de Zondervan Hyves

  • irene15121954
    Message 1 of 14 , Feb 1, 2009
      Dag allemaal,

      ik heb vandaag maar eens een hyves aangemaakt voor de Zondervan naam
      en nakomelingen.

      Dus welkom allemaal.

      We hebben volgens mij 2 takken eentje in Leeuwarden en eentje In
      Wymbrits, wij zijn Wybrits.

      Als je van een broer bent, want ja er waren 5 broers met allemaal
      andere achternamen! Je bent welkom hoor. Hoe meer personen hoe groter
      de stamboom.

      groetjes Irene.

      http://zondervanclub.hyves.nl/
    • sonja neyen
      Message 2 of 14 , Feb 1, 2009
        De naam Zondervan komt ook bij mij in Hoofddorp voor.
        vr.gr Sonja

[...]

        17:31:00
      • Wim de Groen
        Message 3 of 14 , Feb 1, 2009
          Hallo Irene, de voorzitter van de NGV afdeling Zeeland is dhr. J.W.
          Zondervan te Vlissingen, wellicht familie? In elk geval is het een actieve
          genealoog!

          Groeten, Wim de Groen, Zutphen.

          _____

[...]

          http://zondervanclu <http://zondervanclub.hyves.nl/> b.hyves.nl/

          database 3816 (20090201) __________

          http://www.eset.com

        • Irene Visser
          Message 4 of 14 , Feb 2, 2009
            Hai Sonja,

            wie weet hoort ie bij de stamboom.
            Zit ook in Zeeland, zijn overal een beetje heen gewaaid denk ik.

            gr. Irene.

          • Irene Visser
            Message 5 of 14 , Feb 2, 2009
              Dag Wim,

              ja ik weet het, heb hem de url al gemaild. Maar Jaap zit niet zo vaak achter
              de computer geloof ik.

              gr, Irene,

            • zondervanth
              Message 6 of 14 , Feb 3, 2009
                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com,

                Hallo Irene,

                Here is then a response from the "Franeker-tak" of the Zondervan Family.
                We live in Zeeland, Michigan, and came to the USA in 1953, aboard the
                Veendam.

                Ted (Tjalling Jan) Zondervan

                > _____

              • Janny van der Meer- de Vries
                Message 7 of 14 , Feb 4, 2009
                  Hallo Irene
                  In de familie van mijn man komt ook de naam Zondervan voor deze gegevens heb ik voor je
                  Bote Klazes Jellema boerenknecht en landbouwer geboren te Sneek op 18 augustus 1812, wonende te Offingawier overleden te Wijmbritseradeel op 28 juli 1888  hij is getrouwd te Wijmbritsseradeel op 26 1836 mei met Willemke Pieters Zondervan, geboren te Sneek op 7 november 1815,overleden te Offingawier op 17 augustus 1847
                  Ik hoop dat je er iets aan hebt
                  groeten Janny van der Meer

                  ________________________________

                  Message 8 of 14 , Feb 4, 2009
                    Hallo Janny,

                    welkom bij de club,

                    zie onderstaande, als je meer aanvullingen hebt? Heel graag, en ook
                    aansluiten bij de Hyves natuurlijk.

