aan mensen in bezit van boek Friezen uit vroeger eeuwen

  • Hessel de Walle
    Message 1 of 19 , Jul 17 12:13 PM
      L.S.

      Voor iedereen die het boek "Friezen uit vroeger eeuwen" gekocht heeft, heb ik de database inclusief aanvullingen en wijzigingen direct doorzoekbaar gemaakt via

      http://www.walmar.nl/inscrzonder.asp

      Ik heb alleen nog het ip-adres nodig, op te vragen via www.ipee.nl

      Stuur dat even in een e-mailtje naar hessel@...

      Hessel
    • Cor
      Message 2 of 19 , Jul 17 12:25 PM
        Hessel,

        ik ben niet nieuwsgierig maar wil wel alles weten.
        En vermoedelijk meerdere met mij.
        Waarvoor is het ip-adres nodig ??

        Cor Seinstra

        Subject: [Friesland-genealogy] aan mensen in bezit van boek Friezen uit
        vroeger eeuwen

        database 4247 (20090715) __________

        http://www.eset.com
      • Hessel de Walle
        Message 3 of 19 , Jul 17 12:33 PM
          Dat is simpel en technisch: Op basis van het ip-adres zet ik de toegang open tot deze webpaagina. Voor anderen is ie niet toegankelijk. Dat zou de uitgever van het boek niet waarderen.

          Hessel

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Cor" <cj.seinstra@...> wrote:

> [...]
          > ik de database inclusief aanvullingen en wijzigingen direct doorzoekbaar

        • sietze_elsinga
          Message 4 of 19 , Jul 18 1:39 AM
            Hessel,

            Van die techniek heb ik niet zoveel verstand, maar ik heb begrepen dat het rondstrooien van IP adressen uit een oogpunt van beveiliging helemaal geen goed idee is.
            Dat is mijn eerste opmerking.

            Mijn tweede opmerking is dat het afhangt van je provider of je een vast dan wel wisselend ip adres hebt.

            Mijn derde opmerking is dat het lang niet voor iedereen duidelijk is wat er met een ip adres bedoeld wordt en hoe dit kan worden gevonden.

            Mijn laatste opmerking is dan tevens voor de uitgever:
            Met alle begrip voor de wens om de gegevens niet aan iedereen beschikbaar te stellen is het in mijn ogen een slechte zaak dat ik als afnemen alleen maar via mijn IP adres bij deze gegevens kan.
            Er zouden voor een uitgever toch betere technieken beschikbaar moeten zijn o dit mogelijk te maken ?

            Met vriendelijke groet
            Sietze Elsinga

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Hessel de Walle" <hessel@...> wrote:

            > Dat is simpel en technisch: Op basis van het ip-adres zet ik de toegang open tot deze webpaagina. Voor anderen is ie niet toegankelijk. Dat zou de uitgever van het boek niet waarderen.

> [...]
          • L. Bijlsma
            Message 5 of 19 , Jul 18 1:52 AM
              Dag allen,

              Ook ik wil nog even een duit in het zakje van het IP adres doen.
              Mijn zoon hielp mij -vanuit het buitenland- jaren geleden met dingetjes op
              de computer door "hulp op afstand".
              Dit werkte via het IP adres. Nu kan het niet meer omdat ik thuis de
              laptop-computer-printer in een netwerk heb zitten. Mijn computer heeft dus
              geen eigen IP adres meer maar een groeps adres (misschien zelfs wisselend).
              Dus al zou ik het willen, ik kan dus geen aanvullingen aanvragen.

              Met vriendelijke groet,
              Lineke Bijlsma

              wrote:

> [...]
              > open tot deze webpaagina. Voor anderen is ie niet toegankelijk. Dat zou de

            • Oebele Bijlsma
              Message 6 of 19 , Jul 18 2:33 AM
                LS.

                Ook ik heb problemen met het openbaar maken van mijn IP. Daarmee zou ik mijn computer opengooien voor allerlei kwaadwillende zilen op de wijde wereld van internet.
                Het moet toch mogelijk zijn a.d.h.v. adressenbestand van afnemers van het boek een mogelijk te maken om in te loggen met bv gebruikersnaam + password.
                Ook dan is alles gelimiteerd tot de juiste doelgroep.

