Re: [Friesland-genealogy] Onderzoek

  • Jeen Riemersma
    Message 1 of 6 , Apr 1, 2001
      Beste Gerrit,

      Misschien heb je hier iets aan:

      I Houkje Josephs Riemersma, geboren te Sneek op 18 februari
      1874.
      Zij had een relatie met Siebel.

      II Joseph Dirks Riemersma, geboren te Sneek op 12 oktober 1848,
      overleden aldaar op 23 april 1918, begraven aldaar.
      Hij is getrouwd te Sneek op 31 maart 1872 met Gelbrig Pekel,
      geboren te Weidum (Baarderadeel) op 14 november 1846,
      overleden te Sneek op 9 augustus 1907, begraven aldaar,
      dochter van Jacob Jans Pekel en Haukjen Sipkes Rodenhuis.

      III Durk Pieters Riemersma, geboren te Sneek op 9 mei 1811,
      overleden aldaar op 26 april 1879, begraven aldaar.
      Hij is getrouwd te Sneek op 1 oktober 1837 met Trijntje
      Wouters Simons, geboren te Sneek op 5 september 1817,
      overleden aldaar op 21 december 1891, begraven aldaar, dochter
      van Wouter Jans Simons en Marijke Joseph.

      IV Pijter Durks Riemersma, geboren te Wolsum op 27 oktober 1786,
      overleden te Sneek op 30 april 1860, begraven aldaar.
      Hij is getrouwd te Sneek op 10 februari 1811 met Wijpkjen
      Alberts van der Wal, geboren te Sneek rond 1784, overleden
      aldaar op 29 oktober 1866, begraven aldaar, dochter van Albert
      van der Wal en Ulbetje Wijbes.

      V Durk Jelles Riemersma, geboren te Ysbrechtum (Wymbritseradeel)
      op 29 november 1761, gedoopt aldaar, overleden te Sneek op 1
      januari 1829, begraven aldaar.
      Hij is getrouwd te Wolsum rond 1786 met Trijntje Pijtters
      Dijkstra, geboren te Wolsum Vijfhuis op 7 februari 1757,
      gedoopt aldaar op 13 februari 1757, overleden te Sneek op 19
      december 1820, begraven aldaar, dochter van Pijter Folkerts
      Dijkstra en Corneliske Cornelis.

      VI Jelle Sijtes Riemersma, geboren te Ysbrechtum
      (Wymbritseradeel) rond 1735, overleden aldaar op 7 april 1812.
      Hij is getrouwd te Ysbrechtum (Wymbritseradeel) in het jaar
      1762, getrouwd aldaar voor de kerk met Entje Dirks, overleden
      op 7 april 1812.

      VII Sijte Pijters Rijmersma, geboren te Huins (Baarderadeel) op 12
      oktober 1704.
      Hij is getrouwd te Ysbrechtum (Wymbritseradeel) op 2 december
      1735, getrouwd aldaar voor de kerk met Tjitske Idskes.

      VIII Pyter Sytes Rijmersma, geboren te Huins (Baarderadeel) op 23
      juli 1671, gedoopt aldaar op 23 juli 1671.
      Hij is getrouwd te Winsum (Baarderadeel) op 28 april 1700 met
      Pijtie Pyters.

      IX Sijte Pijters Rijmersma, geboren te Huins (Baarderadeel) voor
      1626.
      Hij is getrouwd te Huins (Baarderadeel) rond 1659 met Trijntie
      Walsweer.

      X Pijter Cornelis Rijmersma, geboren te Huins (Baarderadeel) (?)
      rond 1590, overleden op 14 november 1626, begraven in de Kerk
      van Huins (Baarderadeel).
      Hij had bij een onbekende vrouw ‚‚n zoon.

      Met vriendelijke groet,

      Jeen Riemersma, Leeuwarden

      Message 2 of 6 , Apr 1, 2001
        Voor mijn broer zoek ik informatie over de naam,
        VAN HUIJSSTEDE,VAN HUIJSTEDE,VAN HUISSTEDE
        Deze familie kwam van Muiden,wie weet iets van deze familie.

        gerrit Riemersma,Sneek

      • Gerrit Zweers
        Message 3 of 6 , Apr 1, 2001
          At 13:23 1-4-01 +0000, you wrote:
> [...]
          >Zij had een relatie of was getrouwd met SIEBEL,hij was juwelier te Zeist.
          >Ze hadden een zoon JOSEPH (JOOST),en woonden aan de Berglaan te Zeist.

          Vraag het aan juwelier Siebel in Utrecht! Zie telefoonboek.
          Gerrit Zweers, Velserbroek

        • g. riemersma
          Message 4 of 6 , Apr 2, 2001
            Hallo Jeen

            Bedankt voor je reactie.
            De gegevens je stuurde heb ik allemaal wel,het ging mij er meer om er achter te komen hoe het Houkje Riemersma verder is vergaan.
            Of ze later nog getrouwd is met Siebel.
            Van hun zoon Joseph(Joost)weet ik wel dat hij door een oudoom van mij (die goed in de slappe was zat)is onterfd.
            Verder weet ik weinig van hen,maar misschien is er nog iemand die wat weet.
            Ik las trouwens dat Greet Spandouw nog gegevens vroeg over Jeltje Klazen Riemersma,ik heb misschien wel wat voor haar maar dat hoor ik dan wel.

            Zeg Jeen vanuit Sneek de groetjes

            Gerrit Riemersma