kan iemand dit lezen?

  • Jantsje Pasma
    Message 1 of 9 , Mar 3, 2009
      Ik kan het niet goed ontcijferen wat er staat.

      Het gaat om akte 2363 43 er staat volgens mij :dezelfde heer kluger co freerf oenes kalsbeek te terwispel beklaagde.

      Maar dan het vakje ernaast: vischen 1e tijdens ...6 weken ...zonnen of zonden zonder schriftelijk beweijs

      dan in het vak daarnaast(vonnis) : bij vonnis 14... daar kan ik helemaal niks van maken alleen de laatste regel zeven vogels

      Wie snapt hier wat van?De bladz. zit hier bijgevoegd

      Groetjes, jantsje

    • Marten Tacoma
      Message 2 of 9 , Mar 3, 2009
        Hallo Jantsje,

        Iets bijvoegen lukt hier niet. Zou je link naar die akte willen mailen.
        Groet,
        Marten.

        Message 3 of 9 , Mar 3, 2009
          Is dat niet alleen wanneer je via de site leest dat je iets niet kunt bijvoegen of gewoon ook?

          Dit is de link: http://www2.tresoar.nl/rolboeken/foto.php?id=219125&image=Heerenveen/18_01_111/18_01_111_0140.jpg

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

          Message 4 of 9 , Mar 3, 2009
            Jantsje,

            Visschen
            1e tijdens het water met ijs bedekt was
            2e zonder acte
            3e zonder schriftelijk bewijs

            Sja, dat kan ook allemaal zomaar niet, niewaar :-)!?

            Het bijvoegen betrof vermoedelijk het sturen van een email met bijlage; dat
            werkt niet bij deze groep.

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven

            Ik kan het niet goed ontcijferen wat er staat.

            Wie snapt hier wat van?De bladz. zit hier bijgevoegd

            Groetjes, jantsje

          • sonja neyen
            Message 5 of 9 , Mar 3, 2009
              Er stond een poosje geleden iemand voor de rechtbank omdat hij zijn visakte
              niet wilde laten zien
              Toen de rechter vroeg waarom hij hem niet wilde laten zien was het antwoord
              Omdat ik er geen bezit.
              Hij kwam er wel mee door, de aanklacht was niet willen tonen.
              Sonja
              > Sja, dat kan ook allemaal zomaar niet, niewaar :-)!?
              >
              > Het bijvoegen betrof vermoedelijk het sturen van een email met bijlage;
> [...]

              07:25:00
            • Karel van der Wal
              Message 6 of 9 , Mar 3, 2009
                Bij vonnes van 14 febr. 1854 vrijgesproken en de kosten te dragen voor de
                staat

                Bij de anderen is het zo dat ze wel veroordeeld zijn

                Ze hebben met een paal op bedekt water met ijs geslagen en een aantal dooden
                vissen meegenomen.

                Volgens mij gaan vissen dood als er ijs op ligt en je ahrd met een paal of
                hamer er op slaat. Maar zeker ben ik daar niet van. Even met een
                vergrootglas gelezen.

                Karel

[...]

                111/18_01_111_0140.jpg> &image=Heerenveen/18_01_111/18_01_111_0140.jpg

                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                Ik kan het niet goed ontcijferen wat er staat.

                Wie snapt hier wat van?De bladz. zit hier bijgevoegd

                Groetjes, jantsje

                07:25:00

                _____

                Ik gebruik de gratis versie van SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl>

                Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.
                De Professionele versie heeft deze voetnoot niet.

              • Appy de Vries
                Message 7 of 9 , Mar 3, 2009
                  Jantsje;
                  Volgens mij;
                  Klager;
                  aanklacht; Vischen.
                  1; tijdens het water bedekt was met ijs,
                  2; zonder acte
                  3; zonder schriftelijk bewijs
                  bij vonnis van 14 Febr.1854
                  veroordeeld,en 3 boetes van 10 gld,
                  en bij niet voldoening aan het vonnis,
                  gevangenisstraf van 7 dagen.
                  Freerk Oenes Kalsbeek won.Terwispel.
                  groetsjes
                  Appy.

                  Message 8 of 9 , Mar 3, 2009
                    Hallo Jantsje,

                    Een poging
                    Kolom 1:
                    Dezelfde Heer Klager(?)
                    (Zie ook boven aan de bladzijde
                    Daar staat volgens mij:
                    De officier klager )

                    Freerk Oenes Kalsbeek

                    te Terwispel beklaagde

                    Kolom 2 ben ik helemaal met Nynke eens.
                    Kolom 3 kan ik niet helemaal ontcijferen maar dit haal ik eruit:

                    Bij vonnis van 14 Feb 1854 (of 1894) veroordeelt....................f. 10 te vervallen .... enz.
                    .......kosten enz. en bij niet voldoening .......tot gevangenis van 7 dagen

                    Dus, of een tientje betalen, of 7 dagen brommen.

                    Met vriendlijke groet,
                    Marten.

                    To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                    Message 9 of 9 , Mar 3, 2009
                      grappig zulke dingen :-)

                      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                      > Sja, dat kan ook allemaal zomaar niet, niewaar :-)!?
                      >
                      > Het bijvoegen betrof vermoedelijk het sturen van een email met bijlage;
> [...]

                      07:25:00