FW: van wigcheren

  • Jantsje Pasma
    Message 1 of 10 , Jul 1, 2009
      Ik zoek de overlijdensdatum van deze personen. Ik kan ze nergens vinden, ook niet op graftombe

      Pieter van Wigcheren, geboren 26 januari 1869
      Johannes van Wigcheren, geboren 8 februari 1867
      Ale van Wigcheren, geboren 16 maart 1875

      hun ouders zijn Sikke Hermanus van Wigcheren(m), geboren 2 november 1840 Leeuwarden, overleden 6 december 1883, 43 jaar, gehuwd en Pauwlina Monderman, geboren 10 november 1839, overleden 16 augustus 1902, 62 jaar, gehuwd.

      ======================================================================================================
      Wytze van Wigcheren, geboren 26 december 1866
      Lubberdina van Wigcheren, geboren 21 september 1870
      hun ouders zijn
      Johannes Hermanus van Wigcheren en Fenne Wytzes van Assen

      Heb jij de nieuwe Messenger nog niet?! Download 'm hier
    • Irene Visser
      Message 2 of 10 , Jul 1, 2009
        Jantsje, volgens mij veel via digitaal archief Leeuwarder Courant, zag al
        een Pieter van Wicheren staan.
        gewoon de naam even in het veld, en zoeken.

        groetjes Irene.

        Op 1 juli 2009 15:28 schreef Jantsje Pasma <jannpasma@...> het
        volgende:

        Message 3 of 10 , Jul 1, 2009
          Hoi Irene,

          Ja dat klopt maar dat zijn de verkeerde. Er komen veel pieters van Wigcheren(wicheren) voor maar ik heb tot nu toe deze niet gevonden, wel de andere.

          Groetjes, Jantsje

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          From: irenejolanda.vandermeulen@...
          Date: Wed, 1 Jul 2009 18:24:37 +0200
          Subject: Re: [Friesland-genealogy] FW: van wigcheren

> [...]

          > Johannes Hermanus van Wigcheren en Fenne Wytzes van Assen
          >

          > Heb jij de nieuwe Messenger nog niet?! Download 'm hier

        • Attie Hoogland
          Message 4 of 10 , Jul 2, 2009
            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Jantsje Pasma <jannpasma@...> wrote

> [...]
            >
            > hun ouders zijn Sikke Hermanus van Wigcheren(m), geboren 2 november 1840 Leeuwarden, overleden 6 december 1883, 43 jaar, gehuwd en Pauwlina Monderman, geboren 10 november 1839, overleden 16 augustus 1902, 62 jaar, gehuwd.

            Is dit Pieter?

            Gemeente: Leeuwarden
            Aktenummer: 245
            Datum: 04-12-1895
            Bruidegom Pieter van Wigcheren
            Bruid Sophia Paulina Bakker
            Volgens LC is Pieter 26 jaar en Sophia 30 jaar

            Gemeente: Assen
            Soort akte: overlijden
            Aktenummer: 127
            Aangiftedatum: 26-08-1896
            Overledene Sophia Paulina Bakker
            Overlijdensdatum: 25-08-1896
            Overlijdensplaats: Kloosterveen (Assen)
            Vader Anne Antoons Bakker
            Moeder Antje van der Woude
            Partner Pieter van Wigcheren
            Nadere informatie geboortepl: Amsterdam; geboortedatum: 23-08-1865;

            Gemeente: Assen
            Soort akte: overlijden
            Aktenummer: 124
            Aangiftedatum: 18-08-1896
            Overledene NN van Wigcheren
            Geslacht: M
            Overlijdensdatum: 16-08-1896
            Overlijdensplaats: Kloosterveen (Assen)
            Vader Pieter van Wigcheren
            Moeder Sophia Paulina Bakker
            Nadere informatie levenloos geboren; geboortepl: Kloosterveen (Assen); geboortedatum: 16-08-1896; beroep vader: sergeant infanterie;

            vr.gr.
            Attie
          • Attie Hoogland
            Message 5 of 10 , Jul 2, 2009
> [...]
              >
              > Pieter van Wigcheren, geboren 26 januari 1869
              > Johannes van Wigcheren, geboren 8 februari 1867
              > Ale van Wigcheren, geboren 16 maart 1875

              Pieter trouwt in ieder geval met Jetske Vlietstra.
              Hij woont eerst in Kampen, later in Rijswijk

              Johannnes trouwt met Johanna Wilhelmina Veldhuis.
              Hij woont eerst in Amsterdam, later in Bussum.

              Ale trouwt met Grietje Vlietstra.
              Hij gaat wonen in Ermelo.

