marten,appy,karel, sonja, nynke

  • Jantsje Pasma
    Message 1 of 1 , Mar 3, 2009
      Ik hou het op dit, dit lijkt me het zeerst waarschijnlijke en het past het beste:

      Namen en woonplaatsen van partijen: De officier klager t/o freerk oenes kalsbeek, wonende te Terwispel
      Aard van wanbedrijf: vischen
      Aanklacht: visschen.
      1; tijdens het water bedekt was met ijs,
      2; zonder acte
      3; zonder schriftelijk bewijs

      Aanmerkingen
      bij vonnis van 14 Febr.1854
      veroordeeld,en 3 boetes van 10 gld,
      en bij niet voldoening aan het vonnis,
      gevangenisstraf van 7 dagen.

      Heel erg bedankt allemaal voor het uitzoeken/uitpluizen

      Grietjes, jantsje