RE: [Friesland-genealogy] Familienaam Lezwijn, Lestra, Leswin (Le Soine) en vele variaties.

  • Jantsje Pasma
    Message 1 of 7 , Jul 29, 2009
      op www.zoekopnummer.nl dan naam invullen en per provincie kiezen. Zo zijn wij achter veel adressen gekomen voor een schoolreunie.

      Groetjes,jantsje

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: g.groenbos@...
      Date: Wed, 29 Jul 2009 09:36:33 +0000
      Subject: [Friesland-genealogy] Familienaam Lezwijn, Lestra, Leswin (Le Soine) en vele variaties.

      Beste medespeurders,
      Sinds jaren doe ik onderzoek naar deze stamboom die ik inmiddels heb teruggevonden tot ca 1185 in Frankrijk. Vanuit Frankrijk trok de famielie in 1400 naar België (omgeving Luik) en vanaf begin 1600 naar Leiden, Zeeland en vanaf 1800 vooral naar Friesland waarnu met name in Haulerwijk veel personen met de naam Lezwijn wonen en geleefd hebben.Aangezien door de privacyregels de thans levende personen moeilijk te traceren zijn de volgende vraag. Wie weet een mogelijkheid om oproepen te plaatsen om naamgenoten te interesseren reacties te geven ?
      Of wie heeft personen met deze namen in zijn stamboom ?

      vr.gr.
      Ger

    • gerard lemmens
      Message 2 of 7 , Jul 29, 2009
        Dag Ger,

        Sorry, ik wist de ouders wel maar niet verder ! Gerwin van Doorn , wiens web site jij aanhaaldt,  heeft die informatie eigenlijk van mij ontvangen, de wereld is klein !

        Met dank en groeten,
        Gerard Lemmens