Vandaag toegevoegd 1200 namen op de site

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 5 , Apr 27, 2009
      Hallo Medeonderzoekers

      Vandaag toegevoegd 1200 namen op de site
      http://altijdstrijdvaardig.nl dat heeft de stand gebracht op 130.600
      familienamen, ook van andere Provincies, uit het
      Provinciaal Bestuurlijk Archief van Friesland.

      Wat zit er zoal in dit archief?,
      Dat kan zijn: een enkele aantekening, het aanvragen van een vergunning, veel handgeschreven brieven met handtekeningen en volledige belastingdossiers/dwangbevelen,
      dossiers van proces-verbalen.
      Lijsten met alle Gezinshoofden van een dorp, verklaringen van Geneesheren, als er weer eens een besmettelijke ziekte was geconstateerd,
      personen die met een paspoort Nederland verlaten in de jaren 1914-1918, dossiers over gezonken schepen soms met hele inventarislijsten erbij.
      Schippers, Bedelaars, Veldwachters, Schoolonderwijzers, Militairen, Molenaars, Kooplieden, Wezen enz. in voor,
      een Luilekkerland voor de Genealoog die wat meer van zijn voorouders wil weten, dan alleen maar namen en datums.

      Met vriendelijke groeten
      Anton Musquetier
      http://altijdstrijdvaardig.nl
      Index met 130.600 familienamen,
      en ca. 29.000 foto's van kerkarchieven.
    • Jeroen Krak
      Message 2 of 5 , Apr 27, 2009
        Hallo Anton,

        Ik heb wel interesse in de volgende stukken. Kun je me laten weten wat het
        kost?

        Krak Berghuis ….?, hij wordt vermeld op een Staat of Opgave van het
        overeenkomstige aanschrijving van de Heeren Commissarissen Generaal van
        Vriesland betreffende het ontvangen Buskruid zoo van Gemeentens als
        Particulieren enz. jaar 1814 (2)

        Krak Borghuis ….?---- Swalve H. B. Koopman en wonende te Leeuwarden bij
        request vraagt hij ontslagen te worden als 1e Lieutenant bij het 2e
        Bataillon Landstorm enz. uit hoofde van de post van Kapitein door de
        benoeming van de heer Cats J. tot Majoor hij ten onregte gepasseerd is enz.
        verder genoemd de Luit. Colonel Katwinkel belast met de regeling van de
        Landstorm enz. de overleden heer Suringar P. J. verder wordt de heer Krak
        Borghuis bevorderd tot 1e Luit. De heer Bolman tot 2e Luit. enz. jaar 1814
        (3)

        Krak J. H. B. , Eerste Luitenant hij wordt vermeld in het navolgende
        document: Katwinkel ….? Luitenant Kolonel van de Landstorm hij belast met de
        regeling der Landstorm en Raadsman van de Commissaris generaal van Vriesland
        en zij zijn samen overgegaan tot de Provisionele benoeming van de Officieren
        der Landstorm te Leeuwarden enz. jaar 1814 (3)

        Krak J. H. B.---- Swalve Harmen Bellinga Koopman in Lakenen te Leeuwarden
        schrijft in een document aan de commissie van de Landstorm dat hij bij de
        gewapende Burgerwacht aldaar enz. maar dat hij onlangs als Luitenat is
        geplaatst enz. maar de rang van capitein heeft gevaceerd door de benoeming
        van Cats J. tot de rang van Majoor verder genoemd Krak J. H. B. die deze
        functie heeft gekregen enz. jaar 1814 (5)

        Alvast bedankt,

        Jeroen Krak

        Message 3 of 5 , Apr 27, 2009
          Hai,

          ik zie geen antwoord op Jeroen zijn vraag. Denk dat er best wel meer mensen
          zijn die met die vraag zitten. Moeten we je prive mailen, of kan je hier een
          beetje de kosten neerzetten.
          Als we maar een indicatie hebben wat het ongeveer gaat kosten, zijn er denk
          ik al heel veel mensen tevreden.

          gr,. Irene.

          Op 27 april 2009 18:29 schreef Anton Musquetier <musquetier@...> het
          volgende:

          Message 4 of 5 , Apr 27, 2009
            Lijstgenoten,

            Misschien handig om bij de "bron" te kijken en dus op de homepage
            http://altijdstrijdvaardig.nl/ te zoeken welke mogelijkheden Anton biedt?
            Via de link "Kopieën van Friesland nodig" in het linkerframe wordt nog
            aanvullende informatie gegeven.

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven

[...]

            <knip>
          • musquetier@home.nl
            Message 5 of 5 , Apr 27, 2009
              Hallo Irene en Jeroen

              Ik mail jullie prive en "anderen" kunnen mij altijd mailen voor Info

              Met vriendelijke groeten
              Anton Musquetier