Re: [Friesland-genealogy] de Zondervan Hyves

  • Irene Visser
    Message 1 of 14 , Feb 2, 2009
      Hai Sonja,

      wie weet hoort ie bij de stamboom.
      Zit ook in Zeeland, zijn overal een beetje heen gewaaid denk ik.

      gr. Irene.

    • Irene Visser
      Message 2 of 14 , Feb 2, 2009
        Dag Wim,

        ja ik weet het, heb hem de url al gemaild. Maar Jaap zit niet zo vaak achter
        de computer geloof ik.

        gr, Irene,

      • zondervanth
        Message 3 of 14 , Feb 3, 2009
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com,

          Hallo Irene,

          Here is then a response from the "Franeker-tak" of the Zondervan Family.
          We live in Zeeland, Michigan, and came to the USA in 1953, aboard the
          Veendam.

          Ted (Tjalling Jan) Zondervan

          > _____

        • Janny van der Meer- de Vries
          Message 4 of 14 , Feb 4, 2009
            Hallo Irene
            In de familie van mijn man komt ook de naam Zondervan voor deze gegevens heb ik voor je
            Bote Klazes Jellema boerenknecht en landbouwer geboren te Sneek op 18 augustus 1812, wonende te Offingawier overleden te Wijmbritseradeel op 28 juli 1888  hij is getrouwd te Wijmbritsseradeel op 26 1836 mei met Willemke Pieters Zondervan, geboren te Sneek op 7 november 1815,overleden te Offingawier op 17 augustus 1847
            Ik hoop dat je er iets aan hebt
            groeten Janny van der Meer

            ________________________________

            Message 5 of 14 , Feb 4, 2009
              Hallo Janny,

              welkom bij de club,

              zie onderstaande, als je meer aanvullingen hebt? Heel graag, en ook
              aansluiten bij de Hyves natuurlijk.

              Persoonskaart van Willemke Pieters Zondervan Persoonskaart van Willemke
              Pieters Zondervan *Willemke Pieters Zondervan* is geboren op 17-11-1815 in
              Sneek, dochter van Pieter Lieuwes Zondervan en Grietje Ulbes van Bons.
              Willemke is overleden op 17-08-1847 in Wymbritseradeel, 31 jaar oud.
              Willemke trouwde, 20 jaar oud, op 26-05-1836 in Wymbritseradeel (30) met Bote
              Klazes Jellema, 23 jaar oud. Bote is geboren op 18-08-1812 in Sneek, zoon
              van Klaas Klazes Jellema en Froukjen Botes nijdam. Bote is overleden op
              28-07-1888, 75 jaar oud. Bote begon later een relatie na 1847 met Minke
              Willems Grondsma (1820-1881). Kinderen van Willemke en Bote: *1 Klaas Botes
              Jellema*, geboren op 18-10-1835 in Wymbritseradeel. Klaas is overleden op
              24-10-1906 in Wymbritseradeel, 71 jaar oud. Klaas: (1) trouwde, 22 jaar oud,
              op 08-05-1858 in Wymbritseradeel met Tjitske Eijzes Speerstra, 22 jaar oud.
              Tjitske is geboren op 16-12-1835 in Wymbritseradeel, dochter van Eijze Jans
              Speerstra en Tytje Sjoerds Klaversma. Tjitske is overleden op
              18-08-1870 in Hemeler
              Oldeferd, 34 jaar oud.
              (2) trouwde, 35 jaar oud, op 16-03-1871 in Hemeler Oldeferd met Lijkeltje
              Annes Tuinier, 24 jaar oud. Lijkeltje is geboren op 25-03-1846 in Hemeler
              Oldeferd, dochter van Anne Geerts Tuinier en Froukje Lykeles Helmus.
              Lijkeltje is overleden op 14-04-1889 in Wymbritseradeel, 43 jaar oud.
              (3) trouwde, 55 jaar oud, op 13-05-1891 in Rauwerderhem met Willemke Piers
              Westra, 61 jaar oud. Willemke is geboren op 30-09-1829 in Rauwerderhem,
              dochter van Pier Willems Westra en Aafke Harmens de Rook. Willemke is
              overleden op 25-02-1901 in Wyckel, 71 jaar oud.
              (4) trouwde, 66 jaar oud, op 20-03-1902 in IJlst met Antje Sjirks Jousma, 56
              jaar oud. Antje is geboren op 09-10-1845, dochter van Sjirk Johannes Jousma
              en Aagje Jans Bouma.
              *2 Grietje Jellema*, geboren op 17-06-1837 in Wymbritseradeel. Grietje is
              overleden op 02-05-1861 in Wymbritseradeel, 23 jaar oud.
              *3 Vroukjen Jellema*, geboren op 15-06-1839 in Wymbritseradeel. Vroukjen is
              overleden op 13-04-1847 in Wymbritseradeel, 7 jaar oud.
              *4 Pietertje Jellema*, geboren op 15-02-1841 in Wymbritseradeel. Pietertje
              is overleden op 05-03-1895 in Wijckel, 54 jaar oud. Pietertje trouwde,
              minstens 20 jaar oud, na 1861 met Albert Annes de Groot, minstens 23 jaar
              oud. Albert is geboren op 09-04-1838 in Oosthem. Albert is overleden op
              06-08-1893 in Wyckel, 55 jaar oud.
              *5 Gertje Jellema*, geboren op 14-01-1843 in Wymbritseradeel. Gertje trouwde
              met Pieter Durks Rollema. Pieter is geboren op 04-09-1840 in Wymbritseradeel.

