Pietje Jacobs?

  • R. Stuut
    Message 1 of 4 , Feb 25, 2009
      Hallo allemaal,

      Ik ben op zoek naar gegevens over Pietje Jacobs, gehuwd met Ulbe Tjibbes
      Deinum op 14-07-1799 te Workum, afkomstig van Workum en begraven op
      16-01-1802 te Workum.
      Zij krijgen 2 kinderen: Tjibbe, geb. februari of mei 1800 te Ferwoude, niet
      gedoopt en Jacob, geb. 30-08-1801 te Workum, wel gedoopt.
      Een doop van Pietje kan ik niet vinden, evenmin gegevens over haar ouders of
      verdere familie. Was zij misschien van doopsgezinde komaf?

      Met vriendelijke groet,

      Roelf Stuut

    • reyacta
      Message 2 of 4 , Feb 27, 2009
        Hoi,

        Aangezien Ulbe hertrouwt is er misschien een voogdij-akte,
        waarbij haar familie voor het licht komt.

        Workum, huwelijken 1808
        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 13 november 1808 in Workum
        Man : Ulbe Tjibbes Deinum afkomstig van Workum
        Vrouw : Hauwkjen Taekes afkomstig van Workum

        mvg margreet

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "R. Stuut"
        <roelfstuut@...> wrote:

> [...]
        ouders of
        > verdere familie. Was zij misschien van doopsgezinde komaf?

      • Dirk
        Message 3 of 4 , Feb 28, 2009
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "reyacta" <mvh@...> wrote:
          Roelf,
          Ik heb even op Tresoar gekeken en vond het volgende over de
          dopeling "Pietertje":
          In het DTBL van de Herv. Gem. Workum, Inventaris Nr. 857:
          De dopeling Pietertje geb. 07.03.1777; ged. 12.03.1777.
          Vader Jan Jacobus en Moeder Sieuke Pieters.

          Dit zou de door jou gezochte "Pietje Jacobs "wel eens kunnen zijn.

          Sukses,
          Dirk de Graaf

> [...]
          > Man : Ulbe Tjibbes Deinum afkomstig van Workum
          > Vrouw : Hauwkjen Taekes afkomstig van Workum

        • R. Stuut
          Message 4 of 4 , Mar 3, 2009
            Margreet, Dirk,

            Bedankt voor jullie reacties. Helaas is er geen voogdij akte aanwezig. De in
            1777 gedoopte Pietertje is een mogelijkheid, inderdaad de enige Pietertje of
            Pietje die in Workum gedoopt is in het juiste tijdperk. Het patroniem klopt
            echter niet en er zijn ook geen andere aanwijzingen (bijv. vernoemingen) die
            de link hard kunnen maken.

            mvt,

            Roelf Stuut