Obbe (Eelkes) Donia

  • nancy_kienes
    Message 1 of 6 , May 2, 2009
      Obbe werd geboren 26 mei 1861 te Franeker. Trouwde met Janke Dijkstra in 1892 waar ik eerder al gegevens over gevraagd heb.Verder kom ik niet met deze familie. Wie kan mij helpen? Zover ik weet werden uit dit huwelijk 5 kinderen geboren.
      met dank en groeten
      nienke zwart
    • Tony Hofstee
      Message 2 of 6 , May 2, 2009
        Aangiftedatum 1 mei 1893, akte nr. 72
        Akke Donia, geboren 30 april 1893
        Dochter van Obbe Donia en Janke Dijkstra

        Geboorteakte Franeker, 1895
        Aangiftedatum 27 februari 1895, akte nr. 41
        Sake Donia, geboren 26 februari 1895
        Zoon van Obbe Donia en Janke Dijkstra

        Geboorteakte Franeker, 1896
        Aangiftedatum 11 december 1896, akte nr. 198
        Bauke Donia, geboren 10 december 1896
        Zoon van Obbe Donia en Janke Dijkstra

        Opm.: Tweeling

        Geboorteakte Franeker, 1896
        Aangiftedatum 11 december 1896, akte nr. 199
        Eelke Donia, geboren 10 december 1896
        Zoon van Obbe Donia en Janke Dijkstra

        Opm.: Tweeling

        Geboorteakte Franeker, 1898
        Aangiftedatum 23 november 1898, akte nr. 170
        Ida Jacoba Donia, geboren 22 november 1898
        Dochter van Obbe Donia en Janke Dijkstra

        Geboorteakte Hennaarderadeel, 1861
        Aangiftedatum 28 mei 1861, akte nr. 60
        Obbe Donia, geboren 26 mei 1861
        Zoon van Eelke Jelles Donia en Akke Obbes de Jong

        Huwelijksakte Franeker, 1892
        Man : Obbe Donia
        Vrouw : Janke Dijkstra
        Datum : 26 juni 1892, akte nr. 51

        Huwelijksakte Hennaarderadeel, 1859
        Man : Eelke Jelles Donia, oud 39 jaar, geboren te Zweins,
        gemeente Franekeradeel
        Ouders: Jelle Jochums Donia en Antje Nammens Zytsma
        Vrouw : Akke Obbes de Jong, oud 35 jaar, geboren te Boer,
        gemeente Franekeradeel
        Ouders: Obbe Thijssens de Jong en Gettje Nammens Zytsma
        Datum : 20 april 1859, akte nr. 9

        Geboorteakte Franekeradeel, 1819
        Aangiftedatum 8 oktober 1819, blad nr. 41
        Eelke Donia, geboren 6 oktober 1819
        Zoon van Jelle Jochums Donia en Antje Nammens Zytsma

        Overlijdensakte Franekeradeel, 1849
        Aangiftedatum 26 januari 1849, blad nr. 4
        Jelle Jogchums Donia, overleden 24 januari 1849, 57 jaar,
        man
        Weduwnaar

        Overlijdensakte Franekeradeel, 1882
        Aangiftedatum 5 augustus 1882, akte nr. 68
        Eelke Donia, overleden 4 augustus 1882, 62 jaar, man
        Weduwnaar

        Overlijdensakte Franekeradeel, 1828
        Aangiftedatum 13 maart 1828, blad nr. 7
        Antje Nammens Sytsma, overleden 10 maart 1828, 37 jaar,
        vrouw
        Gehuwd

        And there is more. Just look at the Tresoar site. Tony

      • nancy_kienes
        Message 3 of 6 , May 2, 2009
          Kreeg van Tony Hofstee al de nodige gegevens waarvoor dank, maar nu nog de vraag wanneer en waar is dit echtpaar overleden?
          nienke zwart
          Message 4 of 6 , May 3, 2009
            Nienke,

            Onderstaand Obbes overlijden:
            Gemeente: Enschede

            Soort akte: overlijdensakte

            Aktenummer: 509

            Aangiftedatum: 23-12-1933

            Overledene Obbe Donia

            Geslacht: M

            Overlijdensdatum: 22-12-1933

            Leeftijd: 72

            Overlijdensplaats: Enschede

            Vader Eelke Jelles Donia

            Moeder Akke Obbes de Jong

            Partner Janke Dijkstra

            Relatie: weduwnaar

            Nadere informatie geboren te Hennaarderadeel

            Vermoedelijk overleed Janke DIjkstra 2 jaar eerder en wel in Lonneker.

            Dochter Akke trouwt in 1917 in Lonneker,

            zoon Eelke in 1922 eveneens in Lonneker,

            zoon Sake in 1922 in Enschede,

            zoon Bauke in 1923 in Enschede en

            dochter Ida Jacoba in 1924 in Enschede.

            Zie genlias.

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven

[...]

          • Ina Hazewinkel
            Message 5 of 6 , May 3, 2009
              Hallo Nancy

              Het is mijn niet helemaal duidelijk wat je nu wilt weten?
              Huwelijksdatum : 26-06-1892 te Franeker
              Wil je voorouders nageslacht weten??

              Groet Ina

              http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0