              *6 Pieter Jellema*, geboren op 21-06-1844 in Wymbritseradeel. Pieter is
              overleden op 04-01-1912 in Haskerland, 67 jaar oud. Pieter: (1)
              trouwde met Eelkjen
              Sijbes Hoogstra. Eelkjen is geboren op 23-12-1853 in Wymbritseradeel.
              (2) trouwde, minstens 57 jaar oud, na 1901 met Uilkje Rimmerts de Vries,
              minstens 56 jaar oud. Uilkje is geboren op 17-07-1845 in Heeg
              (Wymbritseradeel), dochter van Rimmer Sibeles de Vries en Sipkjen Jelles
              Zoethout. Uilkje is overleden op 25-01-1901, 55 jaar oud.
              Leeftijd bij belangrijke gebeurtenissen: 2 Broer Lieuwe Pieters geboren
              (23-01-1818) 4 Broer of zus levenloos geboren (15-12-1819) 6 Broer
              Sjoerd Pieters geboren (12-07-1822) 8 Broer Hotze Pieters geboren (
              06-10-1824) 12 Broer Hessel Pieters geboren (04-10-1828) 14 Oom
              Hessel Ulbes overleden (25-03-1830) 15 Broer Ulbe Pieters trouwde met
              Tjitske Cornelis Grondsma (18-05-1831) 18 Grootvader Ulbe Hessels
              overleden (11-09-1834) 19 Zus Taetske Pieters trouwde met Haye Feikes
              20 Nicht
              Jitske Ulbes geboren (02-01-1836) 20 Trouwde met Bote Klazes Jellema
              (26-05-1836) 21 Dochter Grietje geboren (17-06-1837) 23 Nicht
              Grietje Ulbes geboren (07-12-1838) 23 Dochter Vroukjen geboren (
              15-06-1839) 24 Nicht Antje geboren (15-12-1839) 25 Dochter Pietertje
              geboren (15-02-1841) 27 Dochter Gertje geboren (14-01-1843) 27 Nicht
              29 Broer
              Sjoerd Pieters trouwde met Jetske Sijbrens Sijbrandy (17-05-1845) 29 Nicht
              Klaske geboren (03-08-1845) 31 Dochter Vroukjen overleden (13-04-1847
              ) 31 Neef Pieter geboren (16-04-1847) 31 Broer Hotze Pieters

              http://zondervanclub.hyves.hu/

              groetjes Irene..

            • D. Sinnema
              Message 6 of 14 , Feb 4, 2009
                Hallo Irene,

                Ik vond in mijn bestand enkele Zondervans.
                Misschien heb je er wat aan.
                vriendelijke groet
                Durk Sinnema

                Werklijst van 4 personen.
                1 Tjipke H Zondervan * 1838
                + 22.2.1921 Akkrum þ Nes(U)
                % x
                X Elizabeth R Dantuma
                bron:begraafpl.Nes 24 juni 95

                2 Sjoerd H Zondervan * 22.12.1853 Offingawier
                + 28.1.1934 IJsbrechtum þ IJsbrechtum
                % x
                X Klaaske H Schukken
                bron:kerkhof IJsbrechtum 8 sept.1992

                3 Aaltje H Zondervan * 25.12.1860 Offingawier
                + 6.11.1905 Tirns þ IJsbrechtum
                % x
                X Luitzen H Schukken
                bron:kerkhof IJsbrechtum 8 sept.1992

                4 Antje Niezes Zondervan *
                + þ
                % x
                X Taeke Sijbes Greidanus

> [...]

