myn dei

  • Cor
    Message 1 of 8 , May 1, 2009
      Hallo Appy,

      van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en dat
      er nog vele mogen volgen.
      Met veel genoegen met de genealogie.
      Een prettige feestdag gewenst van Cor Seinstra.
      En ik denk namens de hele groep !!
    • Appy de Vries
      Message 2 of 8 , May 1, 2009
        Cor;
        ik denk dat hier een misverstand
        is ontstaan door mijn ; myn dei!!,
        n.l. niet mijn verjaardag maar;
        1 Mei ''dag van de arbeid/labourday/
        maifeiertag/fête du travail!!''
        gelukkig in Heerenveen nog wel
        belangrijk!
        maar toch bedankt voor jouw wens!
        folle groetsjes

        Message 3 of 8 , May 1, 2009
          De duitsers zijn allemaal vrij op deze dag en overspoelen de nederlandse dorpen en steden nu de gehele dag , je kunt nergens meer parkeren hier in winschoten, dag van de arbeid noemen ze dat, nou niet voor de duitsers, groetnis uit een niet zo rood gedeelte van nederland!

          Message 4 of 8 , May 1, 2009
            Hoi Johan,

            ik begrijp dat het lastig is als je nergens meer kan parkeeren maar waroom zie je het niet van de positieve kant: de duitsers brengen arbeid voor Nederlanders, dus de nederlandse horeca krijgt meer omzet. En dat is toch in deze tijd met de financiele crisis goed voor ons land, toch?
            Groetjes uit Wassenaar (waar ook altijd heel veel touristen zijn), Elvira

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Johan Zwart" <jzwart@...> wrote:

            > De duitsers zijn allemaal vrij op deze dag en overspoelen de nederlandse dorpen en steden nu de gehele dag , je kunt nergens meer parkeren hier in winschoten, dag van de arbeid noemen ze dat, nou niet voor de duitsers, groetnis uit een niet zo rood gedeelte van nederland!

> [...]
          • W.L.B. Wilschut
            Message 5 of 8 , May 1, 2009
              Dag allemaal,

              Natuurlijk, ik kan me vergissen. Maar volgens mij is dit een
              genealogie-groep.
              Afgezien van de vele nieuwjaarswensen, beginnen we elkaar nu ook al te
              feliciteren (ook nog op de verkeerde datum!) met verjaardagen en halen we er
              ook meteen maar parkeerproblemen bij. Bovendien zijn er veel niet-Friezen
              (zoals ik), die ook aangesloten zijn bij Friesland-genealogy, geen woord
              Fries spreken en/of begrijpen en toch mailtjes in het Fries ontvangen.

              Kunnen we dat "geleuter" niet beter rechtstreeks naar elkaar doen? Alle
              aangeslotenen krijgen dit soort onzin (eigenlijk hetzelfde als SPAM)
              toegezonden.
              Waarom houden we het niet gewoon bij waar het voor bedoeld is: GENEALOGIE?

              Zal wel weer tegen het zere been zijn.
              Groeten,
              Wim.

              > van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en dat
              > er nog vele mogen volgen.
              > Met veel genoegen met de genealogie.
              > Een prettige feestdag gewenst van Cor Seinstra.
              > En ik denk namens de hele groep !!

              Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.
            • Johan Zwart
              Message 6 of 8 , May 1, 2009
                Niet tegen het zere been, sorry...... Johan Zwart Winschoten
                Nu even een serieuze vraag:
                waarom is alles wat mbt naamsaanname in 1811 niet allemaal te vinden? op genlias of tresoar, alle friezen, er zijn verschijdende aktes die ik zoek die niet te vinden zijn, of is alles niet bewaard gebleven dan wel al ingevoerd, wie weet hier iets van?

> [...]
                > En ik denk namens de hele groep !!

                Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.

              • nynke van den hooven
                Message 7 of 8 , May 1, 2009
                  Johan,

                  Tresoar vermeldt het volgende:

                  "Bijna alle Registers met familienamen zijn bewaard gebleven. Alleen die van de eilanden, Het Bildt, Menaldumadeel en Leeuwarden zijn verloren gegaan. "

                  Met vriendelijke groet,

                  Nynke van den Hooven

                  To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                  From: jzwart@...
                  Date: Fri, 1 May 2009 14:07:44 +0200

                  Message 8 of 8 , May 1, 2009
                    Jouw bericht voor kennisgeving
                    aangenomen,niet meer dan dat!!
                    Appy.
                    in 2002 mij ook al ''tot de orde geroepen'' !