Re: [Friesland-genealogy] Meindert (Ruurds) Meijer of Meyer

    Message 1 of 6 , May 3, 2009
      Irene,

      Ja hoor:
      http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/ask_sam_simpel.jsp?lang=nl&pagina=soldnap&stylesheet=onderzoek.css
      "Gewoon" op Tresoar dus, in de database "Militairen 1795-1815".

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven

      Message 2 of 6 , May 3, 2009
        is dit m?

        Idaarderadeel overlijden/begraven 1799
        Overleden: een kind van Ruurd Meinerts
        Datum : 23 oktober 1799
        Plaats : Wartena

        Persoon: RUURD MEINERTS

        Bron:
        Grouw, Wartena, Warstiens, register van overledenen 1781-1811
        Inventarisnr.: 421
        Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

        Wijzigingsdatum: 13-12-2006

        Groetjes, jantsje

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
        From: nancy_kienes@...
        Date: Sun, 3 May 2009 07:46:56 +0000

        werd geboren 3 september 1791 te Wartena. Zijn ouders waren Ruurd (Meinderts) Meijer en Jeltje (Halbes) Meerstra. Hij is waarschijnlijk erg jong overleden want in 1815 wordt Meindertje geboren.Wie weet iets meer over deze persoon? Las een kwartierstaat van Praamsma waar deze familie in voorkomt maar geen meerdere gegevens dan dat ik hier beschrijf.
        nienke zwart