                > juli 1888 hij is getrouwd te Wijmbritsseradeel op 26 1836 mei met Willemke
                > Pieters Zondervan, geboren te Sneek op 7 november 1815,overleden te

                __________ NOD32 3820 (20090203) Informatie __________

                Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
                http://www.nod32.nl

              • ijsvogel54
                Message 7 of 14 , Feb 4, 2009
                  Hallo Durk en Irene,

                  Even een aanvulling van het laatste echtpaar. Antje Niezes Zondervan
                  is geboren op 11-11-1851 te Kloosterlidlum als dochter van Nies Teakes
                  Zondervan en Sjoerdtje Jan Bosch. Antje Niezes is overleden op 9-7-
                  1884 te Tzum. Zij is getrouwd met Teake Sijbes Greidanus op 9-5-1873
                  te Franekeradeel. Teake Sijbes Greidanus trouwde na het overlijden
                  van Antje met Geertje Nannes Aardema.

                  Groetjes Afke Aardema

                • Irene Visser
                  Message 8 of 14 , Feb 4, 2009
                    Aafke,\

                    kom erbij

                    2009/2/4 ijsvogel54 <afke_aardema@...>

> [...]
                    > 1884 te Tzum. Zij is getrouwd met Teake Sijbes Greidanus op 9-5-1873
                    > te Franekeradeel. Teake Sijbes Greidanus trouwde na het overlijden

                  • jootjevught
                    Message 9 of 14 , Feb 5, 2009
                      Ook ik heb enkele Zondervans (Sondervan) in mijn database, zie
                      onderstaand:

                      Grietje Aries Zondervan, geboren op zondag 23 augustus 1772 in
                      Ouderkerk a/d IJssel. Grietje is overleden op zaterdag 24 november
                      1838 in Capelle a/d IJssel, 66 jaar oud. Grietje trouwde, 19 jaar
                      oud, op vrijdag 25 mei 1792 met Klaas den Toom, 28 jaar oud. Klaas is
                      geboren op maandag 21 november 1763 in Streefkerk, zoon van Arij
                      Cornelis den Toom en Lijntje Gerrits de Ruijter. Klaas is overleden
                      op woensdag 10 februari 1841 in Streefkerk, 77 jaar oud.

                      ouders
                      Arij Govertse Sondervan.
                      Hij trouwde met
                      Neeltje Pieters Mes. Neeltje is overleden op maandag 13 mei 1805 in
                      Krimpen a/d IJssel.
                      Kinderen uit dit huwelijk:
                      I. Pieter Zondervan, geboren op zondag 31 januari 1768 in Ouderkerk
                      a/d IJssel.
                      II. Govert Zondervan, geboren op woensdag 31 januari 1770 in
                      Ouderkerk a/d IJssel.
                      III. Grietje Aries Zondervan, geboren op zondag 23 augustus 1772 in
                      Ouderkerk a/d IJssel
                      IV. Leendert Zondervan, geboren op zondag 15 december 1776 in
                      Ouderkerk a/d IJssel.

                      Heeft iemand een aansluiting?

                      Mvg,

                      Hans Ouwehand.

                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "sonja neyen"

                      Message 10 of 14 , Feb 5, 2009
                        Hai Hans,

                        geen aansluiting met de Friesland (Wymbrits) tak.

                        groetjes Irene.

                      • Yvonna Both
                        Message 11 of 14 , Feb 5, 2009
                          Hallo Irene
                          Ik heb een Durkje Zondervan gehuwed met Rink Minkema hun zoon Gerrit ,geb
                          13/7/1935 n IJlst is gehuwed met Jannetje Both geb 11/12/1938 in
                          HIllegersberg komen deze personen voor in uw database ,helaas heb ik geen
                          geboortedatums voor Durkje en Rink
                          m.v.g
                          Yvonna Both
                          Canada