in Nijeholtwolde met Sikke Tjebbes)
                      - Sytse Jalkes is in 1792 op belijdenis gedoopt (hoogstwaarschijnlijk dus doopsgezind geweest)
                      - Overleden: Tjeerd Jalkes, oud 63 jaar
                      Datum : 5 april 1808
                      Plaats : Lippenhuizen
                      Lijkt mij ook een zoon van Jalke Tjeerds (geboren ca 1745)

                    • Appy de Vries
                      Message 10 of 10 , Sep 8, 2009
                        Egbert;
                        Sorry voor de late reactie,was even niet fit!!
                        als kinderen van ;
                        Jalke Jalderts en Minke Freerks heb ik;[huw.niet gevonden],

                        1;Hinke Jalkes 13/30-04-1747 [2de huw; Sicke Tjebbes],
                        mijn Sikkema fam.
                        2; Teye Jalkes 1748 overl.03-04-1818 Terwispel
                        gehuwd 16-05-1776 Wypkjen Tjeerds 1750 overl
                        09-03-1819 Terw.
                        3; Wytske Jalkes de Vries 08/24-05-1750 ,overl.
                        29-01-1821 Terw.
                        gehuwd 26-05-1771 Terw.
                        Jaldert Jeens [1744]overl. 19-04-1834 Langezwaag
                        4; Gielke Jalkes 01/29-04-1753 .
                        Ik heb het gevoel dat dit allemaal op een of
                        andere manier fam. van elkaar is!!
                        maar hoe ik dat aan elkaar moet knopen,geen idee!
                        noch tank en folle groetsjes

                        Datum : 5 april 1808
                        Plaats : Lippenhuizen