Bontje Zandberg-Leendert Bottinga

  • Jurjen de Boer
    Message 1 of 3 , Aug 3 3:25 AM
      Bontje Zandberg, dr. van Walter Dirks Zandburg en Baukje Jans van der Jagt,
      geb. op zondag 31 aug 1879 te Ureterp,
      ovl. (88 jaar oud) op vrijdag 24 nov 1967,
      begr. te Oudega (Small.)
      (BRON: "Graftombe").
      tr. (resp. 21 en 23 jaar oud) (1) op zaterdag 2 mrt 1901 te Dantumadeel
      met Leendert Bottinga, zn. van Jetze Ritskes Bottinga en Antje Jans Bouma,
      geb. op dinsdag 19 jun 1877 te Veenwouden,
      (aanname: ovl. hoogstens 32 jaar oud voor 1910 ?)
      Op 2 februari 1904 wordt er ten huize van en op verzoek van
      Leendert Bottinga te Veenwouden boelgoed gehouden wegens vertrek naar elders.
      (BRON: Leeuw. Courant).
      (Uit dit huwelijk geen kinderen bekend).

      Bontje Zandberg
      tr. (resp. 30 en 41 jaar oud) (2) op zaterdag 6 aug 1910 te Smallingerland
      met Douwe Kramer, zn. van Folkert Douwes Kramer en Gelske Douwes Vlieg,
      geb. op woensdag 16 sep 1868 te Oudega (Small.), wagenmaker, timmerman,
      ovl. (87 jaar oud) op zaterdag 1 okt 1955,
      begr. te Oudega (Small.) (BRON: "Graftombe").
      Aantekening bij: Douwe Kramer.
      (Uit dit huwelijk geen kinderen)

      Vragen:
      Heeft iemand aanvullende gegevens over Leendert Bottinga?
      Waar ging hij in 1904 naar toe?
      Wanneer en waar is hij overleden?

      Groet van Jurjen
      Message 2 of 3 , Aug 3 12:26 PM
        Jurjen,

        Als Leendert Bottinga vóór 1910 is overleden, zou zijn overlijdensakte zich
        onder de huwelijkse bijlagen van het tweede huwelijk van Bontje Zandberg
        moeten bevinden.

        Misschien ben je in de gelegenheid om die bij het CBG in den Haag of bij
        Tresoar in Leeuwarden na te (laten) kijken?

        Met vriendelijke groet,

        Nynke van den Hooven.

        _____

        Message 3 of 3 , Aug 4 11:02 AM
          Nynke,

          Bedankt voor de tip.
          Inmiddels heeft Jeroen Hofstra (zie forum bij Tresoar) het probleempje voor mij opgelost.
          Het blijkt dst Leendert Bottinga in Den Haag is overleden.

          Groet van Jurjen