RE: [Friesland-genealogy] jacob pieters pasma en antje van der hoef

  • Jantsje Pasma
    Message 1 of 8 , Jul 26, 2009
      Hoi Cor,

      Ja die site had ik ookal gevonden. Ik heb zelfs contact gehad. Maar de geboortedata klopt daar niet en er zitten meer fourten in. Hij was ook niet zeker van de overlijdensdata. Er staat ook nog een ricky bij en dat is geen kind van hun. Ik vond via genlias nog wel nog een kind levenloos geboren. Vandaar mijn vraag of iemand meer weet van hun. Misschien heeft iemand ze ook in de stamboom staan of weet iemand waar ik meer over ze kan vinden. maar bedankt voor je zoeken

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: cj.seinstra@...
      Date: Sun, 26 Jul 2009 16:05:39 +0200
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] jacob pieters pasma en antje van der hoef

      Jantsje,

      even doorzoeken op Google hele internet met:
      Jacob Pieters Pasma
      geeft als derde hit:

      http://freepages.genealogy.rootsweb.ancestry.com/~inmanfamilygenealogy/dat663.html

      VanDereHoef, Antje (Anna)
      Birth : 7 JUL 1837 Leeuwarden,,Holland
      Death : 13 MAY 1911 Holland,,MI,USA
      Gender: Female
      Family:
      Marriage: 9 MAY 1861 in leeuwarden,,holland
      Spouse:
      Pasma, Jacob Pieter
      Birth : 11 AUG 1838 Leeuwarden,,Holland
      Death : 19 FEB 1907 Muskegon,,MI,USA
      Gender: Male

      Children:
      Pasma, Ricki
      Birth : 1 OCT 1864 ,,Netherlands
      Death : 1 DEC 1885 Muskegon,,MI,USA
      Gender: Female
      Pasma, Peter Jacob
      Pasma, Anna
      Birth : 29 MAR 1872 Muskegon,,MI,USA
      Gender: Female
      Pasma, Minnie
      Birth : 20 JUL 1876 Muskegon,,MI,USA
      Gender: Female
      Groeten en succes,
      Cor Seinstra

      Ik ziek de overlijdensdatum van Jacob pieters pasma ,Antje van der hoef en
      hyke pasma
      Wie kan mij aub helpen. Ik heb al van alles geprobeerd. Zijn dit misschien
      emigranten en hoe kom ik erachter, welke site moet ik daarvoor hebben?

      Groetjes, jantsje

    • Jantsje Pasma
      Message 2 of 8 , Jul 26, 2009
        Hoi Margaret,

        Nee, hij zit wel in de familie maar de vader heet eeltje en zijn vader heet pieter. maar evenzogoed bedankt voor je zoeken.

        Groetjes, jantsje

      • Jantsje Pasma
        Message 3 of 8 , Jul 26, 2009
          Hoi Nynke ,
          Bedankt voor je zoeken.zoals ik ookal schreef in mijn berichtje aan cor, de data kloppen daar niet. Ik heb ookal contact gehad met hem. Hij is ook niet zeker van de overlijdensdata en
          Er staat ook nog een ricky bij en dat is geen kind van hun.Weet je een site waar ik de emigranten na kan gaan?

          Groetjes, jantsje

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          From: nynkevandenhooven@...
          Date: Sun, 26 Jul 2009 17:17:30 +0200

          Jantsje,

          In aanvulling op wat Cor al meldde:

          Jacob Pieter Pasma en Antje van der Hoef vertrokken in 1867 naar Indiana,
          USA. Maar kennelik zijn ze daar toch maar niet heen gegaan gezien het feit
          dat alle gezinsleden vervolgens in Michigan worden aangetroffen!

          Volgens de stamboom op www.ancestry.com <http://www.ancestry.com/> zou
          dochter Hyke (Rica) op 11-10-1867 in Leeuwarden geboren zijn, maar dat moet
          dan de op 09-10-1866 geboren Hyke geweest zijn. Hyke overleed op 1 december
          1885 in Muskegon City, Muskegon County, Michigan, USA.

          Zoon Peter Jacob werd op 11-08-1869 in Muskegon City, Muskegon County,
          Michigan, USA geboren, Hij overleed op 28-08-1916 in Traverse City,
          Michigan, USA.