                Met vriendelijke groet,

                Oebele Bijlsma
                Hattem

> [...]

                > ik de database inclusief aanvullingen en wijzigingen direct doorzoekbaar

              • Maikel Galama
                Message 7 of 19 , Jul 18 2:39 AM
                  Hoi allemaal,

                  ik wil graag een opmerking maken bij het onderwerp:

                  ''aan mensen in bezit van boek Friezen uit vroeger eeuwen'', gestart door Hessel de Walle.

                  Iedereen kan alle aanvullingen nog steeds VOLLEDIG GRATIS doorzoeken !
                  De kosten van de site worden door Hessel gedragen waarvoor mijn oprechte dank.

                  Er is sinds kort echter een extra mogelijkheid bijgekomen:
                  het doorzoeken van zowel boek als aanvullingen in één handeling.
                  Dit is op mijn verzoek gebeurd en was binnen enkele minuten gerealiseerd.
                  Ik vind het geweldig dat Hessel dat heeft gedaan en het nu ook aan anderen aanbiedt.

                  Dat Hessel de uitgever enigszins beschermt omdat de voorraad boeken nog niet volledig
                  verkocht is vind ik heel begrijpelijk.

                  Of het in één keer doorzoeken van alle gegevens ook zonder IP adres mogelijk is kan ik niet beoordelen.
                  Ik kan alleen zeggen dat niemand zijn IP adres hoeft af te geven om de bestanden te doorzoeken.
                  Zoek je toch gewoon in twee keer............

                  Groetjes, Maikel

                • Hessel de Walle
                  Message 8 of 19 , Jul 18 3:27 AM
                    Beste mensen,

                    Internet is mijn vak. Ik weet waar ik mee bezig ben. Rondstrooien van IP-adressen doet iedereen. Van elke bezoeker is op elke website het IP adres vast te leggen via het opvragen van het zgn. REMOTE ADDRESS. En angstwekkend misschien: dat gebeurt ook voortdurend.

                    Ik ben niet van plan in te breken via dat IP adres. Anderen mogelijk wel maar die doen dat zonder aanziens des persoons. Zorg dus dat je de PC dicht houdt voor dat soort mensen. Maar dat verhaal heeft niets met mijn webpagina te maken.

                    Ik weet ook dat er mensen zijn die van hun provider een wisselend IP adres toebedeeld krijgen. Daar werkt het dus niet voor. Maar daar kan ik niets aan doen.

                    Alle updates van de inscripties zijn steeds vrijelijk beschikbaar (zoals beloofd in het boek) via:

                    www.walmar.nl/inscripties.asp

                    Ook daar kan ik het IP-adres van de bezoekers zien trouwens.

                    Voor mensen die alle inscripties on line willen kunnen doorzoeken (gratis service van mij), dat kan nu via het IP adres.

                    www.walmar.nl/inscrzonder.asp

                    Dat IP adres is op te vragen via www.ipee.nl

                    Groet

                    Hessel de Walle
                  • sietze_elsinga
                    Message 9 of 19 , Jul 18 3:33 AM
                      Geweldig Maikel,

                      Alleen meen ik mij te herinneren dat Hessel zelf vorige week aankondigde dat die nieuwe manier de enige zou worden en de andere zou komen te vervallen ??

                      Met vriendelijke groeten,
                      Sietze Elsinga

                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Maikel Galama" <maikelgalama@...> wrote:

> [...]
                      > Ik kan alleen zeggen dat niemand zijn IP adres hoeft af te geven om de bestanden te doorzoeken.
                      > Zoek je toch gewoon in twee keer............

                    • sietze_elsinga
                      Message 10 of 19 , Jul 18 4:07 AM
                        Hessel,

                        Bedankt voor de uitleg.
                        Maar nu raak ik wel het spoor bijster.

                        Aanleiding om te reageren en tot deze discussie was je bericht met de tekst:

                        "Voor iedereen die het boek "Friezen uit vroeger eeuwen" gekocht heeft, heb ik de database inclusief aanvullingen en wijzigingen direct doorzoekbaar gemaakt via etc."

