Pier Piers

  • Douwe
    Message 1 of 2 , Jul 18 3:20 PM
      Dag mede-zoekenden,

      In mijn speurtocht naar voorouders kom ik het volgende tegen:
      Pier Piers en Sies (Jies) Gerrijts (Gerryts) krijgen de volgende kinderen:
      (o staat bij mij voor gedoopt, * =geboren)

      Bauk Piers, o11-10-1767
      Gerrit Piers, o28-11-1768
      Gerrit Piers, o17-6-1769
      Pier Piers, o7-6-1770
      Aage Piers o14-5-1772
      Baauke Piers, *11-2-1774, o20-2-1774
      Aat Piers, *7-1-1776, o15-2-1776
      allen te Oudemirdum.

      Ik kan echter geen huwelijk of geboortedatum van de ouders vinden en dus ook niet of Pier Piers een zoon is van Pier Wybrens die op 25-11-1695 in Oudemirdum is gedoopt. In dat geval heeft Pier Piers minstens 2 broers: Wybren Piers (1737) en Ruurd Piers (*1740)

      Kan iemand mij helpen om hier enige zekerheid te krijgen?

      groet

      Douwe Stellinga

    • Douwe
      Message 2 of 2 , Jul 19 4:49 AM
        Dag Nynke,

        Bedankt. Je hebt me de zekerheid gegeven, dat Pier Piers niet van Pier Wybrens afstamt. Wel ga ik eens bij Jongsma kijken naar Pier Ages en Boukjen Jacobs. Wellicht zit daar een verwantschap in wat verder terug.. In "mijn" voorouders komen vaak "Pier"en voor en in Oudemirdum en Sondel. Ook naar de naam Heere (Herdt) zoek ik in die tak ivm een mogelijke connectie met Minnertsgase Stellinga's. Ik ben erg benieuwd...
        Nogmaals dank voor je vlotte en to-the-point reactie!
        Overigens: heeft jouw achternaam iets te maken met Leeuwarden? Daar heette in mijn jeugd (ik ben in 1945 geboren) de speeltuin achter de Spoorstraat "Achter den Hooven", als ik mij niet in de schrijfwijze vergis.

        groet

        Douwe