Re: [Friesland-genealogy] FW: van wigcheren

  • Irene Visser
    Message 1 of 10 , Jul 1, 2009
      Jantsje, volgens mij veel via digitaal archief Leeuwarder Courant, zag al
      een Pieter van Wicheren staan.
      gewoon de naam even in het veld, en zoeken.

      groetjes Irene.

      Op 1 juli 2009 15:28 schreef Jantsje Pasma <jannpasma@...> het
      volgende:

> [...]
      > Leeuwarden, overleden 6 december 1883, 43 jaar, gehuwd en Pauwlina
      > Monderman, geboren 10 november 1839, overleden 16 augustus 1902, 62 jaar,
      > gehuwd.
      >

      > ======================================================================================================
      > Wytze van Wigcheren, geboren 26 december 1866
      > Lubberdina van Wigcheren, geboren 21 september 1870
      > hun ouders zijn
      > Johannes Hermanus van Wigcheren en Fenne Wytzes van Assen
      >

      > Heb jij de nieuwe Messenger nog niet?! Download 'm hier

    • Jantsje Pasma
      Message 2 of 10 , Jul 1, 2009
        Hoi Irene,

        Ja dat klopt maar dat zijn de verkeerde. Er komen veel pieters van Wigcheren(wicheren) voor maar ik heb tot nu toe deze niet gevonden, wel de andere.

        Groetjes, Jantsje

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
        From: irenejolanda.vandermeulen@...
        Date: Wed, 1 Jul 2009 18:24:37 +0200
        Subject: Re: [Friesland-genealogy] FW: van wigcheren

> [...]

        > Johannes Hermanus van Wigcheren en Fenne Wytzes van Assen
        >

        > Heb jij de nieuwe Messenger nog niet?! Download 'm hier

      • Attie Hoogland
        Message 3 of 10 , Jul 2, 2009
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Jantsje Pasma <jannpasma@...> wrote

> [...]
          >
          > hun ouders zijn Sikke Hermanus van Wigcheren(m), geboren 2 november 1840 Leeuwarden, overleden 6 december 1883, 43 jaar, gehuwd en Pauwlina Monderman, geboren 10 november 1839, overleden 16 augustus 1902, 62 jaar, gehuwd.

          Is dit Pieter?

          Gemeente: Leeuwarden
          Aktenummer: 245
          Datum: 04-12-1895
          Bruidegom Pieter van Wigcheren
          Bruid Sophia Paulina Bakker
          Volgens LC is Pieter 26 jaar en Sophia 30 jaar

          Gemeente: Assen
          Soort akte: overlijden
          Aktenummer: 127
          Aangiftedatum: 26-08-1896
          Overledene Sophia Paulina Bakker
          Overlijdensdatum: 25-08-1896
          Overlijdensplaats: Kloosterveen (Assen)
          Vader Anne Antoons Bakker
          Moeder Antje van der Woude
          Partner Pieter van Wigcheren
          Nadere informatie geboortepl: Amsterdam; geboortedatum: 23-08-1865;

          Gemeente: Assen
          Soort akte: overlijden
          Aktenummer: 124
          Aangiftedatum: 18-08-1896
          Overledene NN van Wigcheren
          Geslacht: M
          Overlijdensdatum: 16-08-1896
          Overlijdensplaats: Kloosterveen (Assen)
          Vader Pieter van Wigcheren
          Moeder Sophia Paulina Bakker
          Nadere informatie levenloos geboren; geboortepl: Kloosterveen (Assen); geboortedatum: 16-08-1896; beroep vader: sergeant infanterie;

          vr.gr.
          Attie
        • Attie Hoogland
          Message 4 of 10 , Jul 2, 2009
> [...]
            >
            > Pieter van Wigcheren, geboren 26 januari 1869
            > Johannes van Wigcheren, geboren 8 februari 1867
            > Ale van Wigcheren, geboren 16 maart 1875

            Pieter trouwt in ieder geval met Jetske Vlietstra.
            Hij woont eerst in Kampen, later in Rijswijk

            Johannnes trouwt met Johanna Wilhelmina Veldhuis.
            Hij woont eerst in Amsterdam, later in Bussum.

            Ale trouwt met Grietje Vlietstra.
            Hij gaat wonen in Ermelo.

