Gerrit/Geryt Sakes

  • frederika.devries
    Message 1 of 1 , Feb 6, 2009
      Hallo,
      Is er iemand die een aanknopingspunt in zijn stamboom voor mij heeft?
      Gerrit Sakes ging vanuit Surhuiserveen naar Westerbroek. In een artikel
      in Gruoninga staat het artikel "Surhuisterveensters in Westerbroek" van
      de heer G.W. Nanninga. Daarin wordt hij vermeld.
      Gerrit Sakes moet voor 1794 in Westerbroek zijn aangekomen omdat hij in
      1794 trouwt te Kropswolde met Aaltje Poppes van Foxhol.
      Gerrit Sakes overleed op 09-04-1845 te Zuidbroek. Hij zou dan 89 jaar
      zijn, maar daar ben ik niet zeker van. Er staat nl. ook dat hij uit
      Zuurveen kwam.
      Tot heden heb ik nog geen aanknopingspunt naar ouders, broers of zussen
      kunnen krijgen. Ook niet via de registers van Tresoar.
      Misschien is er iemand van jullie die mijn verre voorvader ook in zijn
      stamboom heeft.
      Vriendelijke groet,
      Frederika de Vries