Aldfaer probleem

  • janvanzandbergen
    Message 1 of 6 , Mar 2, 2009
      Dringend hulp gevraagd met een Aldfaer probleem.
      Bij een kennis Aldfaer op de pc gezet met de stamboom veiligheidskopie
      vanaf mijn USB stick.
      Vanmiddag op zijn pc de aanvullingen ingevuld van de nu nog levende
      personen.
      Dit omdat ze zaterdag een familie reünie hebben en vanaf de
      overgrootouders het nageslacht grafisch willen vertonen.
      Het probleem is dat ik dit niet kan maken
      Krijg allerlei foutmeldingen.
      De veiligheidskopie op mijn USB stick gezet , gegevens in de zelfde
      stamboom op mijn pc gezet en ik zie ze niet terug , terwijl ze bij de
      kennis wel te zien zijn.
      We gebruiken de zelfde versie Aldfaer.
      Wie weet raad op welke manier ik grafisch het nageslacht van de
      overgrootouders kan uitprinten

      Jan v Zandbergen
      Message 2 of 6 , Mar 2, 2009
        Jan,

        Is het niet praktischer om deze vragen in de Aldfaer-groep te plaatsen?

        Het is sowieso een beetje gevaarlijk als je heen en weer gaat crossen met een veiligheidskopie.

        Als ik een stamboom elders nodig heb, bijv omdat ik naar een archief ga, dan maak ik eerst een veiligheidskopie van de stamboom op mijn PC. Dan kopiëer ik het aldf bestand dat in de betreffende stamboom map op mijn PC staat. Die zet ik vervolgens in de map van de gelijknamige stamboom op mijn laptop en vervang daarmee het daar aanwezige aldf bestand. Als ik Aldfaer dan op de laptop opstart, heb ik dezelfde gegevens als op mijn PC.
        Kom ik terug van het archief, dan maak ik uiteraard eerst een veiligheidskopie van het laptop-bestand en kopiëer vervolgens het aldf bestand van mijn laptop naar mijn PC en hoppekee, alles weer fijn aangevuld en beschikbaar ...!

        Het nageslacht kun je grafisch printen door op de knop Parenteel (Grafisch) te klikken en het resultaat vervolgens af te drukken. Maar ik vermoed dat het resultaat niet naar je zin is?

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven

        Message 3 of 6 , Mar 2, 2009
          Dag Jan
          Op de Aldfaer website is een speciaal Aldfaer-forum. Heb je daar je vraag al gesteld?
          Vr.groet Rimy Veltman

        • d.twee
          Message 4 of 6 , Mar 2, 2009
            Hallo deperaat medelid.

            Heb je al gekeken naar het stations/schijfnummer?
            Als je de bestanden op een usb-stick verplaatst is dat niet altijd
            hetzelfde.
            Heb je hier wat aan/

            Groet van D.Twee

> [...]

            >kennis wel te zien zijn.
            >We gebruiken de zelfde versie Aldfaer.
            >Wie weet raad op welke manier ik grafisch het nageslacht van de

            17:46:00

            Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
          • janvanzandbergen
            Message 5 of 6 , Mar 2, 2009
              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Nynke van den Hooven"

              Nynke , bedankt voor je reactie , nu de vraag op het forum gezet
              het is zo dat je iemand gaat helpen met een stamboom , er niet bij
              stilstaat dat er iets fout kan gaan omdat het op je eigen pc goed gaat
              nu dus gemerkt dat behulpzaamheid toch anders is dan alleen gegevens
              invullen en uitwerken
              Jan v Zandbergen

              <nynkevandenhooven@...> wrote

> [...]
              plaatsen?

              > Het is sowieso een beetje gevaarlijk als je heen en weer gaat

            • marjonroot
              Message 6 of 6 , Mar 3, 2009
                Nynke,

                Effe tussendoor, fantastische tip. Over hoe je Aldfaer bestanden
                overzet tussen PC en laptop. Ik zat altijd te "kloten" met GEDCOMS.
                Tja soms is het leven (met computers) zo simpel.
                Thanks,
                Marjon