Re: [Friesland-genealogy] apperloo

  • B. M. Westra
    Message 1 of 9 , Apr 3, 2001
      Hallo Appy,
      Ik heb deze Apperloo ook en volgens mij was hij 2x gehuwd met een Alutarius.
      Met Cristina Alutarius kreeg hij Johannes en Lysbeth. Met Stijntje de andere
      4 kinderen. Cristina en Stijntje waren dochters van Johannes Alutarius en
      Griete Hermesdr. Zij hadden verder nog een zoon Willem. De vader van
      Johannes was een Arhannes Alutarius. Mocht je meer info hebben over de
      kinderen van Jacob en Stijntje/Cristina dan hoor ik het graag. Van Lysbeth
      heb ik wel gegevens. Zij huwde te Heerenveen Tjepcke Althuis waarover op de
      CD's van Gens Nostra veel te vinden is. Groeten van Bert Westra
    • Appy De Vries
      Message 2 of 9 , Apr 3, 2001
        Hallo Bert; bedankt voor jou reactie.
        Wat ik gemaild heb komt uit het doopboek Blokzijl,
        [zwolle r.a.] dus Styntje Beerends Burggraaf klopt volgens jou niet?
        Lysbeth haar doopdatum ook nooit gevonden jij wel?
        beroep Jacob Johannes Apperloo [mr.chirurchijn alzo Alutherius!]
        denk je dat dit ook niet klopt?
        Behalve de dopen heb ik verder niets van de kinderen
        alleen van Lysbeth uiteraard behalve haar exacte d.d., haar kinderen bij
        Tjepko [3]
        Tjaard ged-10-01-1667 te Brongerga overl-tussen 1728-1749 te H.veen.
        gehuwd 06-11-1687 met Trijntje Heijnsius uit Oldelamer.
        Berber ged-06-03-1668 te Brongerga overl-jong [kinderpokken]
        begraven te Visvliet .Dirck ged-01-08-1669 te Visvliet aldaar jong overl-
        Tot wederhoren Bert . Groetnis Appy.

[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • B. M. Westra
        Message 3 of 9 , Apr 3, 2001
          Hallo Appy,
          Lysbeth is gedoopt Blokzyl 11-10-1646. Als ik in de gelegenheid ben zal ik
          de zaak nog eens nalopen. Hoe kom je aan Stijntje Burggraaf? Ook uit het RA?
          Groetjes Bert
        • Anthony Hofstee
          Message 4 of 9 , Apr 3, 2001
            Cristina and Stijntje are one and the same person.
            Stijntje is a form of Cristina (Christijntje). Tony

            http://personal.mail.yahoo.com/
          • Appy De Vries
            Message 5 of 9 , Apr 4, 2001
              Bert ;
              Bedankt voor de doopdatum van Lysbeth.
              Volgens Tony zijn Styntje en Cristina dezelfde.
              Styntje Burggraaf heb ik inderdaad uit Zwolle [r.a.].
              Ik herinner mij ook dat er Alutarius bij stond, zou het kunnen,
              dat Burggraaf iets anders betekend dan een achternaam?
              In onze Friese Encyclopedie vond ik het volgende;
              Conradus Johannis Alutarius ; Predikant uit de eerste tijd der
              Hervormde Kerk stond o.a.te Tsum tot circa 1627 en schreef
              verscheidene werken. Ik neem aan dat dit wel fam- is vanwege de naam
              Conradus .Misschien zit ik wel helemaal fout!! ps Tsum ligt in
              Franekeradeel.
              Fierder freonlike groetnis fan Appy.

              Message 6 of 9 , Apr 4, 2001
                Tony, thanks, Bert
              • B. M. Westra
                Message 7 of 9 , Apr 5, 2001
                  Hallo Appy,
                  Ik ben er niet honderd procent zeker van maar volgens mij komen de
                  voorouders van de Alutarius welke met Apperloo getrouwd was oorspronkelijk
                  uit Zwitserland. Ik zal dit nog eens uitzoeken. Ook zal ik kijken of er op
                  één van de CD-roms iets te vinden is over deze naam. Groetnis, Bert
                • Appy De Vries
                  Message 8 of 9 , Apr 5, 2001
                    Bert;
                    Bedankt voor al jou moeite. Ik las in mijn klapper dat ,
                    Coert Althuis de vader van Tjepko waarschijnlijk ook van
                    Duitsland of Zwitserland afkomstig was!
                    Tot wederhoren en groetjes van Appy.

> [...]
                    > of: http://go.to/frgen .
                    >
                    > Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
                    1999 geposte berichten staat op