Sloterdijk

  • hzijlstra
    Message 1 of 6 , Apr 3, 2009
      L.S.

      In mijn kwartierstaat komt de familie Sloterdijk voor. Ik vroeg me af in hoeverre deze naam ontleend is aan het gelijknamige plaatsje wat inmiddels in Amsterdam ligt of dat er een plaats van dezelfde naam in Friesland ligt. Het betreft Tjetske Martens Sloterdijk en haar voorouders. Ik heb er een blogartikel over geschreven op het Sneuper blog:
      http://sneuperdokkum.blogspot.com/

      of de deeplink:
      http://sneuperdokkum.blogspot.com/2009/03/de-verdwenen-boer-van-sloterdijk.html

      Groetnis,