huwelijken Amsterdam.

  • Irene Visser
    Message 1 of 17 , Jun 21, 2009
      Dag,

      er is vast wel iemand die weet of/wanneer de huwelijk van Amsterdam op
      internet komen.

      Dit betreft dan van voor 1811.

      Weet iemand ook of er meer gegevens bij dopen staan, dan dat we zien op de
      site? Ik kan wel een doopakte bestellen, maar als dat hetzelfde is wat op
      internet staat is dat weggegooid geld. Kom ik dan nog niet verder mee.

      groetjes Irene.

      Heb geen idee of er een huwelijk is te vinden. Heb alleen een doop gevonden
      die van een voorvader van mijn man zou kunnen zijn. En ja om dan de ouders
      terug te vinden.
      Daar lopen we al 5 jaar tegenaan.

    • Cor
      Message 2 of 17 , Jun 21, 2009
        Ha Irene,

        hoeveel er in de Amsterdamse doopboeken staat weet ik niet, maar
        hier in Tresoar niet meer als op de site staat.

        Indien je hier geen ander antwoord krijgt zou je naar de
        Benelux news groep toe moeten.
        Dan bereik je meer hollanders als hier.

        Aanmelden voor deze groep in Outlook express:
        Klik in de linkerkolom helemaal bovenaan op Outlook Express
        Dan op aanmelden bij nieuwsgroepen
        Bovenin genealogy intypen
        Dan klikken op soc.genealogy.benelux
        Dan klikken op aanmelden
        Ok klikken
        (alles 1x klikken)

        Daarna kan je een vraag sturen.
        Berichten komen niet automatisch naar jou toe maar je moet in de
        linkerkolom op soc.genealogy.benelux klikken voor kontrole
        op nieuwe berichten.
        Hopelijk geeft Gmail deze groep door.

        Succes, Cor Seinstra

        Subject: [Friesland-genealogy] huwelijken Amsterdam.

        Message 3 of 17 , Jun 21, 2009
          Ha Cor,

          pffff werk niet met outlook expres. Heb de studentenuitvoering en daar zit
          geen outlook op.
          Maar ik zal eens (morgen) frobelen.

          groetjes Irene.

        • Harry Snijder
          Message 4 of 17 , Jun 21, 2009
            Hallo Irene,
            Voor wat betreft jouw eerste vraag: ik denk dat een mailtje naar het
            Stadsarchief Amsterdam uitkomst zal bieden.
            Verder neem ik aan dat je op de site van het Stadsarchief de doop gevonden
            hebt. De doopinschrijvingen ( geen akte's dus)
            vermelden in de regel de naam van de dopeling, de ouder(s), de getuige(n) en
            de benodigde geestelijke. Dus WYSIWYG!
            Komende week ben ik op 't Stadsarchief en wil ik wel een poging wagen, maar
            daarvoor moet ik wel de nodige gegevens hebben.
            Met vriendelijke groet,
            Harry Snijder

            Message 5 of 17 , Jun 21, 2009
              Irene, Cor,

              Bestaat dat dan nog...? Outlook Express, bedoel ik? Dat is toch in 2008 vervangen door Windows Live Mail?
              Volgens mij kun je door het sturen van een mailtje aan gen-benelux-l-request@... met als onderwerp "subscribe" lid worden van soc.genealogy.benelux. Dat vond ik op geneaknowhow.net

              Je kunt natuurlijk ook "googlen" op soc.genealogy.benelux en dan kom je o.a. op http://groups.google.nl/group/soc.genealogy.benelux/topics waar je je in het rechterdeelscherm kunt aanmelden bij de betreffende groep. Al moet je je (zo lijkt het tenminste) wel eerst aanmelden bij Google Discusiegroepen.

              Met vriendelijke groet,
              Nynke van den Hooven

> [...]

              > die van een voorvader van mijn man zou kunnen zijn. En ja om dan de ouders

            • Rienk de Boer
              Message 6 of 17 , Jun 21, 2009
                Gelukkig bestaat Outlook Express nog wel anders kon ik geen berichten ontvangen en verzenden, en van Windows Live mail nog nooit van gehoord. Maar misschien loop ik jaren achter.

                Rienk

> [...]

                > die van een voorvader van mijn man zou kunnen zijn. En ja om dan de ouders

                Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.

              • Cor
                Message 7 of 17 , Jun 21, 2009
                  Nynke,

                  het overgrote deel van Nederland en de rest van de wereld werkt nog met
                  Windhoos XP.
                  Zeeeeer velen moeten Vista niet.!!

                  Zo blijkt maar weer dat er vele wegen naar Rome leiden. (of gen. Benelux).
                  En met mijn (XP) methode hoef je je verder nergens aan te melden.

                  Van de Benelux groep zijn vele berichten niet erg interessant, maar zo af en
                  toe
                  zitten er krenten in de gen. pap.
                  Hoe men er ook heen gaat, het is een aanbevelenswaardige groep, dunkt mij.

                  Cor

                • M.E. Vijverberg-Kalkema
                  Message 8 of 17 , Jun 21, 2009
                    En ook een heleboel willen Microsoft niet, dus ook geen Word, XP,
                    Axxess, Excel en Outlook!

                    Marjolijne

                  • Cor
                    Message 9 of 17 , Jun 21, 2009
                      Als aanvulling van de Graftombe teller:

                      Windows XP 72,55%
                      Windows Vista 13,56%
                      Windows NT 4,60%
                      Windows 98 4,43%
                      Windows 2000 2,27%
                      Windows ME 0,96%
                      Windows 2003 0,64%
                      Linux 0,43%
                      Macintosh OSX 0,40%
                      Windows 95 0,09%

                      Oeii dit is geen gen.

