Re: [Friesland-genealogy] Meindert (Ruurds) Meijer of Meyer

    Message 1 of 6 , May 3, 2009
      Nienke,

      Er wordt een Meindert genoemd in de naamsaanneming 1811, dus hij is kennelijk niet vóór die tijd overleden
      Jorwerd, deel 1 folio 68 verso
      Meyer, Ruurd Meinderts, Hijlaard 6
      Kinderen:
      Meindert 22, Gettje 19, Halbe 16, Holst 12, Hille 9, Lieuwe 6, Pieter 3, Teeke 1

      Meindert zou dus vóór 1815 (geboortejaar Meindertje) overleden moeten zijn.
      Gezien zijn leeftijd zou hij in dienst van Napoleon geweest kunnen zijn. Et voilá:
      Meyer, Meindert Ruurds arbeider, geb. Wartena 31.10.1791,
      wonende te Hylaar, zoon van Ruurd Meinderts Meyer en Jeltje Halbes
      loteling lichting 1811 mairie Roordahuizum; pokdalig;
      11.12.1812 125e regt. inf. onder nr. 5173, 5e bat., 1e comp.;
      12.03.1813 134e regt. van linie onder nr. 2035, 1e comp.;
      10.02.1814 opgenomen in het militair hospitaal nr. 1 te Maagdenburg en aldaar overleden 21.02.1814 aan de gevolgen van diarrhee, oud 23 jaar; bij aanneming familienaam 22 jaar te Hylaard
      Bronnen: Tresoar Coll. Visser; NA Mil. stamboeken inv.nr. 2.01.15 oak 151 M1 nr. 20 of 21; Gen. Jb. 1956 bldz. 28 nr. 20; Raf Jorwerd fol. 68

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven

      Message 2 of 6 , May 3, 2009
        Nynke,

        heb je hier de url van?
        Want je hebt wel heel erg veel van deze persoon, zelfs de persoonlijke
        kenmerken.

        Dat ik heb het vermoeden dat ik deze site nog niet ken, want ben dit nog
        niet eerder tegengekomen.

        groetje Irene.

        Op 3 mei 2009 18:23 schreef Nynke van den Hooven <
        nynkevandenhooven@...> het volgende:

        Message 3 of 6 , May 3, 2009
          Irene,

          Ja hoor:
          http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/ask_sam_simpel.jsp?lang=nl&pagina=soldnap&stylesheet=onderzoek.css
          "Gewoon" op Tresoar dus, in de database "Militairen 1795-1815".

          Met vriendelijke groet,
          Nynke van den Hooven

          Message 4 of 6 , May 3, 2009
            is dit m?

            Idaarderadeel overlijden/begraven 1799
            Overleden: een kind van Ruurd Meinerts
            Datum : 23 oktober 1799
            Plaats : Wartena

            Persoon: RUURD MEINERTS

            Bron:
            Grouw, Wartena, Warstiens, register van overledenen 1781-1811
            Inventarisnr.: 421
            Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

            Wijzigingsdatum: 13-12-2006

            Groetjes, jantsje

            To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
            From: nancy_kienes@...