Minuutplans

  • johanpetermels
    Message 1 of 1 , Jun 26, 2009
      Medespeurders,

      Ik ben mij nu aan het verdiepen in kadaster gegevens. Als eerst lees ik dan het bijbehorende hoofdstuk in Friezen gezocht, maar toch lukt het niet (goed).

      De site van: WatWasWaar
      Wanneperveen
      Overijssel, sectie C, blad 02
      1811 / 1832
      en
      Meer afbeeldingen
      2e plaatje van boven in de rechter kolom
      Derk de Vries

      Nu begrijp ik dat het eerste nummer het originele nummer is van het perceel. Deze welke rood onderstreept een nieuw nummer
      Perceel 207 zou dan nu 475 moeten zijn? in plaats van 595
      Perceel 208 = 476 ipv 594
      Perceel 209 = 477 ipv ? 594 ?

      Via de site heb ik de gegevens gekocht, op een USB stick gezet en deze laten afdrukken bij een copie centrum (kostbaar allemaal) Maar wel zo makkelijk voor mij want mijn computertje kan de site van WatWasWaar maar net aan.

      Wie zet mij in het juiste spoor met deze oefening. Dan kan ik het ook eens uitzoeken bij mijn "echte" Friezen.

      Groet, Johan