Re: [Friesland-genealogy] Re:Harmen, Sygerke, Adolf, Albert en Aaltje Hepkes, Ooststellingwerf.

  • Tjeerd Oenema
    Message 1 of 3 , Feb 26, 2009
      Hallo Rinske,

      Bedankt voor jouw antwoord.
      En als ik het goed begrijp, is de afstamming uit de familie Ploeg zoals ik noemde, niet juist. Het verklaart in elk geval de naam Sygerke.
      Maar klopt het ook dat alle 5 door mij genoemde kinderen: Harmen, Sygerke, Adolf/Ake, Albert en Aaltje, kinderen zijn van Hebke Harms en Liske Adolfs? Zij huwden (registratie te Midwolde en Leek op 11 mei 1753).
      Mag je voor Lijske de naam Lijsbet of Elisabeth lezen?
      Lijske Adolfs is m.i. een dochter van Adolf Eling en Aaltje Willems Rodes.
      Met vriendelijke groeten,

      Tjeerd Oenema, Hengelo.