Heida

  • johanpetermels
    Message 1 of 7 , May 3, 2009
      Van dit gezin kan ik nog toevoegen;

      iii. Jeip Jans Heida, geb. Oudeschoot 2-1-1749, ged. Oudeschoot
      12-1-1749, overl. Mildam 28-6-1816, won. Brongerga 1793, tr. (1)
      Oudeschoot 19-11-1780 Popke Pieters Langius uit Oudeschoot, tr. (2)
      Oudeschoot 27-1-1793 Ytje Hommes Kuiper uit Oranjewoud

      Uit huwelijk 1

      Schoterland, dopen, geboortejaar 1782, doopjaar 1782
      Dopeling: Wijtske
      Geboren op 9 december 1782 in Brongerga
      Gedoopt op 22 december 1782 in Oudeschoot, Nieuweschoot, Mildam, Rottum, Katlijk
      Dochter van Jeip Jans en Popkjen Pijtters Langius

      Dopeling : WIETSKE
      Vader : JEEP JANS
      Moeder : POPKJE PIETERS

      Bron:
      Herv. gem. Oudeschoot, Nieuweschoot, Mildam, Rottum en Katlijk, doop 1745-1811
      Inventarisnr. : DTB 607
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      Wijzigingsdatum: 19-12-2006

      en

      Schoterland, dopen, geboortejaar 1784, doopjaar 1784
      Dopeling: Akke
      Geboren op 2 oktober 1784 in Brongerga
      Gedoopt op 21 november 1784 in Oudeschoot, Nieuweschoot, Mildam, Rottum, Katlijk
      Dochter van Jeip Jans en Popkjen Pijtters Langius

      Dopeling : AUKJE
[...]

      Uit het 2e huwelijk

      Schoterland, dopen, geboortejaar 1795, doopjaar 1795
      Dopeling: Jan
      Geboren op 3 augustus 1795 in Oudeschoot
      Gedoopt op 30 augustus 1795 in Oudeschoot
      Kind van Jeip Jans en Yttjen Hommes

      Dopeling : JAN of JANKE
      Vader : JEEP JANS
      Moeder : IETJE HOMMES

[...]

      Schoterland, dopen, geboortejaar 1797, doopjaar 1797
      Dopeling: Stijntje
      Geboren op 4 januari 1797 in Oudeschoot
      Gedoopt op 12 februari 1797 in Mildam
      Dochter van Jeip Jans en Yttjen Hommes

      Dopeling : STIJNTJE
[...]

      Schoterland, dopen, geboortejaar 1808, doopjaar 1808
      Dopeling: Homme
      Geboren op 4 mei 1808 in Mildam
      Gedoopt op 15 mei 1808 in Mildam
      Kind van Jeip Jans en Yttjen Hommes

      Dopeling : HOMME of HOMKJE
[...]

      De doop van Ytje Hommes Kuipers,

      Schoterland, dopen, doopjaar 1765
      Dopeling: Ytje
      Gedoopt op 24 maart 1765 in Nieuweschoot
      Kind van Homme Ides en Wijtske Egberts

      Dopeling : IETSEN of IETJE
      Vader : HOMME IEDES
      Moeder : WIETSKE EGBERTS

[...]

      Het huwelijk van Homme en Wijtske,

      Schoterland, huwelijken 1764
      Vermelding: Attestatie afgegeven op 13 mei 1764 in Oudeschoot
      Man : Homme Ydes afkomstig van Oudeschoot
      Vrouw : Wytske Egberts afkomstig van Nieuwehorne
      Opmerking : met consent van de wederzijdse ouders; zie ook DTB 608

      Gestandaardiseerde namen: HOMME IEDES en WIETSKE EGBERTS

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente Hoornsterzwaag Jubbega Schurega Oudehorne
      Nieuwehorne 1729-1811
      Inventarisnr.: 601
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

      De doop van Homme Ydes

      Schoterland, dopen, geboortejaar 1731
      Dopeling: Homme
      Geboren op 12 maart 1731 in Oudeschoot
      Kind van Iede Idses en Lipkien Hommes

      Dopeling : HOMME of HOMKJE
      Vader : IEDE IDSES
      Moeder : LIEPKJE HOMMES

      Wijzigingsdatum: 16-1-2007

      Groet, Johan
    • jos.koster
      Message 2 of 7 , May 3, 2009
        Bedankt Johan!

        Jos

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "johanpetermels" <jpmels01@...> wrote:

> [...]
        > Inventarisnr. : DTB 607
        > Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      • J. de Boer
        Message 3 of 7 , May 6, 2009
          N.a.v. het topic Heida. Graag maak ik alle geïnteresseerden er op attent (voorzover niet reeds bekend) dat van deze familie een paar uitgebreide genealogieën zijn verschenen. Een door de heer K. Semplonius in de dertiger jaren van de vorige eeuw en de tweede door mevr. E.H.H.M. Meima-Heida, verschenen rond 1980.
          Beide boekjes zijn aanwezig in Tresoar.
          Later is nog een zeer uitgebreide aanvulling verschenen, geschreven door dhr. Joh. Heida in Ierland. Deze uitgave is echter niet verstrekt aan de archieven, maar uitsluitend aan belangstellende familie.
        • jos.koster
          Message 4 of 7 , May 7, 2009
            Bedankt voor de tip! zijn die boeken ook te bestellen bij Tresoar? Of alleen maar in te zien?

            Message 5 of 7 , May 7, 2009
              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "jos.koster" <joskos@...> wrote:

              > Bedankt voor de tip! zijn die boeken ook te bestellen bij Tresoar? Of alleen maar in te zien?

              Nee, Tresoar heeft ze alleen maar in de bibliotheek. Beide zijn in een beperkte oplage gedrukt en niet meer verkrijgbaar.

              Met vriendelijke groet,
              Jan de Boer.
            • Folkert Breitsma
              Message 6 of 7 , May 9, 2009
                Jos,

                Is er iets specifieks dat je zoekt? Het toeval wil dat ik volgende week in Nederland ben; een broer van mij heeft een exemplaar van de 1930 uitgave. Kan ik altijd even inkijken en wanneer ik weer thuis ben even een berichtje terug sturen.

                Folkert

                Message 7 of 7 , May 14, 2009
                  --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Folkert Breitsma <fbreitsma@...> wrote:

                  Folkert,

                  sorry, maar ik was deze week niet thuis en kon dus ook niet in mijn Aldfaer bestand kijken en je mijn ontbrekende gegevens toesturen. Volgende keer beter!!! In ieder geval bedankt voor het aanbod,

                  groet, Jos