          Peter trouwde op 14-11-1889 in Grand Rapids, Kent County, Michigan, USA met
          Cora C. Roest, geboren op 09-06-1868 in Nederland. Alle kinderen van dit
          echtpaar staan vermeld.

          Dochter Anna werd geboren op 29-03-1872 in Muskegon City, Muskegon County,
          Michigan, USA. Ze overleed in 1955.

          Dochter Minnie werd geboren op 20-07-1876 in Muskegon City, Muskegon County,
          Michigan, USA en overleed op 13-04-1936 in Holland, Ottawa County, Michigan,
          USA. Minnie trouwde op 14-04-1898 met Paul Vanderlist (dat is oorspronkelijk
          waarschijnlijk van der Leest geweest), die op 07-10-1876 geboren werd in
          Kent County, Michigan, zoon van Henry Vanderleest en Aagtje Schuitema. Paul
          overleed op 05-12-1942 in Holland, Ottawa County, Michigan, USA. Ook bij
          dit echtpaar staan alle kinderen vermeld.

          Misschien kun je zelf eens kijken op www.ancestry.com
          <http://www.ancestry.com/> of je dezelfde informatie over deze familie
          boven trafel kunt krijgen?

          Met vriendelijke groet,

          Nynke van den Hooven.

          _____

          Message 4 of 8 , Jul 27, 2009
            Jantjse,

            Ik heb eens verder gezocht en denk dat het wel degelijk om het door jou
            gezochte echtpaar gaat.

            Met Ricky of Rica wordt waarschijnlijk gewoon Hyke bedoeld.

            In 1900 woont Jacob P. Pasma (geb augustus 1834) met echtgenote Anna (geb
            maart 1830) op 208 Spring Street in Muskegon City, Muskegon County, Michigan
            USA.

            Dat lijkt me toch het door jou gezocht echtpaar. Volgens de overige census
            (volkstelling) informatie zijn ze 39 jaar getrouwd, hebben ze in totaal 7
            kinderen gekregen, waarvan er nog 3 in leven zijn. Ze zijn in 1867
            geïmmigreerd en Jacob werkt bij een bakery of hij is bakery peddlar, zoiets
            als een broodventer.

            Daarnaast vond ik het huwelijk op 14-11-1889 in Grand Rapids van Peter
            Pasma, 20, geboren in Muskegon, MI, zoon van Jacob Pasma en Anna Vanderhoof
            (op z’n Engels geschreven Vanderhoef), met Cora Roest, 21 jaar, geboren in
            Holland, Europe, dochter van John Roest.

            Ik vond ook Peter’s geboorte in Muskegon City, Muskegon County, MI op
            11-08-1869 zoon van Jacob en Antia (wat in het Engels hetzelfde klinkt als
            het Friese Antje) Pasma (beiden geboren in “old country”).

            Ook het huwelijk van Minnie Pasma, 21 jaar, geboren in Michigan, dochter van
            Jacob Pasma en Anna Vanderhoss op 14-04-1898 in Muskegon, MI met Paul
            Vanderlist, 21 jaar, geboren Michigan, zoon van Henry Vanderlist en Anna
            Schuitema.

            Ook het huwelijk van Anna Pasma, 24 jaar, geboren te Muskegon, MI, dochter
            van Jacob Pasma en niet genoemde vrouw, op 18-11-1896 in Muskegon, MI, met
            John de Koning, 26 jaar, geb. in Nederland, zoon van Gerrit de Koning en
            Mary Slommar.

            In de 1870 census vind ik een Jacob Pashma (37), Eunice (30), Emika (3)
            alledrie in Holland geboren en Peter (1), geboren in Michigan.

            Het valt niet mee voor die Amerikanen!! Je hoort Antje en je moet toch iets
            noteren, dus dan schrijf je iets op in die geest, Eunice dan maar. En Emika
            in het Engels klikt in het Nederlands als “Nee! Hyke!” :-)

            Het lijkt me dat de gegevens die ik je eerder mailder m.b.t. Jacob en Antje
            toch juist zijn.

            Ik stuur je privé in ieder geval de downloads van de 1900 census, de
            huwelijksinschrijvingen en de 1870 census

            Met vriendelijke groet,

            Nynke van den Hooven.

            _____