Re: [Friesland-genealogy] Alle Friezen

  • Hinke
    Message 1 of 19 , Mar 24, 2009
      Tony, in de mail van mij van vanmorgen vroeg:-)

      Maar ik plak hem hier nog wel even onder:

      Theun ik denk dat je niets verkeerd doet, maar niet alle scans van de
      deelnemende gemeentes zijn al te zien. Ik ging ook heel enthousisast bij
      Lemsterland kijken, maar nee, geen scans. Als proef heb ik toen even een
      naam ingetikt bij Bolsward en daar van zijn ze wel al te zien. De andere
      gemeentes, dus die wel al meedoen volgen nog heb ik begrepen. Het is in
      ieder geval wat onduidelijk allemaal.
      Van het forum van Tresoar even dit overgenomen.

      <Van de volgende gemeentes zijn wel al scans te zien:
      Achtkarspelen, Bolsward, Baarderadeel/Hennaarderadeel, Ferwerderadeel,
      Menaldumadeel, Schiermonnikoog en Terschelling.>

      groet, Hinke Woudt-Westra

    • Wim de Groen
      Message 2 of 19 , Mar 24, 2009
        Helaas behoren Ameland en Dongeradeel tot de gemeenten die (nog) niet
        meedoen bij dit project. Maar weet iemand of er zicht op is dat ze wel mee
        gaan doen - of wellicht er wel mee bezig zijn - en dat het binnen een
        bepaalde termijn af is?? Of gaan ze helemaal niet meedoen?

        Groeten, Wim de Groen

        E-mailbericht gecontroleerd door Spyware Doctor (6.0.1.440)
        Databaseversie: 6.12030
        http://www.pctools.com/nl/spyware-doctor-antivirus/

      • Yvonna Both
        Message 3 of 19 , Mar 25, 2009
          Andrys, you are a sweetheart! ,Ik heb al een paar documenten
          gevonden,bedankt hoor!

          Yvonna Both

          Yvonna Both Brusik
          Wpg.Canada
          Website: http://gw.geneanet.org/dutchess1948

        • Huib de Vries
          Message 4 of 19 , Mar 25, 2009
            Ik heb het bekeken, maar vind de akten behoorlijk overbelicht en van een te lage resolutie, ook met Photoshop is het resultaat niet echt veel beter te krijgen.
            Doe ik iets fout met downloaden of zijn alle akten zo overbelicht.

            Vriendelijke groeten Huib de Vries

            Met 826.740 akten uit 17 gemeenten en op dit moment 168.413 scans van de
            originele akten!

            Andrys Stienstra

            www.andrysstienstra.nl

            __________ NOD32 3951 (20090320) Informatie __________

            Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
            http://www.nod32.nl

          • Yvonna Both
            Message 5 of 19 , Mar 25, 2009
              Hallo Huib
              Nee ik geloof van niet,want ik heb er een paar gedownload en geen probleem
              in Photoshop 7.0
              Mvg

              Yvonna

            • Willy Scheffer-Sloot
              Message 6 of 19 , Mar 25, 2009
                hoe doen jullie het downloaden van een akte ,het wil mij niet lukken

                gr willy

                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                From: pyboth@...
                Date: Wed, 25 Mar 2009 14:36:59 -0500
                Subject: Re: [Friesland-genealogy] Alle Friezen

> [...]

                > te krijgen.
                > Doe ik iets fout met downloaden of zijn alle akten zo overbelicht.

              • Feike Boomsma
                Message 7 of 19 , Mar 25, 2009
                  Hallo Willy,

                  Links onderaan heb je knoppen zitten om te slepen, te vergroten en op te
                  slaan.
                  Als dit niet werkt heb je kans dat jouw internet explorer het opslaan tegen
                  houdt..
                  Dit wordt dan boven in de balk aangegeven en moet je eerst toestemming geven
                  voor het downloaden en opslaan.
                  Succes,

                  Feike Boomsma

                  http://www.members.lycos.nl/feikeboomsma/

                  To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                  From: pyboth@...
                  Date: Wed, 25 Mar 2009 14:36:59 -0500

> [...]

                  > te krijgen.
                  > Doe ik iets fout met downloaden of zijn alle akten zo overbelicht.

                • reyacta
                  Message 8 of 19 , Mar 27, 2009
                    Hoi allen,

                    Van het Tresoar-forum:

                    "Beste mensen,

                    Op basis van de bezoekersvragen die zijn binnengekomen via het speciale mailadres en via diverse fora, is het aantal veelgestelde vragen op de website Alle Friezen uitgebreid.
                    Voor vragen met betrekking tot het printen van akten, inloggen/account aanmaken en problemen met de browser verwijs ik naar de site.
                    Volgende week zullen nog enkele aanpassingen volgen o.a. dat per gemeente wordt aangegeven of de akten al zijn gescand.

                    Met vriendelijke groet,

                    Johan Steendam, Tresoar"

                    Op de voor-/home-pagina is ook al het een en ander toegevoegd zag ik, zoals info over de Flash-Player.

                    Meer vragen en reacties kunnen naar allefriezen@...
                    groet margreet

                    KNIPKNIPKNIP
                  • reyacta
                    Message 9 of 19 , Mar 31, 2009
                      Hoi allen,

                      Van het tresoar-forum:

                      "Beste mensen,

                      Op AlleFriezen.nl is nu ook aangegeven van welke deelnemende gemeenten de scans van de akten beschikbaar zijn.

                      Met vriendelijke groet,

                      Johan Steendam, Tresoar"

                      Gemeentes met scans zijn onderstreept,
                      ik moest wel even refreshen.