                    Persoonskaart van Willemke Pieters Zondervan Persoonskaart van Willemke
                    Pieters Zondervan *Willemke Pieters Zondervan* is geboren op 17-11-1815 in
                    Sneek, dochter van Pieter Lieuwes Zondervan en Grietje Ulbes van Bons.
                    Willemke is overleden op 17-08-1847 in Wymbritseradeel, 31 jaar oud.
                    Willemke trouwde, 20 jaar oud, op 26-05-1836 in Wymbritseradeel (30) met Bote
                    Klazes Jellema, 23 jaar oud. Bote is geboren op 18-08-1812 in Sneek, zoon
                    van Klaas Klazes Jellema en Froukjen Botes nijdam. Bote is overleden op
                    28-07-1888, 75 jaar oud. Bote begon later een relatie na 1847 met Minke
                    Willems Grondsma (1820-1881). Kinderen van Willemke en Bote: *1 Klaas Botes
                    Jellema*, geboren op 18-10-1835 in Wymbritseradeel. Klaas is overleden op
                    24-10-1906 in Wymbritseradeel, 71 jaar oud. Klaas: (1) trouwde, 22 jaar oud,
                    op 08-05-1858 in Wymbritseradeel met Tjitske Eijzes Speerstra, 22 jaar oud.
                    Tjitske is geboren op 16-12-1835 in Wymbritseradeel, dochter van Eijze Jans
                    Speerstra en Tytje Sjoerds Klaversma. Tjitske is overleden op
                    18-08-1870 in Hemeler
                    Oldeferd, 34 jaar oud.
                    (2) trouwde, 35 jaar oud, op 16-03-1871 in Hemeler Oldeferd met Lijkeltje
                    Annes Tuinier, 24 jaar oud. Lijkeltje is geboren op 25-03-1846 in Hemeler
                    Oldeferd, dochter van Anne Geerts Tuinier en Froukje Lykeles Helmus.
                    Lijkeltje is overleden op 14-04-1889 in Wymbritseradeel, 43 jaar oud.
                    (3) trouwde, 55 jaar oud, op 13-05-1891 in Rauwerderhem met Willemke Piers
                    Westra, 61 jaar oud. Willemke is geboren op 30-09-1829 in Rauwerderhem,
                    dochter van Pier Willems Westra en Aafke Harmens de Rook. Willemke is
                    overleden op 25-02-1901 in Wyckel, 71 jaar oud.
                    (4) trouwde, 66 jaar oud, op 20-03-1902 in IJlst met Antje Sjirks Jousma, 56
                    jaar oud. Antje is geboren op 09-10-1845, dochter van Sjirk Johannes Jousma
                    en Aagje Jans Bouma.
                    *2 Grietje Jellema*, geboren op 17-06-1837 in Wymbritseradeel. Grietje is
                    overleden op 02-05-1861 in Wymbritseradeel, 23 jaar oud.
                    *3 Vroukjen Jellema*, geboren op 15-06-1839 in Wymbritseradeel. Vroukjen is
                    overleden op 13-04-1847 in Wymbritseradeel, 7 jaar oud.
                    *4 Pietertje Jellema*, geboren op 15-02-1841 in Wymbritseradeel. Pietertje
                    is overleden op 05-03-1895 in Wijckel, 54 jaar oud. Pietertje trouwde,
                    minstens 20 jaar oud, na 1861 met Albert Annes de Groot, minstens 23 jaar
                    oud. Albert is geboren op 09-04-1838 in Oosthem. Albert is overleden op
                    06-08-1893 in Wyckel, 55 jaar oud.
                    *5 Gertje Jellema*, geboren op 14-01-1843 in Wymbritseradeel. Gertje trouwde
                    met Pieter Durks Rollema. Pieter is geboren op 04-09-1840 in Wymbritseradeel.

                    *6 Pieter Jellema*, geboren op 21-06-1844 in Wymbritseradeel. Pieter is
                    overleden op 04-01-1912 in Haskerland, 67 jaar oud. Pieter: (1)
                    trouwde met Eelkjen
                    Sijbes Hoogstra. Eelkjen is geboren op 23-12-1853 in Wymbritseradeel.
                    (2) trouwde, minstens 57 jaar oud, na 1901 met Uilkje Rimmerts de Vries,
                    minstens 56 jaar oud. Uilkje is geboren op 17-07-1845 in Heeg
                    (Wymbritseradeel), dochter van Rimmer Sibeles de Vries en Sipkjen Jelles
                    Zoethout. Uilkje is overleden op 25-01-1901, 55 jaar oud.
                    Leeftijd bij belangrijke gebeurtenissen: 2 Broer Lieuwe Pieters geboren
                    (23-01-1818) 4 Broer of zus levenloos geboren (15-12-1819) 6 Broer
                    Sjoerd Pieters geboren (12-07-1822) 8 Broer Hotze Pieters geboren (
                    06-10-1824) 12 Broer Hessel Pieters geboren (04-10-1828) 14 Oom
                    Hessel Ulbes overleden (25-03-1830) 15 Broer Ulbe Pieters trouwde met
                    Tjitske Cornelis Grondsma (18-05-1831) 18 Grootvader Ulbe Hessels
                    overleden (11-09-1834) 19 Zus Taetske Pieters trouwde met Haye Feikes
                    20 Nicht
                    Jitske Ulbes geboren (02-01-1836) 20 Trouwde met Bote Klazes Jellema
                    (26-05-1836) 21 Dochter Grietje geboren (17-06-1837) 23 Nicht
                    Grietje Ulbes geboren (07-12-1838) 23 Dochter Vroukjen geboren (
                    15-06-1839) 24 Nicht Antje geboren (15-12-1839) 25 Dochter Pietertje
                    geboren (15-02-1841) 27 Dochter Gertje geboren (14-01-1843) 27 Nicht
                    29 Broer
                    Sjoerd Pieters trouwde met Jetske Sijbrens Sijbrandy (17-05-1845) 29 Nicht
                    Klaske geboren (03-08-1845) 31 Dochter Vroukjen overleden (13-04-1847
                    ) 31 Neef Pieter geboren (16-04-1847) 31 Broer Hotze Pieters

                    http://zondervanclub.hyves.hu/

                    groetjes Irene..

