Machielse

  • Douwe
    Message 1 of 2 , May 2, 2009
      Dag allemaal,

      Ik weet, dat het heel, heel misschien een beetje van doen heeft met Friesland, maar ik waag het er toch maar even op:
      Ik ben voor een Israelische familie Michaeli op zoek naar (nakomelingen van) een broer van Hendrik Jacobus Gerardus Machielse (geboren 27-4-1898 in Amsterdam). Die broer zou de 3 kinderen van HJG Machielse (Geertruida Margaretha 20-8-1927, Hendrik Johan 25-2-1929 en Hans 28-6-1930) in de oorlog in Amsterdam hebben gered van deportatie naar Duitsland. Hun moeder Hanna Appelboom was Joods, vandaar die dreigende deportatie...
      Die Israelische familie zoekt nakomelingen van die broer Machielse. Zoals jullie waarschijnlijk begrijpen, is de naam Machielse na emigratie in Israel veranderd in Michaëli.
      Wellicht kunnen jullie mij toch helpen? Niet geschoten is altijd mis, denk ik maar

      Douwe Stellinga

    • Henk Dijkstra
      Message 2 of 2 , May 2, 2009
        Advies: vraag bij het CBG de persoonskaart van deze persoon op.
        Als die daar aanwezig is, vind je de namen van al zijn kinderen.

        mvg

        Henk Dijkstra
[...]

        Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.