Re: Aldfaer probleem

  • janvanzandbergen
    Message 1 of 6 , Mar 2, 2009
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Nynke van den Hooven"

      Nynke , bedankt voor je reactie , nu de vraag op het forum gezet
      het is zo dat je iemand gaat helpen met een stamboom , er niet bij
      stilstaat dat er iets fout kan gaan omdat het op je eigen pc goed gaat
      nu dus gemerkt dat behulpzaamheid toch anders is dan alleen gegevens
      invullen en uitwerken
      Jan v Zandbergen

      <nynkevandenhooven@...> wrote

      > Is het niet praktischer om deze vragen in de Aldfaer-groep te
      plaatsen?

      > Het is sowieso een beetje gevaarlijk als je heen en weer gaat
      crossen met een veiligheidskopie.

      > Met vriendelijke groet,
      > Nynke van den Hooven

    • marjonroot
      Message 2 of 6 , Mar 3, 2009
        Nynke,

        Effe tussendoor, fantastische tip. Over hoe je Aldfaer bestanden
        overzet tussen PC en laptop. Ik zat altijd te "kloten" met GEDCOMS.
        Tja soms is het leven (met computers) zo simpel.
        Thanks,
        Marjon

        <nynkevandenhooven@...> wrote:

> [...]
        crossen met een veiligheidskopie.

        > Als ik een stamboom elders nodig heb, bijv omdat ik naar een archief
        ga, dan maak ik eerst een veiligheidskopie van de stamboom op mijn PC.
        Dan kopiëer ik het aldf bestand dat in de betreffende stamboom map op
        mijn PC staat. Die zet ik vervolgens in de map van de gelijknamige
        stamboom op mijn laptop en vervang daarmee het daar aanwezige aldf
        bestand. Als ik Aldfaer dan op de laptop opstart, heb ik dezelfde
        gegevens als op mijn PC.
        > Kom ik terug van het archief, dan maak ik uiteraard eerst een
        veiligheidskopie van het laptop-bestand en kopiëer vervolgens het aldf
        bestand van mijn laptop naar mijn PC en hoppekee, alles weer fijn
        aangevuld en beschikbaar ...!

        > Het nageslacht kun je grafisch printen door op de knop Parenteel
        (Grafisch) te klikken en het resultaat vervolgens af te drukken. Maar
        ik vermoed dat het resultaat niet naar je zin is?