Re: [Friesland-genealogy] Obbe (Eelkes) Donia

  • Tony Hofstee
    Message 1 of 6 , May 2, 2009
      Aangiftedatum 1 mei 1893, akte nr. 72
      Akke Donia, geboren 30 april 1893
      Dochter van Obbe Donia en Janke Dijkstra

      Geboorteakte Franeker, 1895
      Aangiftedatum 27 februari 1895, akte nr. 41
      Sake Donia, geboren 26 februari 1895
      Zoon van Obbe Donia en Janke Dijkstra

      Geboorteakte Franeker, 1896
      Aangiftedatum 11 december 1896, akte nr. 198
      Bauke Donia, geboren 10 december 1896
      Zoon van Obbe Donia en Janke Dijkstra

      Opm.: Tweeling

      Geboorteakte Franeker, 1896
      Aangiftedatum 11 december 1896, akte nr. 199
      Eelke Donia, geboren 10 december 1896
      Zoon van Obbe Donia en Janke Dijkstra

      Opm.: Tweeling

      Geboorteakte Franeker, 1898
      Aangiftedatum 23 november 1898, akte nr. 170
      Ida Jacoba Donia, geboren 22 november 1898
      Dochter van Obbe Donia en Janke Dijkstra

      Geboorteakte Hennaarderadeel, 1861
      Aangiftedatum 28 mei 1861, akte nr. 60
      Obbe Donia, geboren 26 mei 1861
      Zoon van Eelke Jelles Donia en Akke Obbes de Jong

      Huwelijksakte Franeker, 1892
      Man : Obbe Donia
      Vrouw : Janke Dijkstra
      Datum : 26 juni 1892, akte nr. 51

      Huwelijksakte Hennaarderadeel, 1859
      Man : Eelke Jelles Donia, oud 39 jaar, geboren te Zweins,
      gemeente Franekeradeel
      Ouders: Jelle Jochums Donia en Antje Nammens Zytsma
      Vrouw : Akke Obbes de Jong, oud 35 jaar, geboren te Boer,
      gemeente Franekeradeel
      Ouders: Obbe Thijssens de Jong en Gettje Nammens Zytsma
      Datum : 20 april 1859, akte nr. 9

      Geboorteakte Franekeradeel, 1819
      Aangiftedatum 8 oktober 1819, blad nr. 41
      Eelke Donia, geboren 6 oktober 1819
      Zoon van Jelle Jochums Donia en Antje Nammens Zytsma

      Overlijdensakte Franekeradeel, 1849
      Aangiftedatum 26 januari 1849, blad nr. 4
      Jelle Jogchums Donia, overleden 24 januari 1849, 57 jaar,
      man
      Weduwnaar

      Overlijdensakte Franekeradeel, 1882
      Aangiftedatum 5 augustus 1882, akte nr. 68
      Eelke Donia, overleden 4 augustus 1882, 62 jaar, man
      Weduwnaar

      Overlijdensakte Franekeradeel, 1828
      Aangiftedatum 13 maart 1828, blad nr. 7
      Antje Nammens Sytsma, overleden 10 maart 1828, 37 jaar,
      vrouw
      Gehuwd

      And there is more. Just look at the Tresoar site. Tony

    • nancy_kienes
      Message 2 of 6 , May 2, 2009
        Kreeg van Tony Hofstee al de nodige gegevens waarvoor dank, maar nu nog de vraag wanneer en waar is dit echtpaar overleden?
        nienke zwart
        Message 3 of 6 , May 3, 2009
          Nienke,

          Onderstaand Obbes overlijden:
          Gemeente: Enschede

          Soort akte: overlijdensakte

          Aktenummer: 509

          Aangiftedatum: 23-12-1933

          Overledene Obbe Donia

          Geslacht: M

          Overlijdensdatum: 22-12-1933

          Leeftijd: 72

          Overlijdensplaats: Enschede

          Vader Eelke Jelles Donia

          Moeder Akke Obbes de Jong

          Partner Janke Dijkstra

          Relatie: weduwnaar

          Nadere informatie geboren te Hennaarderadeel

          Vermoedelijk overleed Janke DIjkstra 2 jaar eerder en wel in Lonneker.

          Dochter Akke trouwt in 1917 in Lonneker,

          zoon Eelke in 1922 eveneens in Lonneker,

          zoon Sake in 1922 in Enschede,

          zoon Bauke in 1923 in Enschede en

          dochter Ida Jacoba in 1924 in Enschede.

          Zie genlias.

          Met vriendelijke groet,
          Nynke van den Hooven

[...]

        • Ina Hazewinkel
          Message 4 of 6 , May 3, 2009
            Hallo Nancy

            Het is mijn niet helemaal duidelijk wat je nu wilt weten?
            Huwelijksdatum : 26-06-1892 te Franeker
            Wil je voorouders nageslacht weten??

            Groet Ina

            http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0