            Als Hermanus en zijn vrouw in 1943 in Leeuwarden overlijden, dan woont er niemand van de familie meer in Friesland.

            gr.
            Attie
          • Jantsje Pasma
            Message 5 of 10 , Jul 3, 2009
              Dan zou pieter eerst getrouwd zijn met sophia bakker en na haar overlijden met Jetske Vlietstra
              Dat zou kunnen. Bedankt, nu kan ik verder zoeken met hem

              To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
              From: attie_hoogland@...
              Date: Thu, 2 Jul 2009 15:08:16 +0000
              Subject: [Friesland-genealogy] Re: FW: van wigcheren

              Message 6 of 10 , Jul 3, 2009
                Hoi Attie,

                Bedankt voor je zoektocht.Hoe heb je Johannes gevonden? Ik kan namelijk geen johannes van wigcheren vinden die met Johanna veldhuis is getrouwd. Heel veel johannessen die met een johanna veldhuis zijn getrouwd maar geen van wigcheren, niet op tresoar, niet op genlias. Heb je misschien nog een andere site?
                Groetjes, jantsje

                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                From: attie_hoogland@...
                Date: Thu, 2 Jul 2009 15:49:06 +0000

> [...]

                Als Hermanus en zijn vrouw in 1943 in Leeuwarden overlijden, dan woont er niemand van de familie meer in Friesland.

              • Tjeerd P. Inia
                Message 7 of 10 , Jul 3, 2009
                  Hoi Jantsje,

                  hieronder de gegevens die ik over de door je genoemde namen heb verzameld:

                  met vriendelijke groet,

                  Tjeerd P. Inia
                  http://home.12move.nl/tp.inia

                  Johannes van Wigcheren,
                  * 8-2-1867 Lwn, + 24-12-1950 Ermelo
                  gehuwd met Johanna Wilhelmina Veldhuis (* 7-11-1868 Apeldoorn, +18-9-1934 Amsterdam, dr. van Antonie Veldhuis en Gepke Potma)
                  dit echtpaar woonde o.a. in Amsterdam, Bussum en Ermelo, hieruit 3 kinderen

                  Pieter van Wigcheren,
                  * 26-1-1869 Lwn, + na 18-1-1932 (te Rijswijk?),
                  gehuwd (1) met Sophia Paulina Bakker (*23-8-1865 Amsterdam, + 25-8-1896 Kloosterveen, dr. van Anne Antoons Bakker en Antje Wiegers van der Woude),
                  gehuwd (2) met Jetske Vlietstra (* 19-8-1872 Lwn, + 18-1-1932 Rijswijk, dr. van Hendrik Vlietstra en Johanna van der Werf)
                  dit echtpaar woonde o.a. in Kampen en Rijswijk, hieruit 2 kinderen

                  Ale van Wigcheren,
                  * 16-3-1875 Lwn, + 29-12-1958 Ermelo,
                  gehuwd met Grietje Vlietstra (zus van Jetske) (*29-8-1873 Leeuwarden, 26-11-1953 Ermelo)
                  dit echtpaar woonde o.a. in Ermelo en Den Haag, kinderloos (?)
                • Attie Hoogland
                  Message 8 of 10 , Jul 3, 2009
                    Ik vond dit op genlias:

                    Bron Burgerlijke stand - Overlijden
                    Archieflocatie Gelders Archief
                    Algemeen Toegangnr: 0207
                    Inventarisnr: 32658
                    Gemeente: Ermelo
                    Soort akte: overlijden
                    Aktenummer: 267
                    Aangiftedatum: 27-12-1950
                    Overledene Johannes van Wigcheren
                    Geslacht: M
                    Overlijdensdatum: 24-12-1950
                    Overlijdensplaats: Ermelo
                    Vader Sikke van Wigcheren
                    Moeder Pauwlina Monderman
                    Partner Johanna Wilhelmina Veldhuis
                    Relatie: weduwnaar
                    Nadere informatie geboortepl: Leeuwarden; oud 83 jaar; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld

                    Ook in de LC gezocht met de namen wigcheren vlietstra levert info.

                    Maar heb inmiddels begrepen dat alles nu bekend is.

                    vr.gr.
                    Attie>

> [...]
                    >
                    > Bedankt voor je zoektocht.Hoe heb je Johannes gevonden? Ik kan namelijk geen johannes van wigcheren vinden die met Johanna veldhuis is getrouwd. Heel veel johannessen die met een johanna veldhuis zijn getrouwd maar geen van wigcheren, niet op tresoar, niet op genlias. Heb je misschien nog een andere site?
                  • L.A.Bakker
                    Message 9 of 10 , Jul 3, 2009
                      Dag Tjeerd en Jantsje,

                      Aanvullende informatie:
                      Pieter van Wigcheren trouwde (1) op 04-12-1895 te Leeuwarden (akte 245) met
                      Sophia Paulina Bakker
                      Pieter van Wigcheren trouwde (2) op 22-06-1898 te Leeuwarden (akte 137) met
                      Jetske Vlietstra.

                      Met vriendelijke groet,

                      Leo Bakker
                      Bezig met opbouwen database Bakker, Van Wouwen en Linnenbank (incl.
                      variaties) in Nederland.
                      Website www. geocities. com/ leobakker58/ index. html (zonder spaties)