Oostrum rond 1727

  • Hans van Veen
    Message 1 of 4 , Aug 11, 2009
      Hi

      Ik zoek de geboortedatum van een "Trijntje Jans van Oosterburen"
      Zij trouwde 3.0.1556 met Mintje Rienks. Vlg. DTB kreeg zij haar eerste
      kind (Gerrijtje Mintjes) in 1759

      De enige Trijntje met een vader met voornaam Jan in Oostdongeraardeel vond
      ik in het doopjaar 1737 in Hantumer Uitburen.
      Was dit wellicht een klein dorp in de direkte omgeving van Oosterburen?

      Bvd
      Hans van Veen

    • Rienk de Boer
      Message 2 of 4 , Aug 11, 2009
        Hans
        Oosterburen ligt op Schiermonnikoog. Ten oosten van Hantum liggen de dorpen Hantumhuizen en Hantmer Uitburen

        Groet Rienk

        Message 3 of 4 , Aug 11, 2009
          Hi Rienk

          Sorry; ik had moeten schrijven als genoemd in the subject: “Oostrum”.
          Ligt dat nabij Hantmer Uitburen?
          Mvrgr
          Hans

          _____

          Message 4 of 4 , Aug 11, 2009
            Hans
            Oostrum ligt enkele kilometers ten oosten van Dokkum.
            Hantumeruitburen ligt ten noorden van Dokkum. Afstand Hantumeruitburen Oostrum is ongeveer tien kilometer.
            Je kunt het waarschijnlijk wel op een landkaart bekijken.

            Groet Rienk

[...]

            Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.