van Dussen

  • lauravdussen
    Message 1 of 3 , Feb 24, 2009
      Beste genealogen,

      Op verzoek van mijn opa ben ik verder gaan speuren naar het geslacht
      van Dussen. Ik ben inmiddels aanbeland in Hallum bij Dirk Jans van
      Dussen, getrouwd met Wytske van Huizen. Over zijn ouders vind ik
      wisselende berichten. Een Amerikaanse site die ik niet kan openen geeft
      Dirk Jans en Syke Gelts als ouders. Dit lijkt mij niet logisch
      aangezien ik als vader een Jan verwacht....verder vond ik bij verder
      speuren deze Syke Gelts en Dirk Jans terug als onderdeel van het
      geslacht Kuperus. Heeft er iemand nog tips om hier verder mee te komen?

      Mvg,

      Laura van Dussen
    • Esther van Rems-Dijkstra
      Message 2 of 3 , Feb 24, 2009
        Als Wytske en Dirk huwden in 1808 in 't Bildt dan zal het overlijden van
        Dirk Jans van Dussen zijn:

        Overlijdensakte Het Bildt, 1847
        Aangiftedatum 27 december 1847, akte nr. 237
        Dirk Jans van Dussen, overleden 26 december 1847, 63 jaar,
        man
        Gehuwd

        Wellicht dat daar nog iets in staat?
        Die amerikaanse site (sheaffer.net) heeft volgens google een dirk jans van
        dussen geboren in 1717 in Hallum, die lijkt me te oud voor jouw voorvader?
        Wellicht een paar generaties eerder?

        Esther

        Op 24 februari 2009 11:01 schreef lauravdussen <laura_van_dussen@...

        --
        Get Firefox!

      • Bert Westra
        Message 3 of 3 , Feb 24, 2009
          Hallo Laura,

          Ik kreeg net de laatste update van geneanet binnen en zag dat je meer
          informatie hebt over Ids van Dussen, geboren 1886 en gehuwd met Grace Door.
          Kun je mij vertellen wanneer en waar zij overleden zijn? Heb je ook een
          Nederlandse naam voor zijn vrouw aangezien je weet wanneer zij geboren is in
          Groningen. Verder zou ik graag gegevens zoals geb. plaats en datum van de
          kinderen willen weten.
          Als ik me niet vergis had je als vader van Klaaske Westra Sierd Bouwes, dit
          moet echter Sierd Bonnes zijn.

          Met vriendelijke groet,
          Bert Westra