                  • D. Sinnema
                    Message 9 of 14 , Feb 4, 2009
                      Hallo Irene,

                      Ik vond in mijn bestand enkele Zondervans.
                      Misschien heb je er wat aan.
                      vriendelijke groet
                      Durk Sinnema

                      Werklijst van 4 personen.
                      1 Tjipke H Zondervan * 1838
                      + 22.2.1921 Akkrum þ Nes(U)
                      % x
                      X Elizabeth R Dantuma
                      bron:begraafpl.Nes 24 juni 95

                      2 Sjoerd H Zondervan * 22.12.1853 Offingawier
                      + 28.1.1934 IJsbrechtum þ IJsbrechtum
                      % x
                      X Klaaske H Schukken
                      bron:kerkhof IJsbrechtum 8 sept.1992

                      3 Aaltje H Zondervan * 25.12.1860 Offingawier
                      + 6.11.1905 Tirns þ IJsbrechtum
                      % x
                      X Luitzen H Schukken
                      bron:kerkhof IJsbrechtum 8 sept.1992

                      4 Antje Niezes Zondervan *
                      + þ
                      % x
                      X Taeke Sijbes Greidanus

> [...]

                      > juli 1888 hij is getrouwd te Wijmbritsseradeel op 26 1836 mei met Willemke
                      > Pieters Zondervan, geboren te Sneek op 7 november 1815,overleden te

                      __________ NOD32 3820 (20090203) Informatie __________

                      Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
                      http://www.nod32.nl

                    • ijsvogel54
                      Message 10 of 14 , Feb 4, 2009
                        Hallo Durk en Irene,

                        Even een aanvulling van het laatste echtpaar. Antje Niezes Zondervan
                        is geboren op 11-11-1851 te Kloosterlidlum als dochter van Nies Teakes
                        Zondervan en Sjoerdtje Jan Bosch. Antje Niezes is overleden op 9-7-
                        1884 te Tzum. Zij is getrouwd met Teake Sijbes Greidanus op 9-5-1873
                        te Franekeradeel. Teake Sijbes Greidanus trouwde na het overlijden
                        van Antje met Geertje Nannes Aardema.

                        Groetjes Afke Aardema

                      • Irene Visser
                        Message 11 of 14 , Feb 4, 2009
                          Aafke,\

                          kom erbij

                          2009/2/4 ijsvogel54 <afke_aardema@...>

> [...]
                          > 1884 te Tzum. Zij is getrouwd met Teake Sijbes Greidanus op 9-5-1873
                          > te Franekeradeel. Teake Sijbes Greidanus trouwde na het overlijden

                        • jootjevught
                          Message 12 of 14 , Feb 5, 2009
                            Ook ik heb enkele Zondervans (Sondervan) in mijn database, zie
                            onderstaand:

                            Grietje Aries Zondervan, geboren op zondag 23 augustus 1772 in
                            Ouderkerk a/d IJssel. Grietje is overleden op zaterdag 24 november
                            1838 in Capelle a/d IJssel, 66 jaar oud. Grietje trouwde, 19 jaar
                            oud, op vrijdag 25 mei 1792 met Klaas den Toom, 28 jaar oud. Klaas is
                            geboren op maandag 21 november 1763 in Streefkerk, zoon van Arij
                            Cornelis den Toom en Lijntje Gerrits de Ruijter. Klaas is overleden
                            op woensdag 10 februari 1841 in Streefkerk, 77 jaar oud.

                            ouders
                            Arij Govertse Sondervan.
                            Hij trouwde met
                            Neeltje Pieters Mes. Neeltje is overleden op maandag 13 mei 1805 in
                            Krimpen a/d IJssel.
                            Kinderen uit dit huwelijk:
                            I. Pieter Zondervan, geboren op zondag 31 januari 1768 in Ouderkerk
                            a/d IJssel.
                            II. Govert Zondervan, geboren op woensdag 31 januari 1770 in
                            Ouderkerk a/d IJssel.
                            III. Grietje Aries Zondervan, geboren op zondag 23 augustus 1772 in
                            Ouderkerk a/d IJssel
                            IV. Leendert Zondervan, geboren op zondag 15 december 1776 in
                            Ouderkerk a/d IJssel.

                            Heeft iemand een aansluiting?

                            Mvg,

                            Hans Ouwehand.

                            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "sonja neyen"

                            Message 13 of 14 , Feb 5, 2009
                              Hai Hans,

                              geen aansluiting met de Friesland (Wymbrits) tak.

                              groetjes Irene.

                            • Yvonna Both
                              Message 14 of 14 , Feb 5, 2009
                                Hallo Irene
                                Ik heb een Durkje Zondervan gehuwed met Rink Minkema hun zoon Gerrit ,geb
                                13/7/1935 n IJlst is gehuwed met Jannetje Both geb 11/12/1938 in
                                HIllegersberg komen deze personen voor in uw database ,helaas heb ik geen
                                geboortedatums voor Durkje en Rink
                                m.v.g
                                Yvonna Both
                                Canada