Re: Goslings in Franeker (fam. Goslinga)

  • reyacta
    Message 1 of 5 , Jun 6, 2009
      Dag,

      ik vond wel dit:

      Burgerboek Franeker 1709
      Vermeld: Lieuwe Goslings
      Datum: 3 juli 1709
      Geboren te Bosum

      Daar doopt een Gosling (eigenlijk Goslijck of Goslick) Pieters 1680 en 1685.

      mvg Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Ronn Boef <furfantino@...> wrote:

      > Hallo,
      >
      > Lieuwe Goslings (ovl. voor 1749) en zijn zoons Jacob (gbeb. 1710) en
      > Goslingh (geb. 1717) waren meesterschoenmakers in Franeker. Het ligt voor de
      > hand te denken dat zij verwant zijn aan meesterschoenmaker Jacob Goslings,
      > die in 1659 in Franeker trouwde met Ympkjen Egberts. Ik heb het bewijs
      > hiervoor nog niet kunnen vinden. Wie weet meer?
      >
      > Zie de Stamreeks Goslinga op http://www.genealogicus.nl/goslinga.html
      >
      > Vriendelijke groet,
      > Ronn

    • Ronn Boef
      Message 2 of 5 , Jun 6, 2009
        Hé, dat is een interessante vondst. Dankjewel, Margreet.
        Nu nog een huwelijk zien te vinden van deze Goslick Pieters...

        Vriendelijke groet,
        Ronn

        Op 6 juni 2009 17:29 schreef reyacta <mvh@...> het volgende:

        > Dag,
        >
        > ik vond wel dit:
        >
        > Burgerboek Franeker 1709
        > Vermeld: Lieuwe Goslings
        > Datum: 3 juli 1709
        > Geboren te Bosum
        >
        > Daar doopt een Gosling (eigenlijk Goslijck of Goslick) Pieters 1680 en
        > 1685.
        >
        > mvg Margreet
        >

        > --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com<Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>,

        > de
        > Goslings,

      • Appy de Vries
        Message 3 of 5 , Jun 10, 2009
          Hallo Ronn;
          Dit is ook mijn fam.,zoals je weet,
          misschien kun je hier ok nog iets mee?
          Idaarderadeel;
          Gosling Lieuwes ,Wartena
          Gering,Praamschuiver/2 volw/3 k,
          3-11-13.
          Antje Goslick ,Wartena
          vrijgezel,1 gezinslid,6-12.
          Gosling Pytters,Grouw
          Coopman, 3 gezinsl. aanslag,
          29-9-4.
          Kun je dezen plaatsen?en hoe?
          graag reactie,
          groetjes
          Appy.

          Message 4 of 5 , Jul 2 1:27 AM
            Hoi Appy,

            Ik heb meerdere Goslings en Lieuwes, maar kan deze niet plaatsen binnen de
            bekende familie.

            Gr.
            Ronn

            Op 10 juni 2009 11:18 schreef Appy de Vries <appydevries@...> het