Re: [Friesland-genealogy] Alle Friezen

  • Tony Hofstee
    Message 1 of 19 , Mar 24, 2009
      Waar kan ik die zeer snelle reactie vinden. Ik heb het selfde probleem. Tony

      At 02:46 PM 3/24/2009, you wrote:

      > Hinke ,
      >
      > bedankt voor je zeer snelle reactie op mijn
      > middernachtelijke noodkreet . Ik had het dus
      > kunnen weten als ik het Tresoar forum had
      > bezocht , maar ja , ik heb het op een
      > mannenmanier opgelost : eerst " help " roepen en dan pas zelf iets doen .
      > Ik hoop dat o.a Wûnseradiel snel komt , want
      > ik wilde net aan een nieuwe zoektocht beginnen .
      > Overigens : een fantastisch initiatief !
      >
      > Nogmaals bedankt .
      >
      > Theun Dijkstra

    • Hinke
      Message 2 of 19 , Mar 24, 2009
        Tony, in de mail van mij van vanmorgen vroeg:-)

        Maar ik plak hem hier nog wel even onder:

        Theun ik denk dat je niets verkeerd doet, maar niet alle scans van de
        deelnemende gemeentes zijn al te zien. Ik ging ook heel enthousisast bij
        Lemsterland kijken, maar nee, geen scans. Als proef heb ik toen even een
        naam ingetikt bij Bolsward en daar van zijn ze wel al te zien. De andere
        gemeentes, dus die wel al meedoen volgen nog heb ik begrepen. Het is in
        ieder geval wat onduidelijk allemaal.
        Van het forum van Tresoar even dit overgenomen.

        <Van de volgende gemeentes zijn wel al scans te zien:
        Achtkarspelen, Bolsward, Baarderadeel/Hennaarderadeel, Ferwerderadeel,
        Menaldumadeel, Schiermonnikoog en Terschelling.>

        groet, Hinke Woudt-Westra

      • Wim de Groen
        Message 3 of 19 , Mar 24, 2009
          Helaas behoren Ameland en Dongeradeel tot de gemeenten die (nog) niet
          meedoen bij dit project. Maar weet iemand of er zicht op is dat ze wel mee
          gaan doen - of wellicht er wel mee bezig zijn - en dat het binnen een
          bepaalde termijn af is?? Of gaan ze helemaal niet meedoen?

          Groeten, Wim de Groen

          E-mailbericht gecontroleerd door Spyware Doctor (6.0.1.440)
          Databaseversie: 6.12030
          http://www.pctools.com/nl/spyware-doctor-antivirus/

        • Yvonna Both
          Message 4 of 19 , Mar 25, 2009
            Andrys, you are a sweetheart! ,Ik heb al een paar documenten
            gevonden,bedankt hoor!

            Yvonna Both

            Yvonna Both Brusik
            Wpg.Canada
            Website: http://gw.geneanet.org/dutchess1948

          • Huib de Vries
            Message 5 of 19 , Mar 25, 2009
              Ik heb het bekeken, maar vind de akten behoorlijk overbelicht en van een te lage resolutie, ook met Photoshop is het resultaat niet echt veel beter te krijgen.
              Doe ik iets fout met downloaden of zijn alle akten zo overbelicht.

              Vriendelijke groeten Huib de Vries

              Met 826.740 akten uit 17 gemeenten en op dit moment 168.413 scans van de
              originele akten!

              Andrys Stienstra

              www.andrysstienstra.nl

              __________ NOD32 3951 (20090320) Informatie __________

              Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
              http://www.nod32.nl

            • Yvonna Both
              Message 6 of 19 , Mar 25, 2009
                Hallo Huib
                Nee ik geloof van niet,want ik heb er een paar gedownload en geen probleem
                in Photoshop 7.0
                Mvg

                Yvonna

              • Willy Scheffer-Sloot
                Message 7 of 19 , Mar 25, 2009
                  hoe doen jullie het downloaden van een akte ,het wil mij niet lukken

                  gr willy

                  To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                  From: pyboth@...
                  Date: Wed, 25 Mar 2009 14:36:59 -0500
                  Subject: Re: [Friesland-genealogy] Alle Friezen

> [...]

                  > te krijgen.
                  > Doe ik iets fout met downloaden of zijn alle akten zo overbelicht.

                • Feike Boomsma
                  Message 8 of 19 , Mar 25, 2009
                    Hallo Willy,

                    Links onderaan heb je knoppen zitten om te slepen, te vergroten en op te
                    slaan.
                    Als dit niet werkt heb je kans dat jouw internet explorer het opslaan tegen
                    houdt..
                    Dit wordt dan boven in de balk aangegeven en moet je eerst toestemming geven
                    voor het downloaden en opslaan.
                    Succes,

                    Feike Boomsma

                    http://www.members.lycos.nl/feikeboomsma/

                    To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                    From: pyboth@...
                    Date: Wed, 25 Mar 2009 14:36:59 -0500

> [...]

                    > te krijgen.
                    > Doe ik iets fout met downloaden of zijn alle akten zo overbelicht.

                  • reyacta
                    Message 9 of 19 , Mar 27, 2009
                      Hoi allen,

                      Van het Tresoar-forum:

                      "Beste mensen,

                      Op basis van de bezoekersvragen die zijn binnengekomen via het speciale mailadres en via diverse fora, is het aantal veelgestelde vragen op de website Alle Friezen uitgebreid.
                      Voor vragen met betrekking tot het printen van akten, inloggen/account aanmaken en problemen met de browser verwijs ik naar de site.
                      Volgende week zullen nog enkele aanpassingen volgen o.a. dat per gemeente wordt aangegeven of de akten al zijn gescand.

                      Met vriendelijke groet,

                      Johan Steendam, Tresoar"

                      Op de voor-/home-pagina is ook al het een en ander toegevoegd zag ik, zoals info over de Flash-Player.

                      Meer vragen en reacties kunnen naar allefriezen@...
                      groet margreet

                      KNIPKNIPKNIP
                    • reyacta
                      Message 10 of 19 , Mar 31, 2009
                        Hoi allen,

                        Van het tresoar-forum:

                        "Beste mensen,

                        Op AlleFriezen.nl is nu ook aangegeven van welke deelnemende gemeenten de scans van de akten beschikbaar zijn.

                        Met vriendelijke groet,

                        Johan Steendam, Tresoar"

                        Gemeentes met scans zijn onderstreept,
                        ik moest wel even refreshen.