Re: [Friesland-genealogy] Nynke "Spieksma"

  • genealogie
    Message 1 of 4 , Feb 5, 2009
      Beste Johan,

      Ik ben met je eens dat Nynke haar gegevens meer vragen oproepen dan beantwoorden. Maar de vraag naar Aaltje kwam bij mij vandaan. En het raadsel waar ik voor sta is dat ik meen de vrijwel volledige genealogie van de familie Spyxma/Spijksma/Spieksma te hebben uitgezocht en dat dan plotseling (en het is een maand geleden dat ik voor het eerst gegevens over haar kreeg) een Aaltje Willems Spieksma in Zaandam opduikt afkomstig uit "bij' Leeuwarden (waar na 1811 de Spieksma's wonen) die helemaal niet in mijn genealogie van de familie past. Waarom niet past? 1. De familie gebruikte tot 1811 de naam Spyxma, 2. Er komen tot rond 1850 geen Willems in de familie voor. Nogmaals wil ik verwijzen naar www.aspijksma.nl

      Auke

      Message 2 of 4 , Feb 6, 2009
        morgen Johan,
        ook Tresoar, overigens niets dan lof, is niet 'heilig'. DE controle is
        het nazien van de originele aantekening, acte etc. in de
        desbetreffende boeken.
        groet
        Geert W. Spelde

        Op 5 feb 2009, om 23:43 heeft johanpetermels het volgende geschreven:

      • genealogie
        Message 3 of 4 , Feb 7, 2009
          Beste Geert en Johan,

          Maar deze gegevens komen niet uit Tresoar maar uit Noord-Holland (zaandam) en bij Tresoar is niets te vinden. Dat is het probleem

          Auke