overlijden Johannes Mulder in Atjeh (ned. Indie)

  • Gosse Freerk Spiekhout
    Message 1 of 4 , Aug 5, 2009
      beste groepsgenoten

      Johannes Mulder geb.11-11-1875 te Hoornsterzwaag z.v.Dirkjen Spiekhout en Hendrik Mulder, is volgens familie overlevering in de 20e eeuw als militair in Atjeh ned, Indie overleden/omgekomen, wie weet hoe je achter overlijdensgegevens van militairen in nederlands Indie van voor WOII kunt komen.en kan me hier mee helpen.

      Bij voorbaat dank.

      Mei freunlike groetnisse

      Gosse F. Spiekhout

    • B.H.J. Kathmann
      Message 2 of 4 , Aug 12, 2009
        Dag Gosse,
        N.a.v. jouw verzoek om informatie over KNIL-militairen, heb ik voor jou beschikbaar informatie over bronnen die je kunt raadplegen . Als je mij je postadres op mijn E-mail geeft zend ik je deze info graag toe.
        Met vr. groeten

        Bernard Kathmann
        e-mail: bkathmann@...

        Message 3 of 4 , Aug 13, 2009
          Dag Gosse,

          Vreemd dan dat Johannes Mulder op de site van de Oorlogsgravenstichting dan
          niet voorkomt:

          http://www.oorlogsgravenstichting.org/srs_site/zoeken.asp?zt=Mulder
          <http://www.oorlogsgravenstichting.org/srs_site/zoeken.asp?zt=Mulder&vl=J&zn
          =s&&subject_id=139&pg=1> &vl=J&zn=s&&subject_id=139&pg=1

          Met vriendelijke groet,

          Rian Dirksen

          http://soldaten-genealogie.nl <http://soldaten-genealogie.nl/>

          Message 4 of 4 , Aug 13, 2009
            Rian e.a.,

            Volgens informatie op de website van de OGS: “De statuten van de
            Oorlogsgravenstichting omschrijven het begrip 'oorlogsslachtoffer' als
            volgt:

            militairen van de Nederlandse krijgsmacht die na 9 mei 1940 zijn gevallen en
            Nederlandse burgers die, hetzij metterdaad de vijand bestrijdende dan wel
            ten gevolge van hun handelingen of houding tegenover de vijand, het leven
            hebben verloren.

            Ook Nederlandse militairen en burgers die door de overheid zijn uitgezonden
            en omgekomen tijdens humanitaire en/of vredesmissies, vallen onder de
            beschrijving”

            Als Johannes Mulder vóór WOII is overleden, komt hij dus op de site van de
            Oorlogsgravenstichting inderdaad niet voor.

            Met vriendelijke groet,

            Nynke van den Hooven

            _____

            http://soldaten- <http://soldaten-genealogie.nl> genealogie.nl