Wytske Ouwes Nieu(w)stra

  • Tony Hofstee
    Message 1 of 2 , Aug 15, 2009
      Wie kan mij meer vertellen over de voorouders van Wytske Ouwes
      Nieuwstra, ged. te Bergum op 8 november 1778, dochter van Ouwe
      Gerrits en Janke Willems. Staat er iets over dit familie (en
      voorouders) in het boek over de families van Tietjerksteradeel. Thanks. Tony
    • Cor
      Message 2 of 2 , Aug 18, 2009
        Subject: [Friesland-genealogy] Wytske Ouwes Nieu(w)stra

[...]

        Tony,

        2 Wietske Ouwes in het boek.
        1 is geb. 29-09-1788.
        De andere zal het zijn en dat is
        Wytske Ouwes huw. 09-05-1802 te Oostermeer met
        Michiel Wubes beiden van Oostermeer.
        Lidmaat 21-06-1809 (is weduwe).
        Wytske gedoopt 12-10-1766 Garijp.
        Grietje " 16-04-1769 Oudwoude
        Hendrik " 29-12-1771 "
        Ouders:
        Ouwe Hendriks gedoopt 20-09-1739 Oudwoude.
        Zoon van Hendrik Ouwes en Wytske Rinses.
        Gehuwd 1: 29-05-1763 Tjitske Gerrits afk. van Garijp.
        Gehuwd 2: 06-1782 Joukje Johannes afk. van de Valom
        of van Da...
        ( geen dag vermeld van he t 2e huw.
        Da... = van Damwoude, maar dat bestond toen nog niet.
        Zou ook Dantumadeel kunnen zijn ??
        Boek is van 01-12-1992 en toen bestond Damwoude wel).

        Groeten,
        Cor Seinstra