RE: [Friesland-genealogy] Wie heeft hiervoor een verklaring?

  • Buisman
    Message 1 of 14 , Feb 6 2:35 AM
      Dag Marian,

      Als je veel RK-doopboeken bekijkt, dan zie je in sommige boeken soms zeer uitgebreide doopinschrijvingen, compleet met ’n daarvan afwijkende geboortedatum erbij.

      “Natus et Baptizatus est” staat er bij de meeste inschrijvingen, alleen bij de afwijkende datum wordt het “Natus” en “Baptizatus” gesplitst opgegeven.

      Bij meisjes is het natuurlijk “Nata et Baptizata est”

      Om de een of andere gekke reden heb ik de laatste jaren heel veel van die boeken onder ogen gehad :))

      Groetjes van ’n pseudokatholiek/semikatholiek/bastaardkatholiek (d.w.z. ouders zijn in 1942 van Hervormd naar Katholiek geswitched)

      Jos Buisman