                        Nu blijkt uit je antwoord dat de database nog steeds te doorzoeken is ook zonder IP adres op te geven.

                        Wat is het verschil tussen:
                        www.walmar.nl/inscripties.asp
                        en
                        www.walmar.nl/inscrzonder.asp

                        ??

                      • Hessel de Walle
                        Message 11 of 19 , Jul 18 8:41 AM
                          In de eerste zijn alleen de aanvullingen te raadplegen. In de laatste alles

                          Hessel
                        • Irene Visser
                          Message 12 of 19 , Jul 18 10:37 AM
                            Dag allemaal,

                            misschien niet bekend, maar bij instanties als Tresoar, HCL, etc kunnen ze
                            geloof ik ook ons IP adres zien hoor.
                            Dat het gaat er puur om, een goede bescherming op je computer.

                            Want welke site je ook zit, je IP adres is te achterhalen.

                            groetjes Irene.
                            dus m.a.w. pas op op wat voor site te zit,

                            Op 17 juli 2009 21:13 schreef Hessel de Walle <hessel@...> het
                            volgende:

                          • Hessel de Walle
                            Message 13 of 19 , Jul 19 1:10 AM
                              Hallo Irene,

                              Dat is gewoon echt zo. En bij iedereen die ingelogd is kan men ook vastleggen wie er bij welk IP adres hoort. Maar daar is niets geheimzinnigs aan . Vergelijk het maar met huisadressen, telefoonnummers, mobiele nummers etc.

                              Als iemand zich ergens op abonneert, wil je zijn huisadres. Zo gebruik ik hier het IP adres om een selecte groep mensen een gratis abonnement te geven op deze web pagina. Niet meer en niet minder.

                              Hessel
                            • sietze_elsinga
                              Message 14 of 19 , Jul 19 2:01 AM
                                Hessel,

                                Bedankt.
                                Op een of andere manier is bij mij de indruk ontstaan dat je de wijzigingen voortaan niet meer zou tonen en alleen via de betreffende zoekmethode.
                                Nu begrijp ik dat ik voor de aanvullingen nog gewoon kan zoeken.
                                Voor het doorzoeken van de hele database heb je dus mijn IP adres nodig.

                                Dat klinkt redelijk en minder bedreigend dan het eerst op mij overkwam.

                              • Hessel de Walle
                                Message 15 of 19 , Jul 19 2:17 AM
                                  Hallo Sietze,

                                  Het zou me niet verbazen als jij nu toch ook via

                                  www.walmar.nl/inscrzonder.asp

                                  kunt zoeken ;)

                                  Hessel
                                • reyacta
                                  Message 16 of 19 , Jul 19 3:01 AM
                                    Hoi allen,

                                    Nog even wat betreft dat "openbaar maken" .....
                                    Het is niet de bedoeling dat je hier in de groep antwoordt wat je IP-adres is,
                                    dat is voor Hessel ook alleen maar onhandig ze hier uit te vissen.

                                    Je moet het adres alleen naar Hessel mailen,
                                    zo 'openbaar' wordt het dus niet.

                                    groet Margreet

                                  • sietze_elsinga
                                    Message 17 of 19 , Jul 19 3:01 AM
                                      Hallo Hessel,

                                      Daar zie ik de humor nu wel van in.
                                      Maar helaas krijg ik de melding u hebt geen toegang tot deze pagina.
                                      Dat zal denk ik dan komen, omdat er meerdere pc's aan dit IP adres hangen ?

                                      groet
                                      Sietze

                                    • Willy Scheffer-Sloot
                                      Message 18 of 19 , Jul 19 3:03 AM
                                        krijg de zelfde melding

                                        gr ws

                                        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                                        From: nieuwsgroepen@...
                                        Date: Sun, 19 Jul 2009 10:01:36 +0000

> [...]

                                        > Hallo Sietze,
                                        >
                                        > Het zou me niet verbazen als jij nu toch ook via

                                      • Hessel de Walle
                                        Message 19 of 19 , Jul 19 3:22 AM
                                          nee, heb ik kennelijk het verkeerde IP adres. Of jij hebt een wisselend IP-adres