Re: [Friesland-genealogy] molenaars in (of in de buurt van) Almenum voor 1800

  • F. Zwerver
    Message 1 of 6 , Jul 3, 2009
      Beste Hans,

      Welke voorouder met de naam Molenaar woont begin 1800 in of bij Almenum? Dat
      zoekt wat makkelijker.

      In het tijdschrift nr. 9 van de Vereniging Oud Harlingen (
      http://www.oud-harlingen.nl/ ) staat een artikel van Tj. Severein over het
      "Molenboek Harlingen". Wellicht geeft dat een aanknopingspunt.
      Ook op de website http://www.kleinekerkstraat.nl/ staat enige informatie
      over mensen met de namen Molenaar, Moolenaar, van der Meulen.
      Succes
      Frans

      Message 2 of 6 , Jul 3, 2009
        Dag Hans,

        Geeft niet veel informatie, maar het zou zomaar in de buurt kunnen zijn. Rechts boven in de kaart, boven het wapenschild, staat de "pampier meulen" aangegeven. Ik weet niet uit welke tijd deze kaart is. Daar zal iemand ander vast een antwoord op hebben.
        http://www2.tresoar.nl/digicollectie/object.php?object=34&toon=009

        Gr Johan

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "backfiremillie" <hms.molenaar@...> wrote:

> [...]
        >
        > Ik zoek eigenlijk informatie van molens en molenaars in (of in de buurt van) Almenum voor 1811. Dus voor de naamsaanneming. Ik hoop daarmee de achternaamgever van mijn voorouders te vinden, want daar loopt het vast.

      • backfiremillie
        Message 3 of 6 , Jul 4, 2009
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "F. Zwerver" <fzwerver@...> wrote:

> [...]
          > Ook op de website http://www.kleinekerkstraat.nl/ staat enige informatie
          > over mensen met de namen Molenaar, Moolenaar, van der Meulen.

        • backfiremillie
          Message 4 of 6 , Jul 4, 2009
> [...]
            > Ook op de website http://www.kleinekerkstraat.nl/ staat enige informatie
            > over mensen met de namen Molenaar, Moolenaar, van der Meulen.

          • backfiremillie
            Message 5 of 6 , Jul 4, 2009
              Frans bedankt.

              Ik mail rechtstreeks omdat ik anders herhaal in deze groep.

              Mvg

              Hans