                      Cor

> [...]
                      > je in het rechterdeelscherm kunt aanmelden bij de betreffende groep. Al
                      > moet je je (zo lijkt het tenminste) wel eerst aanmelden bij Google

                    • Irene Visser
                      Message 10 of 17 , Jun 22, 2009
                        Dag Harry,

                        dit is wat ik heb,.

                        zoon Johannes
                        vader Johan Paul Böcher
                        moeder Ilse Margaretha Sieben
                        getuigen Johannes Barth
                        Juliana Scheffern
                        pastor Wilhelm August Klepperbein
                        doop 25 januari 1743
                        religie Evangelisch-Luthers, aan huis
                        bron 226 p. 78 (folio 48v) nr. 4

                        En hoop dat ik via een eventueel huwelijk weer wat verder komen kan. Of
                        misschien dat er plaatsen bij staan.

                        bij voorbaar mijn hartelijke dank,

                        Irene.

                        Op 21 juni 2009 23:51 schreef Harry Snijder <h.snijder7@...> het
                        volgende:

                      • reyacta
                        Message 11 of 17 , Jun 22, 2009
                          Hoi iedereen,

                          voor Amsterdam-vragen kun je ook naar het stamboomforum,
                          daar komen heel veel Amsterdammers.
                          Of NoordHollanders, want a'dam-boeken liggen ook in Haarlem meen ik.

                          www.stamboomforum.nl
                          http://www.stamboomforum.nl/registreren/

                          Vragen als: wie wil voor mij naar het archief -
                          horen dan eigenlijk in de rubriek Hulp (gevraagd/aangeboden).

                          Vroeger kwamen op prikpagina ook veel a'dammers, maar daar ben ik al een tijdje niet geweest, geheel nieuwe layout lijkt het. Ze zaten ook wel dubbel op het st.b.forum.

                          http://genealogie.startpagina.nl/prikbord/

                          mvg Margreet

                          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Irene Visser <irenejolanda.vandermeulen@...> wrote:

> [...]
                          > religie Evangelisch-Luthers, aan huis
                          > bron 226 p. 78 (folio 48v) nr. 4
                          >
                          > En hoop dat ik via een eventueel huwelijk weer wat verder komen kan. Of

                        • Esther van Rems-Dijkstra
                          Message 12 of 17 , Jun 22, 2009
                            en natuurlijk gewoon de noordholland yahoogroup!

                            Groeten
                            Esther

                            Op 22 juni 2009 11:02 schreef reyacta <mvh@...> het volgende:

> [...]
                            > tijdje niet geweest, geheel nieuwe layout lijkt het. Ze zaten ook wel dubbel

                            Get Firefox!

                          • Harry Snijder
                            Message 13 of 17 , Jun 22, 2009
                              Goedemorgen Irene,
                              Morgen ben ik in het Stadsarchief (vandaag dicht).
                              ALS ik wat vind (huwelijksafkondiging), stuur ik je een scan naar je
                              privé-emailadres.
                              Volgens mij gaat het hier om de Johannes Böcher(Bocher) die op 31-07-1772 te
                              Leeuwarden trouwt met Anna Hemrica.
                              Ik neem aan dat je verder nageslacht van hem al hebt.
                              Groet,
                              Harry

                              Message 14 of 17 , Jun 22, 2009
                                Dag Harry,

                                ja alles van het nageslacht heb ik. En we lopen dus met de ouders van
                                Johannes helemaal vast,
                                Kan ook nog Bucher, Bocher etc zijn. Is heel erg verbasterd.

                                PFFFFF hoop dat je wat vindt.

                                groetjes Irene,

                                Op 22 juni 2009 11:20 schreef Harry Snijder <h.snijder7@...> het
                                volgende:

                              • Elvira Groot
                                Message 15 of 17 , Jun 23, 2009
                                  Hallo Harry,

                                  sorry dat ik me even "inschakel" in deze conversatie maar ik vond het
                                  interessant toen je het over de doopinschrijvingen en akte's had.

                                  Ik ben nog niet een zooooooooo ervaren genealoog dus ik weet echt niet wat
                                  het verschill is tussen deze 2 is. Zijn er in de akte's duidelijk meer
                                  informaties te vinden?

                                  Mvg,
                                  Elvira (Groot)

                                  Message 16 of 17 , Jun 23, 2009
                                    Hallo Irene,
                                    HELAAS, GEEN huwelijksafkondiging kunnen vinden.
                                    Gezocht onder een flink aantal naamsvarianten EN met deskundige hulp aldaar,
                                    maar noppes.
                                    Ik vermoed dus dat ze als getrouwd stel naar A'dam zijn gekomen, zeer
                                    waarschijnlijk vanuit Duitsland
                                    Verder ook nog onder Sieben gezocht (zijn er flink wat van, kijk maar bij de
                                    dopen), ook niks.
                                    HEEL klein lichtpuntje (misschien): Ongeveer ten tijde van de doop van
                                    Johannes trouwt ene Andreas Sieben (heet bij de doopinschrijvingen
                                    Andries). Als plaats van zijn herkomst is Dortmund vermeld. Voor wat 't
                                    waard is.

                                    Message 17 of 17 , Jun 23, 2009
                                      Hai Harry,

                                      (is een gek gevoel hoor) mijn broer heette ook Harry, en ook nog met Y,
                                      Helaas 3 jan. jl overleden.

                                      Maar misschien een lichtpuntje, wie weet. Want ja ze moeten toch ergens
                                      gehuwd zijn. Ik ga eens verder sneupen onder de naam Andries (Andreas)

                                      maar harstikke bedankt voor het zoeken,

                                      groetjes Irene.

                                      Op 23 juni 2009 18:43 schreef Harry Snijder <h.snijder7@...> het
                                      volgende: