Arien Alberts, lidmaat te Sneek

  • jan@hogema.org
    Message 1 of 1 , Mar 31, 2001
      Beste mensen,

      Ik ben op zoek naar gegevens uit Sneek over Arien Alberts, mijn oudst
      bekende voorvader. Hij was in 1589 lidmaat in Sneek en woonde o.m. in
      Bozum. Hij heeft 4 kinderen gehad, waaronder Dinglum Ariens, meijer
      van nr. 39 te Bozum en kerkvoogd in Bozum in 1612 en 1613. Dinglum
      Ariens was tevens houder van het fideicommissum (een testamentaire
      beschikking) van Pier Epes (van Jongema) van Walta uit Bozum. Ook
      naar hoe de exacte relatie tussen mijn voorouders en deze Pier Walta
      geweest is ben ik nog op zoek.

      Groet,
      Jan Hogema