              Als Hermanus en zijn vrouw in 1943 in Leeuwarden overlijden, dan woont er niemand van de familie meer in Friesland.

              gr.
              Attie
            • Jantsje Pasma
              Message 6 of 10 , Jul 3, 2009
                Dan zou pieter eerst getrouwd zijn met sophia bakker en na haar overlijden met Jetske Vlietstra
                Dat zou kunnen. Bedankt, nu kan ik verder zoeken met hem

                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                From: attie_hoogland@...
                Date: Thu, 2 Jul 2009 15:08:16 +0000
                Subject: [Friesland-genealogy] Re: FW: van wigcheren

                Message 7 of 10 , Jul 3, 2009
                  Hoi Attie,

                  Bedankt voor je zoektocht.Hoe heb je Johannes gevonden? Ik kan namelijk geen johannes van wigcheren vinden die met Johanna veldhuis is getrouwd. Heel veel johannessen die met een johanna veldhuis zijn getrouwd maar geen van wigcheren, niet op tresoar, niet op genlias. Heb je misschien nog een andere site?
                  Groetjes, jantsje

                  To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                  From: attie_hoogland@...
                  Date: Thu, 2 Jul 2009 15:49:06 +0000

> [...]

                  Als Hermanus en zijn vrouw in 1943 in Leeuwarden overlijden, dan woont er niemand van de familie meer in Friesland.

                • Tjeerd P. Inia
                  Message 8 of 10 , Jul 3, 2009
                    Hoi Jantsje,

                    hieronder de gegevens die ik over de door je genoemde namen heb verzameld:

                    met vriendelijke groet,

                    Tjeerd P. Inia
                    http://home.12move.nl/tp.inia

                    Johannes van Wigcheren,
                    * 8-2-1867 Lwn, + 24-12-1950 Ermelo
                    gehuwd met Johanna Wilhelmina Veldhuis (* 7-11-1868 Apeldoorn, +18-9-1934 Amsterdam, dr. van Antonie Veldhuis en Gepke Potma)
                    dit echtpaar woonde o.a. in Amsterdam, Bussum en Ermelo, hieruit 3 kinderen

                    Pieter van Wigcheren,
                    * 26-1-1869 Lwn, + na 18-1-1932 (te Rijswijk?),
                    gehuwd (1) met Sophia Paulina Bakker (*23-8-1865 Amsterdam, + 25-8-1896 Kloosterveen, dr. van Anne Antoons Bakker en Antje Wiegers van der Woude),
                    gehuwd (2) met Jetske Vlietstra (* 19-8-1872 Lwn, + 18-1-1932 Rijswijk, dr. van Hendrik Vlietstra en Johanna van der Werf)
                    dit echtpaar woonde o.a. in Kampen en Rijswijk, hieruit 2 kinderen

                    Ale van Wigcheren,
                    * 16-3-1875 Lwn, + 29-12-1958 Ermelo,
                    gehuwd met Grietje Vlietstra (zus van Jetske) (*29-8-1873 Leeuwarden, 26-11-1953 Ermelo)
                    dit echtpaar woonde o.a. in Ermelo en Den Haag, kinderloos (?)
                  • Attie Hoogland
                    Message 9 of 10 , Jul 3, 2009
                      Ik vond dit op genlias:

                      Bron Burgerlijke stand - Overlijden
                      Archieflocatie Gelders Archief
                      Algemeen Toegangnr: 0207
                      Inventarisnr: 32658
                      Gemeente: Ermelo
                      Soort akte: overlijden
                      Aktenummer: 267
                      Aangiftedatum: 27-12-1950
                      Overledene Johannes van Wigcheren
                      Geslacht: M
                      Overlijdensdatum: 24-12-1950
                      Overlijdensplaats: Ermelo
                      Vader Sikke van Wigcheren
                      Moeder Pauwlina Monderman
                      Partner Johanna Wilhelmina Veldhuis
                      Relatie: weduwnaar
                      Nadere informatie geboortepl: Leeuwarden; oud 83 jaar; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld

                      Ook in de LC gezocht met de namen wigcheren vlietstra levert info.

                      Maar heb inmiddels begrepen dat alles nu bekend is.

                      vr.gr.
                      Attie>

> [...]
                      >
                      > Bedankt voor je zoektocht.Hoe heb je Johannes gevonden? Ik kan namelijk geen johannes van wigcheren vinden die met Johanna veldhuis is getrouwd. Heel veel johannessen die met een johanna veldhuis zijn getrouwd maar geen van wigcheren, niet op tresoar, niet op genlias. Heb je misschien nog een andere site?
                    • L.A.Bakker
                      Message 10 of 10 , Jul 3, 2009
                        Dag Tjeerd en Jantsje,

                        Aanvullende informatie:
                        Pieter van Wigcheren trouwde (1) op 04-12-1895 te Leeuwarden (akte 245) met
                        Sophia Paulina Bakker
                        Pieter van Wigcheren trouwde (2) op 22-06-1898 te Leeuwarden (akte 137) met
                        Jetske Vlietstra.

                        Met vriendelijke groet,

                        Leo Bakker
                        Bezig met opbouwen database Bakker, Van Wouwen en Linnenbank (incl.
                        variaties) in Nederland.
                        Website www. geocities. com/ leobakker58/ index. html (zonder spaties)